Magyarországon is nyithat future shopot az Alza
Közel 200 ezer euróból, mintegy 62 millió forintból létesített éjjel-nappal nyitva tartó, pénztárosok nélküli, önkiszolgáló üzletet Prágában az Alza írja a Magyar Nemzet Online. A tervek szerint hamarosan Budapesten is nyitnak majd ilyen úgynevezett future shopokat, ami a „fapados”, olcsón fenntartható üzletek előretörését hozhatja el régiónkban is. Az internetes kereskedelemmel foglalkozó, nálunk is jelenlévő cseh cég új boltjának működtetési költsége kevesebb mint fele a hagyományos üzletekének. – Igen, tervezünk ilyen üzleteket nyitni Budapesten is, de még nem most – mondta a Magyar Nemzet megkeresésére Jan Moudrík, az Alza.cz bővítési és létesítményigazgatója. – Egyelőre mi is csak fejlesztjük és teszteljük a koncepciót. Idén még két-három további boltot nyitunk Csehországban, és reméljük, hogy jövőre ugyanezt a koncepciót kínáljuk a magyar ügyfeleknek is – jelentette ki.
De mi is a koncepció? Nos, az ilyen üzlet nem úgy néz ki, mint egy klasszikus híradástechnikai bolt, hanem mint egy szekrényekkel teli folyosó. De előbb, a bejáratnál, az előtérben lévő számítógép monitorján, videoterminálon keresztül megrendelhetjük, amit vásárolni akarunk, majd a terméket kártyás vagy online fizetés után odabenn át is vehetjük. Ha esetleg mégis elakadnánk, akkor a termékszegmens szakértőjétől – szintén videón – lehet segítséget kérni. A vásárlót az üvegajtón átlépve különböző színű LED-égők irányítják fiókjához, ahol a megrendelését megkaphatja. Naponta több mint ezer vásárlót tud kiszolgálni az üzlet, negyven olyan szekrénnyel, amelynek több száz különböző méretű termékkiadó fiókja van. Itt az év bármely napján, bármely órában lehet vásárolni, tehát tényleg nonstop.
Egyelőre lehetetlen megmondani, mennyire lesz sikeres ez a koncepció. Sokan szeretik megtapogatni, esetleg kipróbálni a technikai terméket, amit megvesznek. Ám ha erre nincs igénye valakinek, akkor minek a bolt: ott az internet, ahonnan ha rendelünk valamit, még házhoz is szállítják. – Ez is egy új módja a vásárlásnak, amely a digitalizációt használja – nyilatkozta lapunknak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. – Ha a megoldás beválik, bármilyen termékre kiterjeszthető lesz, akár élelmiszerre is – véli, fölidézve, hogy ha nem is pont ilyen módon, de az IKEA, a Spar és a Tesco már működtet önkiszolgáló pénztárt.
A brit hipermarketlánc körülbelül 550 ilyen kasszát üzemeltet hazánkban, és a jövőben valószínűleg bővítik ezt. Legfőbb előnyének azt tartják, hogy megkönnyíti és meggyorsítja a vásárlást. – Azt tapasztaljuk, hogy a bevezetése óta folyamatosan nő az önkiszolgáló kasszák népszerűsége, és vannak olyan vásárlóink, akik még a bevásárlókocsival is ezeknél fizetnek – mondta Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője.
Mint elmondta, az ennél még eggyel modernebb szolgáltatásuk a scan & shop, amit jelenleg több mint egy tucat áruházukban találhatunk meg. Lényege, hogy a vásárlók szkenner segítségével olvashatják le a megvásárolni kívánt termékek vonalkódjait, majd beteszik a táskájukba, a végén pedig az önkiszolgáló pénztáraknál ki- és bepakolás nélkül, a szkenner által generált vonalkód beolvasásával fizethetnek. (mno.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >Az Alza magyarországi piacvezető ambíciói és a hagyományos boltok felé történő visszarendeződés
Forrás Ákos, az Alza magyarországi country managere a Pénzcentrumnak adott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >