Már a hazai vállalatok nagy része használja az AI-t

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 11. 06. 11:45

A Magyar Termék augusztus elején 260 védjegyhasználó partnere körében készített felmérésében arra kereste a választ, hogy milyen mértékben vezették be a mesterséges intelligenciát az üzleti, gyártási folyamataikba, és mi a véleményük a hatékonyságáról. Az eredmények alapján több mint háromnegyedük (77%) már aktívan használja az AI-t.

A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.

A leggyakoribb alkalmazási terület a marketing (64%), ahol az AI-t például a fogyasztói trendek elemzésére és célzott kampányok kidolgozására használják. A második legfontosabb terep a gyártás (28%), ahol a termelési folyamatok optimalizálása és az automatizáció révén növelik a cégek így a hatékonyságukat. Harmadik terület a logisztika (21%). Itt különösen a szállítási útvonalak optimalizálásában és a készletgazdálkodásban veszik igénybe a mesterséges intelligenciát. Az AI-t alkalmazó vállalatok 73%-a már most tapasztalja a saját hatékonyságának javulását, ami rávilágít arra, hogy azok a vállalkozások maradnak versenyképesek, amelyek gyorsan alkalmazkodnak a technológiai változásokhoz.

Azok, akik még nem használják az AI-t, főleg a hiányos tudás és felületes ismeretek (42%) miatt tesznek így. Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője ezzel kapcsolatban úgy látja, hogy fontos lenne segíteni a magyar gyártókat az AI megismerésében, hogy minél gyorsabban fel tudjanak készülni annak alkalmazására versenyképességük növelése érdekében. //

Kapcsolódó cikkeink