Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A visszaváltott műanyag palackok, italos és üdítős alumínium dobozok, valamint üvegek száma átlépte a 150 milliót. A vállalat számára kiemelten fontos a fenntarthatóság, környezetünk megóvása, ezért törekszik vásárlóit is támogatni ebben. Ezt igazolja az is, hogy 2024. január 1-je óta országszerte a REponton leadott újrahasznosítható hulladékból majdnem minden negyediket a piacvezető áruházlánc 210 üzletének valamelyikébe vitték vissza a vásárlók.
Felelős vállalatként a Lidl Magyarország kiemelt hangsúlyt fektet a környezetvédelemre és a fenntarthatóságra. Ennek szellemiségében a január 1-je óta törvényileg kötelező palackvisszaváltási-rendszert is az elsők között építette ki országos bolthálózatában. Mivel minden 400 négyzetméternél nagyobb élelmiszerüzletben kötelező a REpont automaták üzemeltetése, ezért a diszkontlánc mind a 210 áruházában bárki számára biztosított a visszaváltás. A vállalat folyamatosan arra törekszik, hogy vásárlói számára a legjobb megoldást nyújtsa, így az üzletekbe a lehetőségeihez képest a legnagyobb kapacitású italcsomagolás-visszaváltó berendezéseket telepítette, áruházanként minimum egy, de egyes üzletek esetében akár három darab visszaváltó berendezés érhető el.
Az áruházlánc adatai szerint több, mint 150 millió visszaváltható italcsomagolást a Lidl Magyarország áruházaiban található REpontokon gyűjtöttek össze. A vállalat összesítése alapján kiderült az is, hogy a vásárlók több palackot vittek vissza a boltokba, mint amennyi betétdíjas terméket értékesített a Lidl, így összességében majdnem minden negyediket a hazánkban piacvezető kiskereskedelmi áruházlánc üzletének valamelyikében adták le a vásárlók.
„Piacvezető és felelős vállalatként szeretnénk minden területen élen járni és példát mutatni. A fenntarthatóság ráadásul egy kiemelten fontos téma a Lidl számára, amit számos intézkedésünkkel, célkitűzéssel igyekszünk elősegíteni. A palackvisszaváltási-rendszer kulcsfontosságú környezetünk megóvásában, és büszkék vagyunk arra, hogy ezidáig 150 millió darabnál is több alumínium italosdobozt, üveget és műanyag palackot gyűjtöttünk vissza. Ez azt jelenti, hogy a nálunk található REpontokról eddig közel 220 ezer zsáknyi, mintegy 7,5 millió kilogramm súlyú újrahasznosítható hulladékot szállítottak el. A célunk, hogy még gyorsabbá, gördülékenyebbé tegyük vásárlóink számára a folyamatot, így több áruházunkban növeljük a visszaváltási kapacitást, ami összességében milliárdos nagyságrendű beruházást jelent.
– nyilatkozta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
A Lidl Magyarország további fenntarthatósági híreiről és aktuális projektjeiről a vállalat fenntarthatósági oldalán olvashat: https://vallalat.lidl.hu/fenntarthatosag
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl Magyarország a hazai borászatok sikeréért is dolgozik
A Lidl Magyarország 2024-ben mintegy 17,5 milliárd forinttal, az elmúlt…
Tovább olvasom >A Lidl Svájc friss hűtött termékeket is bevon élelmiszermentő programjába
A Lidl Svájc tovább bővítette élelmiszer-pazarlás elleni programját: mostantól hűtött…
Tovább olvasom >Komolyan készül a nyárra a Lidl és az Aldi is
A Lidl és az Aldi is nagy nyári ruházati akcióval…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >