Májusban még nem, decemberben már igen
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége PLMALive.eu című május havi video hírműsorában Judith Kolenburg megemlékezett arról, hogy hagyományosan májusban kerülne sor az év private label csúcseseményére, az amszterdami szakkiállításra, amit immár második éve lehetetlenített el a világjárvány.
Ugyanakkor megerősítette a PLMA korábbi bejelentését, hogy a személyes részvételű, 2021-es „World of Private Label” Trade Show időpontja december 14–15., helyszíne a RAI Kiállítási Központ Amszterdamban. A kiállítói regisztrációt már megnyitották, várják a gyártó vállalatok jelentkezését. A folyosókat kiszélesítik, a látogatók számát naponta maximálják, egészségügyi ellenőrzőpontokat helyeznek minden bejárathoz, és kiemelten ellenőrzik a rendszeres fertőtlenítést. A termékkóstoltatást is szabályozzák. Akik nem tudnak a személyes eseményen részt venni, a 2022. január 24–28-ra szervezett online Trade Show eseménybe kapcsolódhatnak be.
PLMA Sajátmárka Évkönyv
A PLMA évkönyve 1998 óta minden évben megjelenik, és több mint 7000 termékkategória trendjeit elemzi a Nielsen közreműködésével. 2020 év végével a privátcímke aránya Európában átlagosan 30% feletti, a legmagasabb értéket Spanyolországban (49,7%) és Svájcban (49,5%), a legalacsonyabbat Olaszországban (22,6%) mérték. Az országok közel felében a piacrész 40% fölé emelkedett. Németországban 43,1% az Egyesült Királyságban 47,5%. Franciaországban jelentős, 7 pontos növekedéssel a saját márka elérte a 38,5%-ot.
Portugáliában volt a legnagyobb növekedés, már 45%-os mennyiségi piacrésze van a kereskedelmi márkák, 2016-tól évente közel 5 pontot emelkedtek. A Földközi-tenger vidékén Görögország és Törökország megőrizte a 30% feletti részesedést. Olaszországban is növekedési trend tapasztalható 2020-ban, és 22,6%-os a saját márka mennyiségi piacrésze.
Skandináviában Svédország teljesít kiemelkedően, 1 pontos növekedéssel először érte el a 34%-ot, de Finnország is 30% fölött maradt.
Közép-Kelet-Európában a saját márka erős jelenléte jellemző, amióta 2003-tól a Nielsen méri a területet. Kiemelkedik a régióban Ausztria 40% feletti sajátmárka-részarányával, de Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban és Szlovákiában is 30%-ot meghaladó részesedést mértek. A legnagyobb éves növekedést a régióban Magyarországon regisztrálták 2020-ban. 1,4%-os emelkedéssel hazánkban a saját márka részesedése elérte a 36,2%-ot, így mind növekedésben, mind részesedésben a valaha mért legmagasabb értékkel csúcsot döntött.
A Nielsen adatai szerint a friss és fagyasztott, a tejtermék, valamint az egészség és szépség a 3 leginkább növekedő kategória a vizsgált 18 európai országra vetítve. //
Kapcsolódó cikkeink
Kiosztotta a PLMA nemzetközi csomagolási díjait
Első alkalommal rendezte meg a PLMA az International Private Label…
Tovább olvasom >A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >Népszerűek a szupermarket-tartalmak a TikTokon
A TikTok rövid, szórakoztató videói egyre népszerűbb marketingeszközzé válnak az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >