Manifesto

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 10. 19. 07:56

Bárhol a nagyvilágban helyiek és turisták egyaránt kedvelt célpontja a piac, ahol különböző szintű vendéglátóhelyeken meg is lehet kóstolni a friss termékekből készült ételeket. Az elmúlt évtizedekben megjelentek a klasszikus piacok különféle mutációi, majd az utóbbi évek meghatározó trendjeinek jegyében feltűnt egy új, nagyon 21. századi koncepció, amelynek első képviselői a Manifesto Marketek.

A Manifesto a 21. századi trendekhez igazodik

A világ minden nagyvárosában vonzzák az embereket a komplex szórakozási lehetőséget kínáló nyitott vendéglátó-komplexumok. Kedveltek és sikeresek az atipikus vendéglátás talán leghuszonegyedikszázadibb formái, a gasztroudvarok, sör- és food truck parkok és más hasonló gasztronómiai szerveződések. Köztük a piacoknak azok a változatai, amelyekben nem a kereskedői standok mellett jelennek meg az éttermek, hanem fordítva: a vendéglátóhelyek mellé tervezik a „kapcsolódó” helyi alapanyagokat árusító helyeket – azt az éttermi merchandising különleges formájának is tekinthetjük –, amelyeket ugyancsak piacoknak hívnak.

Ezeknek a projekteknek – nevezzük food huboknak – igencsak tág a célcsoportja, de akárcsak a bulinegyedek, ezek vendégei között is fiatalokkal találkozhatunk nagyobb arányban.

Prága

Prága legkedveltebb food hubjai ma a Manifesto Marketek (A nap videója webes rovatunk olvasói már ízelítőt kaphattak működésükből), sikerüket illusztrálja, hogy a három cseh intézmény után nemsokára Berlinben nyílik a negyedik – és valószínűleg nem az utolsó.

A három prágai Manifesto a pop up éttermek, a street food és az open air kulturális események metszetei – ez utóbbi különbözteti meg őket leginkább olyan „elődjeiktől”, mint például a 2014 óta szaporodó TimeOut Marketek. Különböző stílusú konyhákká átépített másfél-két tucatnyi konténerekből állnak, közöttük népszerű tervezők, dizájnerek által alakított jókora közösségi terek nyílnak kisebb-nagyobb asztalokkal, ülőalkalmatosságokkal, nap- és esővédőkkel. No és persze több bárkonténerrel, tankból csapolt sörökkel, spiritek, koktélok széles választékával. Napnyugta után kisebb együttesek, DJ-k lépnek fel, filmeket vetítenek: a programok ingyenesek.

Az alapítók, Martin Barry amerikai vállalkozó és építész, valamint partnere, Hollie Lin idén ősszel nyitja a Manifesto Berlint, az ugyancsak nagy tervekkel érkező olasz Mercato Metropolitanótól elhódítva 4400 négyzetmétert a Potsdamer Platzon.

Street food és lazulás

Berlin

A komplexumban a legkülönbözőbb konyhák profin összeállított választéka várja majd a látogatókat, összesen 22 étterem, két bár, egy speakeasy és egy Chef’s Table egy „fedél” alatt. A gasztronómiai különlegességek mellett a Manifesto kulturális élményeket is kínál; koncertek, filmvetítések, előadások és kulináris műsorok megrendezését ígérik – mindezt az év 365 napján.

A Manifesto deklarált célja a szakácsoknak lehetőséget nyújtani arra, hogy alacsony induló befektetéssel, kis személyzeti igénnyel és hatékony ügyfélstratégiával indíthassák be vállalkozásukat. Az egyenjogúság jegyében a működtetők kiemelten is támogatni kívánják a jó ötletekkel jelentkező vállalkozó hölgyeket.

A gasztronómiai kínálatot változatos szempontok alapján alakítják, és a potenciális szolgáltatókat – mind a sikeres étteremtulajdonosokat, mind az innovatív, tehetséges helyi szakácsokat és a kézműves termékek beszállítóit – úgy választják, hogy azok autentikus nemzetközi konyhák széles skáláját kínálják. Hogy a séfek zavartalanul koncentrálhassanak munkájukra, 360°-os marketinggel, hatékony adatkezeléssel támogatják őket.

A terveket ismerők azt mondják, a jól eltalált építészeti megoldásoknak köszönhetően a különböző méretű éttermek, bárok, társalgók és lounge-ok harmonikus egészt alkotnak. Az ételt és italt kínáló egységek két emeleten helyezkednek el, amelyeket impozáns központi lépcső köt össze – ez egyfajta amfiteátrumként működik majd filmvetítések és élő zenei események szervezésekor. Alatta játszótér lesz a gyerekek számára.

A Manifesto Berlin biztosítja a közös kiszállítás lehetőségét is, méghozzá bármilyen külső kiszállítóval – az ügyfelek több étteremből is rendelhetnek, az összes ételt egy megrendelésben, együtt szállítják nekik. //

Kapcsolódó cikkeink