Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A visszaváltott műanyag palackok, italos és üdítős alumínium dobozok, valamint üvegek száma átlépte a 150 milliót. A vállalat számára kiemelten fontos a fenntarthatóság, környezetünk megóvása, ezért törekszik vásárlóit is támogatni ebben. Ezt igazolja az is, hogy 2024. január 1-je óta országszerte a REponton leadott újrahasznosítható hulladékból majdnem minden negyediket a piacvezető áruházlánc 210 üzletének valamelyikébe vitték vissza a vásárlók.
Felelős vállalatként a Lidl Magyarország kiemelt hangsúlyt fektet a környezetvédelemre és a fenntarthatóságra. Ennek szellemiségében a január 1-je óta törvényileg kötelező palackvisszaváltási-rendszert is az elsők között építette ki országos bolthálózatában. Mivel minden 400 négyzetméternél nagyobb élelmiszerüzletben kötelező a REpont automaták üzemeltetése, ezért a diszkontlánc mind a 210 áruházában bárki számára biztosított a visszaváltás. A vállalat folyamatosan arra törekszik, hogy vásárlói számára a legjobb megoldást nyújtsa, így az üzletekbe a lehetőségeihez képest a legnagyobb kapacitású italcsomagolás-visszaváltó berendezéseket telepítette, áruházanként minimum egy, de egyes üzletek esetében akár három darab visszaváltó berendezés érhető el.
Az áruházlánc adatai szerint több, mint 150 millió visszaváltható italcsomagolást a Lidl Magyarország áruházaiban található REpontokon gyűjtöttek össze. A vállalat összesítése alapján kiderült az is, hogy a vásárlók több palackot vittek vissza a boltokba, mint amennyi betétdíjas terméket értékesített a Lidl, így összességében majdnem minden negyediket a hazánkban piacvezető kiskereskedelmi áruházlánc üzletének valamelyikében adták le a vásárlók.
„Piacvezető és felelős vállalatként szeretnénk minden területen élen járni és példát mutatni. A fenntarthatóság ráadásul egy kiemelten fontos téma a Lidl számára, amit számos intézkedésünkkel, célkitűzéssel igyekszünk elősegíteni. A palackvisszaváltási-rendszer kulcsfontosságú környezetünk megóvásában, és büszkék vagyunk arra, hogy ezidáig 150 millió darabnál is több alumínium italosdobozt, üveget és műanyag palackot gyűjtöttünk vissza. Ez azt jelenti, hogy a nálunk található REpontokról eddig közel 220 ezer zsáknyi, mintegy 7,5 millió kilogramm súlyú újrahasznosítható hulladékot szállítottak el. A célunk, hogy még gyorsabbá, gördülékenyebbé tegyük vásárlóink számára a folyamatot, így több áruházunkban növeljük a visszaváltási kapacitást, ami összességében milliárdos nagyságrendű beruházást jelent.
– nyilatkozta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
A Lidl Magyarország további fenntarthatósági híreiről és aktuális projektjeiről a vállalat fenntarthatósági oldalán olvashat: https://vallalat.lidl.hu/fenntarthatosag
Kapcsolódó cikkeink
Jó az idő, most szombaton megtartják a 43. Lidl Balaton-átúszást, újra lehet nevezni is
A HungaroMet siófoki obszervatóriumának időjárás-előrejelzése alapján a szervező, Budapest Sportiroda a…
Tovább olvasom >„Deluxe” kenyerek a Lidlben: szintet lép a diszkontlánc prémium stratégiája Lengyelországban
Új szintre emeli pékáru-kínálatát a Lidl Lengyelországban, ahol a prémium…
Tovább olvasom >Megnyitotta első kizárólag non-food üzletét a Lidl Németországban
A németországi Lotstettenben nyitotta meg első, kizárólag nem-élelmiszer termékeket kínáló…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >