Már 21 fürdő szerzett minősítő védjegyet
A fürdők nemzeti tanúsító védjegyét 2015-ben, bevezetésének első évében 21 magyarországi fürdő szerezte meg, szolgáltatásaikra közel 40 tanúsító védjegyet adtak ki – közölte a Magyar Fürdőszövetség az MTI-vel.
A fürdők nemzeti tanúsító védjegye cím öt kategóriában érhető el, többek között gyógyfürdő, élményfürdő, strand és uszoda, medical wellness kategóriákban, a minősítéssel 1-5 csillag közötti besorolás szerezhető. A fürdők minősítését a Magyar Fürdőszövetség végzi szakértőinek bevonásával, a végső döntést a Nemzetgazdasági Minisztérium hozza meg.
A Fürdőszövetség célja, hogy a magyarországi fürdőegységek jelentős része a következő években elnyerje az adott fürdő szolgáltatásainak megfelelő minősítést. Az 5 évre elnyerhető minősítést az időszak alatt többször ellenőrzik, ez a szolgáltatások minőségének javulásával és bővülésével jár majd.
Jelenleg Magyarországon 561 fürdő, illetve uszoda található, amelyek közül 386 tart egész évben nyitva. A szövetség kutatása alapján nagyjából 200 olyan fürdő működik az országban, melynek turisztikai jelentősége van.
A közleményben kitérnek arra is, hogy a Stiefel Eurocart Térképkiadó Kft. a Magyar Fürdőszövetség ajánlásával elkészíti Magyarország gyógyfürdőinek és termálfürdőinek térképét, amin az összes hazai gyógy- és termálfürdő szerepel majd. A kiadványban 58 fürdő részletesebben is bemutatkozhat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Turizmus és energia: Új lendület Dél-Európának
A nemzetközi gazdasági gondolkodásban régóta meghatározó szerepet játszott a „globális…
Tovább olvasom >Eurostat: tovább emelkedett az uniós turisztikai szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma
Az uniós turisztikai szálláshelyeken eltöltött éjszakák becsült száma 2024-ben elérte…
Tovább olvasom >Airbnb-tiltás a VI. kerületben: hotellé alakulnak a magánlakások
2026. január 1-től tilos lesz magánszálláshelyeket üzemeltetni Terézvárosban, ami radikálisan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Uborkabéka – A nap videója
Nem mindenkinek ajánlanánk, de attól még kreatív asztali „dísznek” tartjuk.
Tovább olvasom >Hipermarket-körutazás – A nap videója
A vásárlóbarát gondolkodás epikus példája egy stockholmi szupermarketben. Suzanne a…
Tovább olvasom >