Már a kutyatápot is nagybevásárlás során szerezzük be
Az állateledel-világmárkákat forgalmazó cégek szerint az idén a megszokottnál jóval kisebb mértékben, alig 3-3,5 százalékkal növekszik a magyar piacon eladható mennyiség.
Korábban nem volt ritka a 6-8 vagy akár a 10 százalékot meghaladó éves növekedés sem – tájékoztatta a Világgazdaság Online-t Szórádi Gyöngyi, a Magyar Állateledel Egyesülés főtitkára.
A nagykereskedelemmel is foglalkozó Alpha Pet üzletág-igazgatója, Szetmár István szerint a termékek eladásából származó bevétel visszaesett, mivel a vevők az alacsonyabb ár- és minőségkategóriákat keresik. Megfigyelhető ugyanakkor, hogy a legmagasabb árszínvonalú termékek forgalma nem esett olyan mértékben vissza, mint az olcsóbbaké.
Megtorpant az úgynevezett szakmai csatorna, az állatorvosi rendelőkben lebonyolított forgalom. Az Alpha Pet cég tapasztalatai szerint tovább gyengül a független, szakmai kiskereskedők pozíciója, miután a fogyasztók egyre gyakrabban a heti nagybevásárlás során szerzik be az állateledeleket is. Az elmúlt húsz évben jelentős állateledel-gyártó kapacitás jött létre Magyarországon. Ennek révén az állateledel-ipar az agrárexport húzóágazatává vált, amelynek termékei elsősorban a környező országok piacain találnak gazdára – írja a Világgazdaság Online.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >