Magyarországon 60 milliárd forintért vásároltak közvetlen értékesítőktől a fogyasztók tavaly
Továbbra is szívesen vásárolnak közvetlen értékesítőktől a magyarok, tavaly csaknem 60 milliárd forintos forgalommal zárt a szektor, ami 12 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbihoz képest – derül ki a hazai direkt kereskedelmi iparág szakmai szervezete, a Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA) 2018-as összegzéséből.
Az MTI-hez szerdán eljuttatott tájékoztatás szerint Magyarországon – a globális és európai tendenciákkal összhangban – a wellness termékek és étrend-kiegészítők (57 százalék), valamint a szépségápolási termékek (22 százalék) a legkelendőbbek a direkt értékesítési csatornákon, a harmadik legnépszerűbb a háztartási cikkek (9 százalék) kategóriája.
A Közvetlen Értékesítők Szövetsége Világszervezetének (WFDSA) elemzése szerint tavaly új rekord született a közvetlen értékesítésben, 2018-at az eddigi legnagyobb, 192,9 milliárd dolláros globális forgalommal és bővülő, 118 milliós értékesítői létszámmal zárta az ágazat.
A legnagyobb piac Ázsia, amely a teljes forgalom 46 százalékát adja, a második Észak- és Dél-Amerika 32 százalékkal. Európa a harmadik legnagyobb közvetlen értékesítési piac 21 százalékos részesedéssel, az összforgalom 2018-ban 33,3 milliárd eurót ért el. Európa három legforgalmasabb piaca Németország 14,8 milliárd eurós, Franciaország 4,5 milliárd eurós és Nagy-Britannia 2,9 milliárd eurós forgalommal.
Az értékesítők összlétszáma világszerte 118,4 millió, Európában 14,3 millióan foglalkoznak közvetlen értékesítéssel. Világszerte 74, Európában 78 százalék a nők aránya.
A DSA-nak Magyarországon jelenleg 11 tagcége van: Amway Hungaria Marketing Kft., Flavon Group Kereskedelmi Kft., Forever Living Products, Herbalife Hungary Kft., LR Health & Beauty, NeoLife International Kft., Nu Skin Enterprises Magyarország Kft., Oriflame Hungary Kft., Sunrider Hungary Kft., Tiens Hungary Kft. és a Zepter International Ungarn Kft. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >Megkezdi működését az Online Platform Vitarendező Tanács
Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat…
Tovább olvasom >Az EU kiskereskedelmi kiadásainak aránya tovább csökken: jelentés a GfK-tól
A GfK legfrissebb tanulmánya szerint az Európai Unió kiskereskedelmi kiadásainak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >