Már a Tesco áruházak 90 százaléka adományoz naponta
A Tesco számára prioritás az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem. A Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel működtetett élelmiszermentő programja a jelenlegi, megváltozott körülmények között is zavartalanul működik: a résztvevő áruházak naponta adományozzák a már nem eladható, de még fogyasztható élelmiszert a rászorulóknak. Csak a vészhelyzet kihirdetése óta így összesen 552 ezer kilogramm élelmiszert adtak át jótékony célra. Jelenleg a 201 magyarországi áruházból már 185 vesz részt az élelmiszermentő programban, ezek közül több is az elmúlt hetekben kezdte meg az adományozást.
Az áruházlánc 2014 óta működteti áruházi élelmiszermentő programját, mára a hazai áruházak több mint 90 százalékából ajánlja fel jótékony célra az élelmiszer-felesleget. A Tesco a program elindításától április végéig összesen több mint 65 millió adag ételnek megfelelő mennyiségű, azaz 26 300 tonna adománnyal támogatta a rászorulókat.
„A kötelező távolságtartás, valamint az elmúlt hetekben bevezetett egyészségügyi és biztonsági előírások kicsit megnehezítették az új áruházak bekapcsolását a programba, azonban a munkatársaim, valamint az adományokat fogadó partnerszervezetek rugalmasságának köszönhetően sikerült gyorsan megszerveznünk a folyamatok „távvezérlését”. E-mailen osztottuk meg az érintettekkel a szükséges oktató anyagokat, információkat, a kapcsolattartást pedig a korábban megszokott személyes találkozásokról digitális megoldásokra váltottuk. Büszke vagyok rá, hogy a szokatlan körülmények sem bizonyultak legyőzhetetlen akadálynak, és így mostantól még több rászorulón segíthetünk” – mondta el Bérces Éva a Tesco Magyarország élelmiszermentő programjának kidolgozója és vezetője. Az élelmiszermentés március és április folyamán többek között Pápán, Sopronban és Dunaharasztiban indult el.
A Magyar Élelmiszerbank és a partnerszervezetek visszajelzései alapján sokan kerültek már most is nehéz helyzetbe, az elkövetkező időszakban pedig a támogatásra szoruló családok számának növekedése várható. Éppen ezért jelent számukra nagy segítséget a Tesco áruházakból érkező rendszeres élelmiszer-adomány, amire most minden eddiginél nagyobb szükség van.
A fenntarthatóságra kiemelt figyelmet helyező Tesco egyik célkitűzése, hogy egyetlen falat fogyasztásra alkalmas élelmiszer se vesszen kárba. Az áruházlánc ennek eléréséhez egyrészt a megelőzésre fókuszál, amelynek keretében korszerű folyamatokat használ azért, hogy a lehető legkevesebb árucikk maradjon a polcokon, és váljon ezáltal feleslegessé vagy rosszabb esetben hulladékká. Másrészt évek óta a Magyar Élelmiszerbank Egyesület stratégiai partnereként tesz azért, hogy a még fogyasztható, ám nem eladható élelmiszert jótékony célra ajánlja fel.
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tovább mélyül a válság a Pápai Hús Kft.-nél, miközben a versenytársak növekednek
Súlyos veszteséggel zárta a 2024-es évet a Pápai Hús Kft.,…
Tovább olvasom >Jelentős árcsökkentésbe kezd a PENNY – közel 170 háztartási termék ára mérséklődik
Május 30-tól újabb, nagyszabású árcsökkentést indított a PENNY Magyarország, amely…
Tovább olvasom >Pünkösdi nyitvatartás a PENNY-ben
A pünkösdi hosszú hétvégére is érdemes időben beszerezni a legfontosabb…
Tovább olvasom >