Már 160 cég négyezer terméke rendelkezik Magyar Termék védjeggyel
A Földművelésügyi Minisztérium (FM) folytatja az együttműködést a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel, amelynek védjegyei már megtalálhatóak közel 160 cég, mintegy négyezer termékén.
Az FM MTI-nek küldött hétfői közleménye szerint az FM partnere a tizenkét éve alapított nonprofit társaságnak, mely származást és eredetet tanúsító védjegyeivel a hazai áruk könnyű azonosíthatóságát segíti, növelve ezzel a magyar termékek iránti keresletet.
Az együttműködéssel a tárca kiemelt célja, hogy támogassa a magyar élelmiszerek fogyasztásának növekedését, a magyar élelmiszer előállítókat, továbbá felhívja a figyelmet a magyar termékek fogyasztásával járó előnyökre – írták.
A „Magyar Termék” védjegyek fellelhetők azon termékeken, melyek száz százalékban magyar alapanyagból Magyarországon készültek, a „Hazai Termék” elnevezésnél az élelmiszernek hazai feldolgozásúnak és az összetevőket tekintve legalább felében magyar származásúnak kell lennie. „Hazai Feldolgozású Termék” elnevezéssel jelölik a belföldön feldolgozott, de többségében import összetevőket tartalmazó élelmiszereket.
A védjegyeket a Budapesti Gazdasági Egyetem marketing intézetének 2017-es kutatása szerint az áruk eredetére kíváncsi fogyasztók 94 százaléka ismeri. A felmérések szerint a védjegy üzenete is eljut a fogyasztókhoz: a termék származási helyét fontosnak tartó megkérdezettek 71 százaléka a Magyar Termék védjegyes árut megbízhatóbb eredetűnek tartja a többi terméknél. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A védjegy, amely segíti a magyar vállalkozásokat – Ilyen volt a Magyar Termék Nonprofit Kft. februári tájékoztató fóruma
Miért előnyös a védjegyhasználat, miként erősítheti a cégek piaci pozícióját,…
Tovább olvasom >Gluténmentesen is teljes értékűen
A gluténmentes termékek szegmense ma már a modern, egészségtudatos életmód szerves…
Tovább olvasom >Törékeny egyensúly
A tojás évezredek óta az egyik legfontosabb és legkeresettebb alapélelmiszer.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >