Már a kutyatápot is nagybevásárlás során szerezzük be
Az állateledel-világmárkákat forgalmazó cégek szerint az idén a megszokottnál jóval kisebb mértékben, alig 3-3,5 százalékkal növekszik a magyar piacon eladható mennyiség.
Korábban nem volt ritka a 6-8 vagy akár a 10 százalékot meghaladó éves növekedés sem – tájékoztatta a Világgazdaság Online-t Szórádi Gyöngyi, a Magyar Állateledel Egyesülés főtitkára.
A nagykereskedelemmel is foglalkozó Alpha Pet üzletág-igazgatója, Szetmár István szerint a termékek eladásából származó bevétel visszaesett, mivel a vevők az alacsonyabb ár- és minőségkategóriákat keresik. Megfigyelhető ugyanakkor, hogy a legmagasabb árszínvonalú termékek forgalma nem esett olyan mértékben vissza, mint az olcsóbbaké.
Megtorpant az úgynevezett szakmai csatorna, az állatorvosi rendelőkben lebonyolított forgalom. Az Alpha Pet cég tapasztalatai szerint tovább gyengül a független, szakmai kiskereskedők pozíciója, miután a fogyasztók egyre gyakrabban a heti nagybevásárlás során szerzik be az állateledeleket is. Az elmúlt húsz évben jelentős állateledel-gyártó kapacitás jött létre Magyarországon. Ennek révén az állateledel-ipar az agrárexport húzóágazatává vált, amelynek termékei elsősorban a környező országok piacain találnak gazdára – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >