Manker Beauty: a GVH eltekint a bírságtól, ha a cég teljesíti kötelezettségeit
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) befejezte a Manker Beauty Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. vizsgálatát, amelyet a vállalat tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatának gyanúja miatt indítottak. A cég, amely Kasza Tibi érdekeltségébe tartozik, együttműködött a hatósággal és vállalta a jogsértéssel érintett fogyasztók kompenzálását. A GVH 2022 júniusában indította eljárását a Manker Beauty ellen, amely főként étrend-kiegészítők értékesítésével foglalkozik. A vizsgálat arra irányult, hogy a cég megsértette-e a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát. A vállalat a vizsgálat során módosította korábbi kommunikációs gyakorlatát, és elismerte a jogsértést.

Befejeződött a Manker Beauty vizsgálata
A Manker Beauty vállalta, hogy kompenzálja azokat a fogyasztókat, akik 2021. július 15. és 2022. augusztus 5. között vásároltak az érintett termékekből. A kompenzáció összege 1000 forint lesz fejenként. A kifizetések feltétele, hogy a cég által elektronikus levélben megkeresett fogyasztók visszajelezzenek és megadják bankszámlaszámukat.
A GVH Versenytanácsa a cég együttműködését és a kompenzáció mértékét figyelembe véve úgy döntött, hogy eltekint a bírság kiszabásától, amennyiben a Manker Beauty pontosan végrehajtja a vállalt kompenzációt. A nemzeti versenyhatóság a kötelezettségek teljesítését utóvizsgálat keretében ellenőrzi majd.
A Manker Beauty Kft. csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testülethez, és elkötelezte magát amellett, hogy jövőbeni kommunikációs és kereskedelmi tevékenységét szakértők bevonásával végzi. Ez a lépés része a cég megfelelési programjának, amelynek célja, hogy elkerülje a jövőbeli jogsértéseket és biztosítsa a tisztességes piaci gyakorlatokat.
A GVH eljárása rávilágít a vállalatok felelősségére a fogyasztói jogok védelme terén, és hangsúlyozza a jogsértések következményeit, ugyanakkor lehetőséget ad a cégeknek a hibák helyrehozására és a fogyasztók bizalmának visszaszerzésére.
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >Gondolja Végig Higgadtan! – tájékoztató anyagokkal segít a GVH
A digitális világ, így az influenszerek is egyre nagyobb hatással…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >