Magyarország újabb lépést tett a türk élelmiszer-export felé
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) teljes jogú tagja lett a Türk Kereskedelmi és Iparkamarák Szövetségének – közölte az MKIK hétfőn az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a Türk Államok Szervezetének gazdasági ernyőintézménye, a Türk Kereskedelmi és Iparkamarák Szövetsége (TCCI) a Budapesten tartott közgyűlésén csütörtökön teljes jogú tagként fogadta soraiba a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarát.
Az MKIK önálló szavazati joggal, stratégiai együttműködéssel és aktív, szakértői részvétellel járul hozzá a TCCI keretében zajló gazdaságfejlesztési programokhoz, infrastrukturális és kereskedelmi projektekhez – írták a közleményben.
Nagy Elek, az MKIK elnöke a közleményben kiemelte, a türk államokkal történő együttműködés nem egy formális kapcsolatot jelent. Az országokat összekötik a közös örökségek és a közös ambíciók.
A magyar kamara kölcsönös és aktív üzleti kapcsolatok kiépítésére törekszik a türk államokkal. Az együttműködés komoly fejlődési potenciált rejt magában és nem utolsó sorban hatalmas piacot jelent. Ennek elősegítésére a magyar kamara különös hangsúlyt fektet a digitális gazdaság, a tudásalapú döntéshozatal és a magyar vállalkozások folyamatos fejlődésének elősegítésére
– tette hozzá az MKIK elnöke.
A teljes jogú tagság a közös szellemi és kulturális örökség jegyében is új lehetőségeket nyithat meg a magyar termékek, és szolgáltatások exportja előtt a türk nyelvű országokban, különösen olyan szektorokban, mint az egészségipar, az élelmiszeripar, a vízgazdálkodás, a közlekedés vagy az üzleti szolgáltatások – tájékoztatott az MKIK.
Kapcsolódó cikkeink
Történelmi utazás a magyar bor nyomában – Egerben folytatódik a Rubicon és az MKIK előadássorozata
Május 15-én Egerben folytatódik a Rubicon Intézet és a Magyar…
Tovább olvasom >Együttműködési megállapodást kötött az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ és az MKIK
Együttműködési megállapodást kötött az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ (AÖFK)…
Tovább olvasom >Szorosabbá válnak a magyar-szaudi kereskedelmi is turisztikai kapcsolatok
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) célja, hogy a magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Márkahangolás 2025-re – A kommunikáció, amit ma már elvárnak
A digitális zaj, a túlkommunikált márkák és a változó fogyasztói…
Tovább olvasom >A Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének állásfoglalása a kereskedelmi rendeltetésű ingatlanokra vonatkozó rendeletmódosítás kapcsán
Megjelent a 143/2018. (VIII. 13.) „plázastop” Kormányrendelet módosításának tervezete, amely…
Tovább olvasom >Mozgolódás a plázastop körül: módosulhat a kiskereskedelmi ingatlanpiacot szabályozó rendelet
Módosulhat a kereskedelmi ingatlanpiac egyik legmeghatározóbb jogszabálya: megjelent a 143/2018.…
Tovább olvasom >