Magyarországon egyre kevésbé használják, máshol bombasiker a zacskós tej

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 04. 20. 00:01

Miközben nálunk leáldozóban van a zacskóstej csillaga, addig a nagy-britanniai Sainsbury's szupermarket a saját várakozásait felülmúló sikerrel vezette be az üveg illetve műanyag palack helyett műanyag zacskóba csomagolt tejet.

75 százalékkal kevesebb csomagolóanyag felhasználásával jár, és akár 1400 tonna műanyagot lehetne spórolni, ha az Egyesült Királyságban igen elterjedt műanyag flakonok helyett zacskóba csomagolt két pintes (1,14 liter) tejet vásárolnának a fogyasztók az áruházaikban – hangzik a Sainsbury's egyik érve az országosan bevezetett újítása mellett.
A környezetvédelmi szempontok mellett nem mellékes az áruházlánc vásárlók tárcáját érintő érve sem. Zacskóban értékesítve ugyanis 6 pennyvel (kb. 7%-kal) olcsóbban tudják adni a 2%-os zsírtartalmú tejet. A termék februári bevezetésekor a szupermarket szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a zacskóstej a vásárlói szokások legnagyobb változását fogja hozni a szigetországban az elmúlt tíz évre visszamenőleg.
Az áruházlánc optimizmusa beigazolódni látszik. Alig telt el két hónap, és a zacskóstej nagy népszerűségnek örvend a vásárlók körében. A Sainsbury's mintegy 500 üzletében eladott tej 10%-át műanyag zacskóban viszik haza a fogyasztók, ez nagyjából a kétszerese a korábban várt értéknek.
Az üzlet álltja a kiszerelés még bőven nem érte el népszerűsége csúcsát. A szupermarket mintegy 400 ezer kiöntőt bocsát ingyen a vevők rendelkezésére a következő hónap folyamán, hogy a még bizonytalankodó fogyasztók kételyeit eloszlassa a termékkel kapcsolatban – írja a Pénzcentrum, az International Supermarket News nyomán.




Kapcsolódó cikkeink