Magyarországon közel 60 millió liternyi szeszesital fogy el egy évben
A különböző szeszipari forgalmazók Magyarországon hozzávetőlegesen 58-60 millió liternyi szeszesital terméket értékesítenek egy évben. E számot látván meglepő, mégis tendencia, hogy hazánkban nagyságrendileg 1,8%-kal csökken az alkoholeladás mértéke, évről-évre. Ez leginkább a középkategóriás italok esetében érhető tetten, a prémium és a kommersz márkák tartják pozíciójukat, sőt némelyikük kimagasló növekedéssel zárta a tavalyi esztendőt.
A hazai prémium rövidital-fogyasztási tortadiagram legnagyobb szeletét a keserűk teszik ki, utánuk jönnek – a 2-3 évvel ezelőtt megugró lendületből kicsit visszaesve – a pálinkák. A dobogósok között találjuk még a whiskyt, a negyedik helyen pedig a vodkát. E négy italcsoport a magyarországi prémium szeszesital értékesítés megközelítőleg 80%-át teszi ki.
Az évről évre mutatkozó 1,8%-os, teljes italszegmensre vonatkozó csökkenés egyrészről a szűkülő piaci lehetőségekkel, a gazdasági válsággal, illetve a folyamatos jövedéki adó emeléssel magyarázható. A whiskyk között ennek ellenére egy csendes, de folyamatos növekedés látható, a teljes piac 15%-át ez az italfajta teszi ki. Közülük a skót whiskyk fogyasztása a legnépszerűbb hazánkban.
Kövessük végig egy „újoncnak” számító, prémium kategóriás skót whisky eladási mutatóját, számokban! A Famous Grouse több mint 30 éve Skócia legkedveltebb whiskyje, hazánkban azonban mindössze négy éve jelent meg a piacon. Országos terjesztését a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. kezdte el, azóta a márka folyamatos növekedési ütemet mutat. Az előző évhez képest 2012-ben 54%-kal ugrott meg a Famous Grouse márka értékesítése, amely egy év alatt 66%-os árbevétel- és 32%-os disztribúciós növekedést jelentett. Az utóbbi mérőszám esetében érdemes megjegyezni, hogy az értékesítési terület minden egyes szegmensében kétszámjegyű százalékos emelkedésről beszélhetünk. A részeredmények közül kiemelhetjük azt, hogy a HoReCa szektorban 90%-kal, a kis- és nagykereskedelmi értékesítési csatornában pedig 33%-kal több eladás történt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >