Már a hazai vállalatok nagy része használja az AI-t
A Magyar Termék augusztus elején 260 védjegyhasználó partnere körében készített felmérésében arra kereste a választ, hogy milyen mértékben vezették be a mesterséges intelligenciát az üzleti, gyártási folyamataikba, és mi a véleményük a hatékonyságáról. Az eredmények alapján több mint háromnegyedük (77%) már aktívan használja az AI-t.
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.
A leggyakoribb alkalmazási terület a marketing (64%), ahol az AI-t például a fogyasztói trendek elemzésére és célzott kampányok kidolgozására használják. A második legfontosabb terep a gyártás (28%), ahol a termelési folyamatok optimalizálása és az automatizáció révén növelik a cégek így a hatékonyságukat. Harmadik terület a logisztika (21%). Itt különösen a szállítási útvonalak optimalizálásában és a készletgazdálkodásban veszik igénybe a mesterséges intelligenciát. Az AI-t alkalmazó vállalatok 73%-a már most tapasztalja a saját hatékonyságának javulását, ami rávilágít arra, hogy azok a vállalkozások maradnak versenyképesek, amelyek gyorsan alkalmazkodnak a technológiai változásokhoz.
Azok, akik még nem használják az AI-t, főleg a hiányos tudás és felületes ismeretek (42%) miatt tesznek így. Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője ezzel kapcsolatban úgy látja, hogy fontos lenne segíteni a magyar gyártókat az AI megismerésében, hogy minél gyorsabban fel tudjanak készülni annak alkalmazására versenyképességük növelése érdekében. //
Kapcsolódó cikkeink
Az AI integrálása és a személyre szabott szolgáltatások lesz az idei év slágere
A bankszektor legnagyobb technológiai kihívásai 2025-ben a mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >A nagyok versenytársává vált a Perplexity
Az AI-alapú keresőmotor, a Perplexity az Egyesült Államokban most indított…
Tovább olvasom >Személyre szabott AI vásárlóasszisztenst vezet be a Mercadona
Mostantól személyre szabott AI alapú vásárlóasszisztens, a MercadonIA könnyíti meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Ferrero a Power Crunch fehérjesnack márkát
A Ferrero, a Nutella és a Ferrero Rocher gyártója, megvásárolta…
Tovább olvasom >A magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak a növekedés jelei
A legfrissebb statisztikák alapján a magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak…
Tovább olvasom >A világgazdaság nyugati és keleti blokkra szakadása rengeteg veszéllyel jár
A világgazdaság nyugati és keleti blokkra szakadása olyan méretű károkat…
Tovább olvasom >