Magyarországon legismertebb szponzor az Adidas, Coca Cola és a MasterCard
Magyarországon kiemelkedően széles körben vált ki pozitív visszhangot, ha egy vállalat szponzorálja az olimpiát. A 2012. évi nyári olimpiával és az utána következő paralimpiával kapcsolatban lévő vállalatokat ugyanis kedvezően ítéli meg a magyarok 63 százaléka. Ez a harmadik legmagasabb arány Európában, a törökök és a románok után. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen, a játékok hivatalos piackutatójának ötvenhat országban végzett, májusi online felmérése.
„Mennyire negatívan vagy pozitívan érez ön egy vállalat iránt, mert kapcsolódik a londoni nyári olimpiához és paralimpiához?” A magyarok nyitottabban viszonyulnak a játékok támogatóihoz, mint az Európában pozitívan vélekedő 41 százalékos átlag. Törökországban legmagasabb az arány (70 százalék), Romániában (66), majd a magyarok (63) után következnek az oroszok (61), ukránok (60) és portugálok (53).
Az olimpiai partnerségről az európai Internethasználók közül legkevesebben mondtak kedvező véleményt a hollandok (20 százalék), belgák (22), finnek (26). Viszont ezekben az országokban dominál azok aránya, akikre sem pozitívan, sem negatívan nem hat, ha egy vállalat szponzorálja az olimpiát. Arányuk Hollandiában 76, Belgiumban 75, míg Finnországban 71 százalék.
A játékok több mint ötven szponzora és partnere mintegy 270 milliárd forinttal (750 millió angol fonttal) járul hozza a londoni nyári olimpia költségeihez. Az érintett vállalatok közül
a magyarok legnagyobb arányban a következőkről gondolják, hogy szponzorálják a nyári olimpiát és a paralimpiát vagy partnerek: Adidas (55 százalék), Coca Cola (46), MasterCard (37), Puma (35), Nokia és Samsung (34-34).
Ettől eltér Európa huszonhét vizsgált országának átlaga: legtöbben a Coca Colát említették, a válaszadók 42 százaléka. Utána az élcsoport sorrendje: Adidas (38), McDonalds (30), MasterCard és Visa (29-29), Puma (26)..
Figyelemre méltó a szponzorok elismertségének magas aránya Ázsiában és Dél-Amerikában. Világszerte ugyanis a legnagyobb mutatók a következők: Vietnamban a válaszadók 87, Fülöp-szigeteken 83, Kolumbiában, Peruban és Venezuelában 81-81 százaléka tartja pozitívnak, ha egy vállalat támogatja az olimpiát.
Említést érdemel, hogy az olimpia közeledtével élénkül a magyarok érdeklődése. A 2012. évi nyári olimpiával és az utána következő paralimpiával kapcsolatban lévő vállalatokat ugyanis februárban még a magyar online megkérdezettek pontosan 50 százaléka ítélte meg pozitívan. Se nem pozitívan, se nem negatívan vélekedett honfitársaink további 49 százaléka. Mindössze 1 százalék viszont negatívnak tartotta, ha egy vállalat a játékokkal kapcsolatban aktivizálja magát. Májusban viszont pozitív véleményt már a megkérdezettek 63 százaléka képviselt. 36 százalék mutatkozott közömbösnek, és 1 százalék álláspontja negatív.
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >