Magyarországra figyeltek a berliniek januárban
Egy évvel a magyar EU elnökség előtt, a német újraegyesítés 20. évében hazánk sikeresen mutatkozott be partnerországként a nemrég zárult berlini Zöld Hét kiállításon. A magyar megjelenést igen kedvezően fogadta a szakmai- és nagyközönség.
Az Agrármarketing Centrum (AMC) által szervezett és finanszírozott magyar nemzeti pavilont legalább 120 000 érdeklődő kereste fel, kimagaslóan pozitív látogatói visszhang kísérte a stand megjelenését és a szervezett programokat. A bruttó 1600 m2-en megvalósult magyar pavilonban 41 magyar élelmiszeripari kiállító mutatta be termékeit a német nagyközönségnek. A hungarikumok és a már megszokott magyar ízek mellett helyet kaptak az egészséges reformételek is. A kiemelt megjelenéssel az AMC fő célja a magyar élelmiszeripari termékek népszerűsítése, valamint azok magas beltartalmi értékének és megbízható, ellenőrzött minőségének hangsúlyozása volt. Mivel a vendégország-szerep az agrár- és élelmiszeripari termékeken túl turisztikai, kulturális bemutatkozást is jelent, a nemzeti standot úgy alakították ki, hogy Magyarország stilizált térképén a látogatók „virtuális országjárás” keretében tájegységeket bejárva ismerkedhettek meg a kiállított termékekkel és azok gyártóival, valamint a magyar gasztronómiával. A látogatók újra találkozhattak az olyan magyar termékekkel, mint a kürtős kalács, szalámi, pálinka, vagy a tokaji borok.
A német nagyközönség által már a korábbi Zöld Hetekről ismert és kedvelt magyar csárda mellett idén bolt is nyílt, ahol további jellegzetes magyar élelmiszeripari termékeket vásárolhatnak a látogatók.
A kiállítás jelentőségét az idei mutatók is jól példázzák: 56 ország közel 1600 kiállítója mutatkozott be mintegy 115 ezer m2 bruttó területen. A 10 napos rendezvényen 400 ezer látogatót regisztráltak, akiknek mintegy 25 százaléka volt szakmai érdeklődő. A 10 napos Grüne Woche mint nemzetközi vásár egyúttal a német és a nemzetközi szakpolitika kulcsszereplőinek egyik legfontosabb találkozóhelye is. A kiállítást övező nemzetközi érdeklődés közepette a partnerországi státusz hazánkra irányította a nemzetközi agrárdiplomácia figyelmét: a kiállítás ideje alatt Gráf József földművelésügyi miniszter vezette magyar delegáció számos tárgyalást folytatott. A nemzeti pavilonban látogatást tett többek között Dr. Hermann Otto Solms, a Bundestag alelnöke, Ilse Aigner német mezőgazdasági miniszter, Gerda Verburg holland mezőgazdasági miniszter, a visegrádi országok szakminiszterei és a bolgár és a román mezőgazdasági miniszter, valamint hét német tartomány mezőgazdasági minisztere.
A magyar megjelenést számos szeminárium, konferencia és üzletember-találkozó kísérte. Hagyományosan a vásár ünnepélyes megnyitóestjének műsorát és az azt követő fogadást a partnerország szervezi, így az idén a Messe Berlin 5000 vendége számára is hazánk szolgáltatta a Magyarországot bemutató kulturális műsort, valamint az azt követő állófogadás menüsorát.
A korábbi évek munkáját folytatva a közönségvásárral párhuzamosan az AMC ismét áruházi akciót szervezett a Kaufhof és METRO áruházláncokban, melynek keretében 35 magyar cég közel 300 termék mutatkozott be a német vásárlóknak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >