Már a Tesco áruházak 90 százaléka adományoz naponta
A Tesco számára prioritás az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem. A Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel működtetett élelmiszermentő programja a jelenlegi, megváltozott körülmények között is zavartalanul működik: a résztvevő áruházak naponta adományozzák a már nem eladható, de még fogyasztható élelmiszert a rászorulóknak. Csak a vészhelyzet kihirdetése óta így összesen 552 ezer kilogramm élelmiszert adtak át jótékony célra. Jelenleg a 201 magyarországi áruházból már 185 vesz részt az élelmiszermentő programban, ezek közül több is az elmúlt hetekben kezdte meg az adományozást.
Az áruházlánc 2014 óta működteti áruházi élelmiszermentő programját, mára a hazai áruházak több mint 90 százalékából ajánlja fel jótékony célra az élelmiszer-felesleget. A Tesco a program elindításától április végéig összesen több mint 65 millió adag ételnek megfelelő mennyiségű, azaz 26 300 tonna adománnyal támogatta a rászorulókat.
„A kötelező távolságtartás, valamint az elmúlt hetekben bevezetett egyészségügyi és biztonsági előírások kicsit megnehezítették az új áruházak bekapcsolását a programba, azonban a munkatársaim, valamint az adományokat fogadó partnerszervezetek rugalmasságának köszönhetően sikerült gyorsan megszerveznünk a folyamatok „távvezérlését”. E-mailen osztottuk meg az érintettekkel a szükséges oktató anyagokat, információkat, a kapcsolattartást pedig a korábban megszokott személyes találkozásokról digitális megoldásokra váltottuk. Büszke vagyok rá, hogy a szokatlan körülmények sem bizonyultak legyőzhetetlen akadálynak, és így mostantól még több rászorulón segíthetünk” – mondta el Bérces Éva a Tesco Magyarország élelmiszermentő programjának kidolgozója és vezetője. Az élelmiszermentés március és április folyamán többek között Pápán, Sopronban és Dunaharasztiban indult el.
A Magyar Élelmiszerbank és a partnerszervezetek visszajelzései alapján sokan kerültek már most is nehéz helyzetbe, az elkövetkező időszakban pedig a támogatásra szoruló családok számának növekedése várható. Éppen ezért jelent számukra nagy segítséget a Tesco áruházakból érkező rendszeres élelmiszer-adomány, amire most minden eddiginél nagyobb szükség van.
A fenntarthatóságra kiemelt figyelmet helyező Tesco egyik célkitűzése, hogy egyetlen falat fogyasztásra alkalmas élelmiszer se vesszen kárba. Az áruházlánc ennek eléréséhez egyrészt a megelőzésre fókuszál, amelynek keretében korszerű folyamatokat használ azért, hogy a lehető legkevesebb árucikk maradjon a polcokon, és váljon ezáltal feleslegessé vagy rosszabb esetben hulladékká. Másrészt évek óta a Magyar Élelmiszerbank Egyesület stratégiai partnereként tesz azért, hogy a még fogyasztható, ám nem eladható élelmiszert jótékony célra ajánlja fel.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >