Magyarország GMO-mentes státusa előny a biotermékek piacán
A magyar mezőgazdaság mentessége a génmanipulált szervezetektől (GMO) komoly előnyt jelent a biotermékek piacán – mondta az MTI-nek szerdán a Földművelésügyi Minisztérium (FM) nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára, aki megnyitotta a magyar standot a világ legnagyobb biotermék szakmai kiállításán, a nürnbergi BioFachon.
Tóth Katalin elmondta, hogy Magyarország a vásáron megújított nemzeti standdal vesz részt, amely a magyar biogazdálkodás termékei mellett kulturális és gasztronómiai értékeket is bemutat. A BioFach így az ország arculatának formálását, idegenforgalmi vonzerejének növelését is szolgáló fórum, az új stand pedig sikeres, „nálunk fordul meg a legnagyobb közönség” – mondta Tóth Katalin.
Hangsúlyozta, hogy Magyarország GMO-mentes státusa hosszabb távon piaci előnyt jelent a hazai ökogazdálkodásnak, lehetőséget ad a pozíciók megerősítésére a minőségi, prémium kategóriás termékek területén. Ehhez azonban fejlesztésekre van szükség a többnyire exportra termelő ágazatban, elsősorban a feldolgozói oldalon – tette hozzá.
Kifejtette, hogy az ágazatot a nemzetközi szabványoknak mindenben megfelelő minősítői rendszer felügyeli, és keresettek a magyar biotermékek a nemzetközi piacon, de a feldolgozás túlnyomórészt külföldön történik, így a hozzáadott érték nem Magyarországon realizálódik, a magyar fogyasztóhoz pedig a hazai termesztésű alapanyag „jóval drágább áru formájában kerül vissza”.
Ezért fontos, hogy az új élelmiszeripari stratégia révén a biogazdálkodók is minél több beruházást hajtsanak végre és növeljék feldolgozói kapacitásaikat – emelte ki Tóth Katalin, hozzátéve, hogy a fejlesztések új vidéki munkahelyeket is jelentenek. Ugyanakkor a fogyasztói tudatosságot erősítő, a bioélelmiszereket népszerűsítő munkát is folytatni kell – mondta a helyettes államtitkár az MTI-nek telefonon nyilatkozva.
Magyarországon 130 ezer hektáron folytatnak biogazdálkodást, az ágazatban 2000 vállalkozás tevékenykedik.
A szerdán kezdődött BioFach-on 76 országból mintegy 2300 kiállító vesz részt. A négynapos vásárra több mint 40 ezer szakmai látogatót és a biotermékek iránt érdeklődő fogyasztót várnak.
A magyar nemzeti standon 15 vállalkozás mutatja be termékeit a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum vezérigazgatósága és a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. közreműködésével. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A NAK kiemelt feladatának tekinti a kiskultúrás növénytermesztés támogatását
A hazai kiskultúrás növénytermesztés sikerében kiemelt szerepe van a hatóságokkal…
Tovább olvasom >Soil-X-Change találkozó a talajmegújító innovációs partnerségekért
November 13-án az Agrárközgazdasági Intézet Nkft. (AKI) és a közös…
Tovább olvasom >A haltermelők az idei karácsonyi szezonra sem terveznek áremelést
A haltermelők az idei karácsonyi szezonra sem terveznek áremelést, amennyiben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >