Manker Beauty: a GVH eltekint a bírságtól, ha a cég teljesíti kötelezettségeit
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) befejezte a Manker Beauty Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. vizsgálatát, amelyet a vállalat tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatának gyanúja miatt indítottak. A cég, amely Kasza Tibi érdekeltségébe tartozik, együttműködött a hatósággal és vállalta a jogsértéssel érintett fogyasztók kompenzálását. A GVH 2022 júniusában indította eljárását a Manker Beauty ellen, amely főként étrend-kiegészítők értékesítésével foglalkozik. A vizsgálat arra irányult, hogy a cég megsértette-e a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát. A vállalat a vizsgálat során módosította korábbi kommunikációs gyakorlatát, és elismerte a jogsértést.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/04/paragraph-g5f4cc70f0_1280-300x300.jpg)
Befejeződött a Manker Beauty vizsgálata
A Manker Beauty vállalta, hogy kompenzálja azokat a fogyasztókat, akik 2021. július 15. és 2022. augusztus 5. között vásároltak az érintett termékekből. A kompenzáció összege 1000 forint lesz fejenként. A kifizetések feltétele, hogy a cég által elektronikus levélben megkeresett fogyasztók visszajelezzenek és megadják bankszámlaszámukat.
A GVH Versenytanácsa a cég együttműködését és a kompenzáció mértékét figyelembe véve úgy döntött, hogy eltekint a bírság kiszabásától, amennyiben a Manker Beauty pontosan végrehajtja a vállalt kompenzációt. A nemzeti versenyhatóság a kötelezettségek teljesítését utóvizsgálat keretében ellenőrzi majd.
A Manker Beauty Kft. csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testülethez, és elkötelezte magát amellett, hogy jövőbeni kommunikációs és kereskedelmi tevékenységét szakértők bevonásával végzi. Ez a lépés része a cég megfelelési programjának, amelynek célja, hogy elkerülje a jövőbeli jogsértéseket és biztosítsa a tisztességes piaci gyakorlatokat.
A GVH eljárása rávilágít a vállalatok felelősségére a fogyasztói jogok védelme terén, és hangsúlyozza a jogsértések következményeit, ugyanakkor lehetőséget ad a cégeknek a hibák helyrehozására és a fogyasztók bizalmának visszaszerzésére.
Kapcsolódó cikkeink
A GVH kész beavatkozni az élelmiszerek piacán zajló folyamatokba
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) nyomon követi az élelmiszerek piacán zajló…
Tovább olvasom >Vizsgálja a GVH az eMAG vállalkozástámogatási vállalásainak teljesítését
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálja, hogy az eMAG vállalásának megfelelően…
Tovább olvasom >GVH: Az online Árfigyelő bővítésének piacélénkítő hatása van
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett online Árfigyelő rendszer piacélénkítő…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >