Már a kutyatápot is nagybevásárlás során szerezzük be
Az állateledel-világmárkákat forgalmazó cégek szerint az idén a megszokottnál jóval kisebb mértékben, alig 3-3,5 százalékkal növekszik a magyar piacon eladható mennyiség.
Korábban nem volt ritka a 6-8 vagy akár a 10 százalékot meghaladó éves növekedés sem – tájékoztatta a Világgazdaság Online-t Szórádi Gyöngyi, a Magyar Állateledel Egyesülés főtitkára.
A nagykereskedelemmel is foglalkozó Alpha Pet üzletág-igazgatója, Szetmár István szerint a termékek eladásából származó bevétel visszaesett, mivel a vevők az alacsonyabb ár- és minőségkategóriákat keresik. Megfigyelhető ugyanakkor, hogy a legmagasabb árszínvonalú termékek forgalma nem esett olyan mértékben vissza, mint az olcsóbbaké.
Megtorpant az úgynevezett szakmai csatorna, az állatorvosi rendelőkben lebonyolított forgalom. Az Alpha Pet cég tapasztalatai szerint tovább gyengül a független, szakmai kiskereskedők pozíciója, miután a fogyasztók egyre gyakrabban a heti nagybevásárlás során szerzik be az állateledeleket is. Az elmúlt húsz évben jelentős állateledel-gyártó kapacitás jött létre Magyarországon. Ennek révén az állateledel-ipar az agrárexport húzóágazatává vált, amelynek termékei elsősorban a környező országok piacain találnak gazdára – írja a Világgazdaság Online.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >