Magyarországra érkezett a Sensobus
A sütőipari, cukrászati és csokoládétermék-gyártás egyik legnagyobb globális szereplője, a Puratos új szintre emelte a fogyasztói kutatást: Magyarországra érkezett a Sensobus, az innovatív mobil laboratórium, amely közvetlenül a vásárlók körében méri fel a fogyasztók ízlését és a vásárlási szokásokat.
A cikk a Trade magazin 2025/12-2026.01. lapszámában olvasható.
A projekt során egy négynapos esemény alatt összesen 703 válaszadó osztotta meg véleményét a szervezőkkel. A Sensobus (mobil érzékszervi elemző laboratórium) két kiemelt helyszínen – a budaörsi Auchan és az érdi INTERSPAR áruházaknál – állomásozott, ahol a fogyasztók a bevásárlás közvetlen közelében vehettek részt a kutatásban.
– Nagy öröm számunkra, hogy az Auchan és a SPAR együttműködésével megvalósíthattuk ezt a projektet – mondta Erős Bianka, a Puratos marketingmunkatársa. – Célunk, hogy a helyi piacok sajátosságait mélyebben megértsük, és az így nyert adatok alapján fejlesszük termékeinket. A Sensobus lehetőséget ad arra, hogy közvetlenül a fogyasztóktól szerezzünk visszajelzést, ami üzleti stratégiánk alapját képezi.

Mobil érzékszervi elemző laboratórium
A kutatás során a résztvevők négy termékkategóriát kóstolhattak meg – kalácsot, kiflit, croissant-t és pogácsát –, amelyek háromféle zsiradékkal készültek: vajjal, margarinnal és Mimetic 32-vel, a Puratos innovatív zsiradékmegoldásával. Az értékelés elsődleges szempontjai az íz, a textúra és a megjelenés voltak.
Az eredmények alapján a frissesség és az íz minden termékkategóriában a legfontosabb vásárlási szempontnak bizonyult. A croissant esetében mutatkoztak meg leginkább az érzékszervi vizsgálat során az egyes zsiradékok közötti eltérések, ami azzal magyarázható, hogy ennél a terméknél a legmagasabb a zsiradék aránya. A fogyasztók többsége vajas és enyhén édes ízjegyeket érzékelt, míg az állag tekintetében a puhaság, könnyedség és nyitott bélzet voltak a leginkább fontosnak tartott tulajdonságok.

A kutatás a bevásárlás közvetlen közelében zajlik
A kutatás során a Mimetic 32-vel készült croissant bizonyult a legjobbnak az íz és frissesség szempontjából is. A Mimetic 32 így megbízható alternatívaként szolgál, amely prémium minőségű késztermékek előállítását teszi lehetővé – különösen olyan esetekben, ahol a vaj érzékelhetősége alacsony, és az árérzékenység magas.
A több mint 100 országban jelen lévő globális Puratos a kutatás eredményeit a helyi fogyasztói preferenciák mélyebb megértésére és a termékportfólió célzott fejlesztésére használja fel.
Miért a Sensobus?
A Sensobus gyors fogyasztói insightot biztosít: lehetővé teszi, hogy a termékfejlesztő vagy marketingcsapat a célcsoportnál, valós vásárlási környezetben teszteljen, és ne kizárólag laborban vagy fókuszcsoportban.
A járműlabor akár napi 300 potenciális fogyasztót is elérhet, azaz mintavétel a helyszínen reprezentatív lehet.
A Sensobus támogatja a termékfejlesztést: a kapott információk alapján döntések születhetnek receptúrák, csomagolás, árképzés kapcsán, különösen a sütőipari, cukrászati és csokoládé termékek esetében, amelyek a Puratos szakterületei.
Kapcsolódó cikkeink
A SPAR tovább fejleszt: több mint egymilliárdos modernizációval nyílt újra két budapesti szupermarket
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >VIP Vásárlók Estéje és őrületes üzemanyag akciók
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Többet főznének az X- és Y-generációk tagjai
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszatérés a klasszikus bárkultúra alapjaihoz: megnyitott a Lazy Lion bár az Adria Palotában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Avokadó van és lesz! – A nap képe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kókuszfarm to table – A nap videója
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

