Magyarországon is nőkből áll a középvezető és annál magasabb beosztású munkavállalók fele
Az Unilever menedzsmentszinten globálisan elérte a nemek közötti egyensúlyt, vagyis soha nem látott magas szintre, 50%-ra nőtt a női vezetők aránya. Hazánkban is hasonló eredményt mutat fel a vállalat, ráadásul az Unilever Magyarország most az Önszabályozó Reklám Testülettel együttműködve iparági felhívást kezdeményezett, melyben többek közt a reklámokban megjelenő személyek progresszív, sokoldalú ábrázolását, valamint a befogadás és a sokszínűség elfogadását szorgalmazza.
Az Unilever menedzsmentszinten globálisan elérte a nemek közötti egyensúlyt – egy évvel a saját maga által kitűzött határidő előtt. Ez azt jelenti, hogy korábban soha nem látott szintre nőtt a női vezetők aránya: a 2010-es 38%-ról 50%-ra emelkedett a nők részesedése globális szinten a menedzsment-munkakörökben, míg a nem ügyvezetői testületben eléri a 45%-ot. A magyarországi vállalat sem kivétel: a középvezetői és annál magasabb beosztású munkavállalók közt a nők aránya hazánkban is eléri a 47%-ot.
A vállalat különösen azokban az üzletágakban ért el előrelépést, ahol a nők hagyományosan alulreprezentáltak voltak. A pénzügyi területen például globális átlagban, menedzsmentszinten sikerült elérni az 50%-ot, míg az Unilever működési és technológiai központjánál (UniOps) ez az arány 47%-on áll. Az ellátási lánc esetében mutatkozott a legnagyobb fejlődés, itt immár a vezetők 40%-a nő.
„Három lány édesapjaként különösen büszke vagyok az eredményeinkre. A nemek közötti egyenlőség megteremtése érdekében támogatjuk a rugalmas és otthoni munkavégzést, és ezért vezettük be 2018-ban azt, hogy a törvényben előírt 5 napon túl további 10 fizetett szabadnapot biztosítunk az újdonsült apukák számára, örökbefogadás esetén is.” – mondta Alberto di Leo, az Unilever Magyarország ügyvezető igazgatója. „Tavaly a Dove márkánkkal Magyarországon is elindítottuk a self-esteem programsorozatot, melynek célja volt, hogy különféle oktatóanyagok segítségével minél több lányt érjünk el és erősítsük az önbizalmukat. A tananyagokat elektronikusan is elérhetővé tettük az iskolák számára, sőt, a fővárosban unileveres kollégáink személyesen is tartottak iskolai órákat. A program révén közel 5000 diákot értünk el, az idén ezt meg szeretnénk duplázni.“
Az Unilever az ENSZ nemek egyenlőségével és a nők felemelkedésével foglalkozó szervezete, az UN Women által életre hívott Unstereotype Alliance tevékenységében is élenjáró szerepet vállal: e kezdeményezés célja, hogy a munkahelyeken és a reklámiparban is küzdjön az ártalmas nemi sztereotípiák megszüntetéséért. Emellett az Unilever Magyarország lokális szinten, az Önszabályozó Reklám Testülettel együttműködve iparági felhívást is kezdeményezett, melyben többek közt a reklámokban megjelenő személyek progresszív, sokoldalú ábrázolása, a befogadás, a sokszínűség elfogadását szorgalmazza.
Kapcsolódó cikkeink
Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever
Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az…
Tovább olvasom >A Unilever növekedését legerősebb márkái támogatják
Erőteljes növekedést könyvelhetett el az Unilever 2024 a harmadik negyedévében,…
Tovább olvasom >Lezárult az Unilever oroszországi és fehéroroszországi operációjának eladása
Az Unilever bejelentette, hogy eladta oroszországi és fehéroroszországi operációját a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >