Már a Tesco áruházak 90 százaléka adományoz naponta
A Tesco számára prioritás az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem. A Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel működtetett élelmiszermentő programja a jelenlegi, megváltozott körülmények között is zavartalanul működik: a résztvevő áruházak naponta adományozzák a már nem eladható, de még fogyasztható élelmiszert a rászorulóknak. Csak a vészhelyzet kihirdetése óta így összesen 552 ezer kilogramm élelmiszert adtak át jótékony célra. Jelenleg a 201 magyarországi áruházból már 185 vesz részt az élelmiszermentő programban, ezek közül több is az elmúlt hetekben kezdte meg az adományozást.
Az áruházlánc 2014 óta működteti áruházi élelmiszermentő programját, mára a hazai áruházak több mint 90 százalékából ajánlja fel jótékony célra az élelmiszer-felesleget. A Tesco a program elindításától április végéig összesen több mint 65 millió adag ételnek megfelelő mennyiségű, azaz 26 300 tonna adománnyal támogatta a rászorulókat.
„A kötelező távolságtartás, valamint az elmúlt hetekben bevezetett egyészségügyi és biztonsági előírások kicsit megnehezítették az új áruházak bekapcsolását a programba, azonban a munkatársaim, valamint az adományokat fogadó partnerszervezetek rugalmasságának köszönhetően sikerült gyorsan megszerveznünk a folyamatok „távvezérlését”. E-mailen osztottuk meg az érintettekkel a szükséges oktató anyagokat, információkat, a kapcsolattartást pedig a korábban megszokott személyes találkozásokról digitális megoldásokra váltottuk. Büszke vagyok rá, hogy a szokatlan körülmények sem bizonyultak legyőzhetetlen akadálynak, és így mostantól még több rászorulón segíthetünk” – mondta el Bérces Éva a Tesco Magyarország élelmiszermentő programjának kidolgozója és vezetője. Az élelmiszermentés március és április folyamán többek között Pápán, Sopronban és Dunaharasztiban indult el.
A Magyar Élelmiszerbank és a partnerszervezetek visszajelzései alapján sokan kerültek már most is nehéz helyzetbe, az elkövetkező időszakban pedig a támogatásra szoruló családok számának növekedése várható. Éppen ezért jelent számukra nagy segítséget a Tesco áruházakból érkező rendszeres élelmiszer-adomány, amire most minden eddiginél nagyobb szükség van.
A fenntarthatóságra kiemelt figyelmet helyező Tesco egyik célkitűzése, hogy egyetlen falat fogyasztásra alkalmas élelmiszer se vesszen kárba. Az áruházlánc ennek eléréséhez egyrészt a megelőzésre fókuszál, amelynek keretében korszerű folyamatokat használ azért, hogy a lehető legkevesebb árucikk maradjon a polcokon, és váljon ezáltal feleslegessé vagy rosszabb esetben hulladékká. Másrészt évek óta a Magyar Élelmiszerbank Egyesület stratégiai partnereként tesz azért, hogy a még fogyasztható, ám nem eladható élelmiszert jótékony célra ajánlja fel.
Kapcsolódó cikkeink
A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >2,3 millió szavazat juttatta célba a Tesco újonnan startolt, 57 millió forintos programját
Több mint 2,3 millió voksot adtak le a Tesco vásárlói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >