Magyarország GMO-mentes státusa előny a biotermékek piacán
A magyar mezőgazdaság mentessége a génmanipulált szervezetektől (GMO) komoly előnyt jelent a biotermékek piacán – mondta az MTI-nek szerdán a Földművelésügyi Minisztérium (FM) nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára, aki megnyitotta a magyar standot a világ legnagyobb biotermék szakmai kiállításán, a nürnbergi BioFachon.
Tóth Katalin elmondta, hogy Magyarország a vásáron megújított nemzeti standdal vesz részt, amely a magyar biogazdálkodás termékei mellett kulturális és gasztronómiai értékeket is bemutat. A BioFach így az ország arculatának formálását, idegenforgalmi vonzerejének növelését is szolgáló fórum, az új stand pedig sikeres, „nálunk fordul meg a legnagyobb közönség” – mondta Tóth Katalin.
Hangsúlyozta, hogy Magyarország GMO-mentes státusa hosszabb távon piaci előnyt jelent a hazai ökogazdálkodásnak, lehetőséget ad a pozíciók megerősítésére a minőségi, prémium kategóriás termékek területén. Ehhez azonban fejlesztésekre van szükség a többnyire exportra termelő ágazatban, elsősorban a feldolgozói oldalon – tette hozzá.
Kifejtette, hogy az ágazatot a nemzetközi szabványoknak mindenben megfelelő minősítői rendszer felügyeli, és keresettek a magyar biotermékek a nemzetközi piacon, de a feldolgozás túlnyomórészt külföldön történik, így a hozzáadott érték nem Magyarországon realizálódik, a magyar fogyasztóhoz pedig a hazai termesztésű alapanyag „jóval drágább áru formájában kerül vissza”.
Ezért fontos, hogy az új élelmiszeripari stratégia révén a biogazdálkodók is minél több beruházást hajtsanak végre és növeljék feldolgozói kapacitásaikat – emelte ki Tóth Katalin, hozzátéve, hogy a fejlesztések új vidéki munkahelyeket is jelentenek. Ugyanakkor a fogyasztói tudatosságot erősítő, a bioélelmiszereket népszerűsítő munkát is folytatni kell – mondta a helyettes államtitkár az MTI-nek telefonon nyilatkozva.
Magyarországon 130 ezer hektáron folytatnak biogazdálkodást, az ágazatban 2000 vállalkozás tevékenykedik.
A szerdán kezdődött BioFach-on 76 országból mintegy 2300 kiállító vesz részt. A négynapos vásárra több mint 40 ezer szakmai látogatót és a biotermékek iránt érdeklődő fogyasztót várnak.
A magyar nemzeti standon 15 vállalkozás mutatja be termékeit a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum vezérigazgatósága és a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. közreműködésével. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Nébih a napraforgó gazdaságilag legfontosabb kórokozóiról nyújtott áttekintést
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) május elején kórtani bemutatót tartott…
Tovább olvasom >A fiatal gazdák számára is elérhetővé teszi ingyenes pályázatírással kapcsolatos szolgáltatását a NAK
Újabb szolgáltatással segíti tagjait a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. A tavasszal…
Tovább olvasom >A hűvös május miatt elhúzódik az idei szamócaszüret
Jó szezonban bíztak idén a hazai szamócatermesztéssel foglalkozó gazdálkodók, de…
Tovább olvasom >További cikkeink
Telt ház lesz 10 km-en a 30. ALDI Női Futógálán
Kiemelkedő érdeklődés előzi meg Magyarország egyetlen női futóversenyét, a 30.…
Tovább olvasom >Ismét lép a Lidl: több mint 150 háztartási és szépségápolási termék árát csökkenti
A Lidl Magyarország csökkenti és tartósan lent tartja az árakat.…
Tovább olvasom >10 előadó, 1 ügy, 1 SUPERALBUM – mert minden gyermek hangja számít
A Banana Records kiadó és kreatív ügynökség egy különleges zenei…
Tovább olvasom >