Magyarország népszerű úti cél Szlovákiában
Magyarország népszerű úti cél Szlovákiában, a belföld és Csehország mellett a harmadik legnagyobb arányban felkeresett desztináció – derül ki abból az online kutatásból, amelyet a Magyar Turizmus Zrt. (MT) megbízásából végzett Szlovákiában a TNS Slovakia.
Szlovákiából a rokon- és barátlátogatások mellett főleg bevásárlás céljából érkeznek látogatók, de a gyógy- és wellnessutazások, a vízparti üdülések és a városlátogatások is kedveltek – ismerteti a felmérés eredményét keddi közleményében az MT.
A szlovákiai látogatók utazás előtti tájékozódásában az ismerősök mellett az internet jelenti a legfontosabb információforrást. A szállásfoglalást többnyire közvetlenül a szolgáltatónál, vagy az utazási portálokon keresztül intézik, míg az utazási irodák szerepe a foglalásnál nem jelentős.
A Szlovákiából Magyarországra irányuló turizmus élénkülését a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai is alátámasztják, mind a vendégforgalom, mind a szlovákiai turisták költése növekedést mutat. Az MT közleménye ismerteti, hogy 2011-ben a vendégéjszakák száma 2010-hez képest 26,4 százalékkal, a válság előtti utolsó évhez, 2007-hez képest pedig 78,8 százalékkal nőtt. Tavaly összesen 236 ezer éjt töltöttek el magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken a szlovák turisták. Emellett az utazások jellegéből adódóan a látogatók jelentős része rokonoknál, barátoknál, magánszálláshelyen száll meg.
A Szlovákiából Magyarországra látogatók összesen közel 79 milliárd forintot költöttek 2011-ben, ez 116 százalékos növekedés 2007-hez képest. Ebből a vásárlási motivációval érkezők költése csaknem 55 milliárd forint volt, amely az öt évvel korábbi összeg háromszorosa. A turisztikai céllal érkezők magyarországi kiadásai öt év alatt 61,7 százalékkal 15,7 milliárd forintra nőttek, 2007-hez képest pedig 84,2 százalékos a növekedés. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >