Magyarországra érkezett a Fehér Liliom

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 09. 05. 08:00

Magyarországra érkezett a Fehér Liliom étterem-higiéniai program.A programot 2004 decemberében hozta létre Isztambul egyik negyedének önkormányzata és a Johnson Diversey szakértői. Célja az éttermek higiéniai szintjének emelése. A kiváló eredményt elért éttermeket a jól megjegyezhető Fehér Liliom szimbólummal jutalmazták.
A kampány nagy nyilvánosságot kapott, megszerezte a közvélemény támogatását, ami a program fő hajtóerejévé vált. Az emberek keresték a higiénikus éttermeket, és felismerték a Fehér Liliom nyújtotta biztonságot. Minden évben két audittal biztosítják a török szakemberek a színvonal folyamatos megtartását.
A program sikerére való tekintette a minősítési rendszer továbbhaladt Európában. A Fehér Liliom kampány következő állomása 2007-ben Lengyelország volt, idén Magyarországon kerül bevezetésre, majd 2009-ben Csehország valósítja meg a projektet.
A Fehér Liliom június 16. és szeptember 29. között indul el Budapesten. A bevezető kampány folyamán 110 étterem kerül auditálásra. Jövőre Magyarország turisztikailag kiemelt régiói következnek, majd a Fehér Liliom minősítési rendszer kiterjesztése az egész országra, összesen minimum 45 étterem auditálásával.
Az auditálás önkéntes. Ha a jelentkező éttermek a szigorú, 100 pontból álló higiéniai ellenőrző listának 80 százalékban megfelelnek, Fehér Liliom tanúsítványt, matricát és lobogót kapnak.
A kampány saját weboldallal rendelkezik (www.feherliliom.hu), amely adatbázisként szolgál olyan emberek számára, akik szeretnének garantáltan higiénikus étteremben étkezni, támogatja azokat az éttermeket, amelyek megfelelő hangsúlyt fektetnek a higiéniára, és a kampány során kiérdemlik a támogatást.
A Johnson Diversey célul tűzte ki, hogy a Fehér Liliom Európa-szerte egyet jelentsen a higiéniával az étterem-látogatók körében.

Kapcsolódó cikkeink