Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A visszaváltott műanyag palackok, italos és üdítős alumínium dobozok, valamint üvegek száma átlépte a 150 milliót. A vállalat számára kiemelten fontos a fenntarthatóság, környezetünk megóvása, ezért törekszik vásárlóit is támogatni ebben. Ezt igazolja az is, hogy 2024. január 1-je óta országszerte a REponton leadott újrahasznosítható hulladékból majdnem minden negyediket a piacvezető áruházlánc 210 üzletének valamelyikébe vitték vissza a vásárlók.
Felelős vállalatként a Lidl Magyarország kiemelt hangsúlyt fektet a környezetvédelemre és a fenntarthatóságra. Ennek szellemiségében a január 1-je óta törvényileg kötelező palackvisszaváltási-rendszert is az elsők között építette ki országos bolthálózatában. Mivel minden 400 négyzetméternél nagyobb élelmiszerüzletben kötelező a REpont automaták üzemeltetése, ezért a diszkontlánc mind a 210 áruházában bárki számára biztosított a visszaváltás. A vállalat folyamatosan arra törekszik, hogy vásárlói számára a legjobb megoldást nyújtsa, így az üzletekbe a lehetőségeihez képest a legnagyobb kapacitású italcsomagolás-visszaváltó berendezéseket telepítette, áruházanként minimum egy, de egyes üzletek esetében akár három darab visszaváltó berendezés érhető el.
Az áruházlánc adatai szerint több, mint 150 millió visszaváltható italcsomagolást a Lidl Magyarország áruházaiban található REpontokon gyűjtöttek össze. A vállalat összesítése alapján kiderült az is, hogy a vásárlók több palackot vittek vissza a boltokba, mint amennyi betétdíjas terméket értékesített a Lidl, így összességében majdnem minden negyediket a hazánkban piacvezető kiskereskedelmi áruházlánc üzletének valamelyikében adták le a vásárlók.
„Piacvezető és felelős vállalatként szeretnénk minden területen élen járni és példát mutatni. A fenntarthatóság ráadásul egy kiemelten fontos téma a Lidl számára, amit számos intézkedésünkkel, célkitűzéssel igyekszünk elősegíteni. A palackvisszaváltási-rendszer kulcsfontosságú környezetünk megóvásában, és büszkék vagyunk arra, hogy ezidáig 150 millió darabnál is több alumínium italosdobozt, üveget és műanyag palackot gyűjtöttünk vissza. Ez azt jelenti, hogy a nálunk található REpontokról eddig közel 220 ezer zsáknyi, mintegy 7,5 millió kilogramm súlyú újrahasznosítható hulladékot szállítottak el. A célunk, hogy még gyorsabbá, gördülékenyebbé tegyük vásárlóink számára a folyamatot, így több áruházunkban növeljük a visszaváltási kapacitást, ami összességében milliárdos nagyságrendű beruházást jelent.
– nyilatkozta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
A Lidl Magyarország további fenntarthatósági híreiről és aktuális projektjeiről a vállalat fenntarthatósági oldalán olvashat: https://vallalat.lidl.hu/fenntarthatosag
Kapcsolódó cikkeink
Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Központosított beszerzéssel növelné nyereségességét az Aldi Nord
Tovább centralizálja beszerzési folyamatait az Aldi Nord annak érdekében, hogy…
Tovább olvasom >Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >