Májusban lassult az euróövezeti élelmiszerinfláció éves szinten
Májusban lassult az infláció az euróövezetben éves szinten – közölte az Európai Unió statisztikai hivatala csütörtökön.

Az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának emelkedése pedig 12,5 százalékra mérséklődött az áprilisi 13,5 százalék után.
Az Eurostat előzetes adatai szerint májusban 6,1 százalékra csökkent az infláció az euróövezetben az áprilisi 7,0 százalékról. Az elemzői várakozások átlagában 6,3 százalék szerepelt májusra.
Az euróövezetben stagnáltak a fogyasztói árak májusban áprilishoz képest, amikor 0,6 százalékos emelkedést jegyeztek fel.
Az energiaárak 1,7 százalékkal csökkentek tavaly májussal összevetve, míg áprilisban 2,4 százalék volt az éves szintű növekedés. A szolgáltatások árának növekedése 5,0 százalékra lassult májusban az előző havi 5,2 százalékról.
A nem energiaipari cikkek drágulása 5,8 százalékra lassult éves szinten az áprilisi 6,2 százalékról, az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának emelkedése pedig 12,5 százalékra mérséklődött az áprilisi 13,5 százalék után.
Az energia, élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek nélkül az éves maginfláció 5,3 százalék volt májusban a várt 5,5 százalék és az áprilisi 5,6 százalék után.
Kapcsolódó cikkeink
A magyar csemegekukorica továbbra is Európa élvonalában
A magyar csemegekukorica-szektor továbbra is Európa éllovasa 2025-ben, megelőzve Franciaországot.…
Tovább olvasom >Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben egyaránt nőttek a termelői árak júniusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves szinten…
Tovább olvasom >Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >