Makón keres beszállítókat a svájci ízesítőgyártó
Beszállítókat keres Makón épülő gyára számára a svájci Givaudan. A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalatai megrendelésére ízesítőnyagokat előállító cég igényeivel kedden ismerkedhettek meg a térségben működő vállalkozások.
A partnerek kiválasztásánál előbb a gyár működtetésével kapcsolatos szolgáltatások területére, majd az alapanyag-beszállítói kör fejlesztésére koncentrál a vállalat – mondta Tóth Ferenc, a cég kommunikációs munkatársa, a Korona Információs és Szolgáltató Központban rendezett vállalkozói fórum kapcsán.
A Givaudan minőségi, szolgáltatásnyújtási és költséghatékonysági szempontok alapján dönt arról, mely helyi vállalkozásokkal köt hosszú távú megállapodást – tette hozzá a szakember.
A makói ipari parkban tavasszal elkezdődött 170 millió svájci frank értékű beruházás a tervek szerint halad, a kivitelezési munkák 2012 elején fejeződnek be, a próbaüzem a jövő év második negyedévében kezdődik el. Az új gyár előreláthatólag 2013-ban éri el teljes kapacitását, munkalehetőséget kínálva háromszáz embernek a régióban.
Az üzem allergénmentes étkezési ízesítőkeverékeket, fűszerkeverékeket és porlasztva szárított ízesítőket gyárt majd, elsősorban sós csomagolt élelmiszerekhez. Ezekhez kizárólag feldolgozott mezőgazdasági vagy élelmiszeripari összetevőket használnak föl por, kivonat vagy granulátum formájában.
A cég 2012-től ütemezett áthelyezéssel tervezi az Egyesült Királyságbeli Bromborough-ból és a svájci Kemptthalból Makóra költöztetni a sós ízesítőanyag gyártását.
A svájci tőzsdén jegyzett Givaudan S.A. a világ egyik vezető aromaanyag- és parfümgyártója, termékeit az élelmiszer- és kozmetikai iparban egyaránt felhasználják. A svájci Vernier központú társaság árbevétele 2010-ben 4239 millió svájci frank volt, s világszerte 86 helyszínen 8600 munkatársat foglalkoztat – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >