Már a drogériákban fogy a legtöbb testápoló
A fellendülőben lévő kategóriák közé tartozik a kéz- és testápoló. Mennyiségben ugyanis 8, értékben 10 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalmuk az előző évhez képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.A két szegmens aránya változatlan maradt. Mennyiségben 87, értékben 85 százalék jutott a testápolókra az elmúlt két év során. A kézápolók 13, illetve 15 százalékos részarányt értek el.
A kereskedelmi márkák részaránya kisebb az átlagosnál. Amíg a tavalyelőtti, két hónapos periódusokban 9–11 százalék között mozgott ez az érték, addig múlt évben 11–14 százalék között.
Az egy kiszerelésre jutó átlagos fogyasztói ár mindkét szegmensben csökkent, ha a november–decemberi periódusokat hasonlítjuk össze. Testápolóknál a tavalyelőtti tizenegyedik–tizenkettedik hónapban egy kiszerelési egységnél 6779 forintot regisztráltunk, múlt évben pedig 6649 forintot. Közben viszont akadt periódus, amikor az átlagár meghaladta a 7000 forintot is.
Ugyanakkor a kézápolók átlagára 5408-ról 5176 forintra csökkent.
Figyelemre méltóan változik a bolttípusok piaci részesedése. Testápolóknál ugyanis a drogéria átvette a vezetést. Amíg tavalyelőtt még hipermarketben adták el a legnagyobb mennyiséget, addig múlt évben már drogériában.
Kézápolókból már korábban is drogériában adták el a legtöbbet. A legfontosabb bolttípusok arányai nem változtak egyik évről a másikra.
Melisek Eszter,
a Nielsen ügyfélkapcsolati csoportvezetője
Bolttípusok piaci részesedése a test- és kézápolók – mennyiségben mért – kiskereskedelmi forgalmából, százalékban
Bolttípus Testápolók Kézápolók
2006 2007 2006 2007
2500 nm és felette 37 36 29 29
401–2500 nm 12 10 20 20
201–400 nm 4 3 3 3
51–200 nm 7 7 7 7
50 nm és kisebb 3 3 4 4
Drogéria/vegyi szaküzlet 35 39 34 34
Patika 2 2 3 3
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >