Már a SPAR teljes üzlethálózatában elérhetőek a többszörhasználatos zöldség-gyümölcs és pékáru tasakok, valamint a szilikonfedelek
A SPAR 2019-ben több olyan környezetbarát csomagolástechnikai megoldást vezetett be, amelyeknek köszönhetően még kevesebb eldobható műanyag hulladék keletkezik. Az egyik ilyen a többször használatos zöldség-gyümölcs, valamint pékáru tasak, a másik pedig a szilikon zárófedél, melyek a sikeres tesztidőszakokat követően, március végétől már a SPAR valamennyi üzletében elérhetőek.
„A SPAR folyamatosan követi a környezetvédelem iránt elkötelezett vásárlók igényeit, fenntarthatósági politikájának kialakítása során pedig figyelembe veszik azokat. A többször használható zöldség-gyümölcs tasakok tavalyi tesztelését és bevezetését követően a vállalat idén már a környezetbarát pékáru tárolókat, valamint a poharas tejtermékek zárására szánt többször használatos szilikon zárófedelet is a teljes üzlethálózatában elérhetővé tette. Ezzel az alternatív megoldással a környezettudatosabb bevásárlás egy újabb lehetőségét kínáljuk vásárlóink számára” – mondta Maczelka Márk kommunikációs vezető.
A zöldség-gyümölcs tasakok egységcsomagjai 3 darab többszöri használatra alkalmas tasakot tartalmaznak, melyeket kétféle módon lehet használni. Ha önkiszolgáló mérleges üzletben történik a vásárlás, le kell mérni a terméket zsák nélkül, ezután kell belehelyezni a terméket a zsákba, majd ráragasztani az árcímkét, otthon pedig el kell távolítani azt. Ha úgynevezett kasszamérleges üzletben vásárol valaki, a kiválasztott árut a pénztárnál a kasszaszalagra helyezéskor ki kell venni a zsákból, hogy a kasszamérleg csak a termék nettó súlyát mérje le.
A péktermékek csomagolására és szállítására alkalmas csomagolóeszközök kétféle méretben készülnek, a nagyobb űrtartalmú a kenyerek tárolására szolgál, a kisebb, a korábban bevezetett zöldség-gyümölcs tasakokkal megegyező méretű, pedig olyan termékek szállítását teszi lehetővé, mint a kiflik és zsömlék, illetve egyéb pékosztályi darabáruk.
A SPAR további fontos lépést is tett a környezet védelméért: tavaly óta több saját márkás vajkrém és tejföl terméke tetejére a fém zárófólia fölé nem tesz műanyagfedelet. A kibontott tejtermékek minőségét a fogyasztók az üzletekben megvásárolható többször használatos, higiénikusan tisztítható szilikon zárófedelekkel őrizhetik meg.
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Digitális ugrás a HR-ben – mesterséges intelligenciával és e-learninggel újít a SPAR
Új karrieroldallal, toborzási rendszerrel és e-learning lehetőségekkel várja munkavállalóit a…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >További cikkeink
860 milliárdos árbevételt ért el 2024-ben a Coop
Mintegy 4 százalékos növekedésnek köszönhetően 860 milliárd forintos árbevételt ért…
Tovább olvasom >Digitális ugrás a HR-ben – mesterséges intelligenciával és e-learninggel újít a SPAR
Új karrieroldallal, toborzási rendszerrel és e-learning lehetőségekkel várja munkavállalóit a…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a válság a Pápai Hús Kft.-nél, miközben a versenytársak növekednek
Súlyos veszteséggel zárta a 2024-es évet a Pápai Hús Kft.,…
Tovább olvasom >