Magyarország fokozza a nemzetközi szakmai vásárokon való jelenlétet

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 09. 06. 00:02

Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója interjút adott a Turizmus Panoráma szerkesztőségének. Hangsúlyozta, hogy a nemzeti marketing szervezet elsősorban a turisztikai vállalkozások értékesítési tevékenységét kívánja segíteni.

Ennek jegyében, többek között fokozni kívánják a nemzetközi, szakmai vásárokon való jelenlétet, s csökkenteni a költséges, ám nem feltétlenül hatékony közönségvásárokon való standállítást. Nem csökkenteni, hanem növelni akarják a külképviseletek számát, de úgy, hogy tevékenységüket racionalizálják, nevezetesen a szakmai kapcsolattartásra, az értékesítés elősegítésére kell majd fókuszálniuk. A nagyközönséggel való kapcsolattartás a központi apparátus feladata lesz.
Újdonság, hogy – terveik szerint már ettől az évtől – workshopokat szerveznek a hazai, turisztikai vásárokon és kiállításokon, s ezekre külföldről hívnak incentive házakat, túraszervezőket és szakmai újságírókat. A napokban megerősített létszámú Kongresszusi Iroda a lehetőségek szerint nagyobb büdzsével rendelkezik majd, s tevékenységével a nemzetközi kongresszusok és konferenciák megszerzésére koncentrál.
Ugyancsak a rendezvények, s ezen keresztül a vendégéjszakák növelését célozza a nagyobb anyagi lehetőségekkel felruházott konferencia-nagyköveti program, valamint az újjáélesztett sport-nagyköveti program is, amelyektől nagy létszámú kongresszusokat és sporteseményeket várnak 2012-től kezdve. Megerősítik a légügyi marketing alapot, ennek első eredményeként Edinburgh-ból is indít Budapestre járatokat a jet2.com légitársaság.
Nem engedik el azonban a belföldi turizmus kezét sem, sőt, az eddiginél több pénzt szeretnének költeni belföldi promócióra, annak ellenére, hogy nem terveznek évente változó témaéveket meghirdetni.A marketing munkában eltervezett szemléletváltást azzal is szolgálni igyekeznek majd, hogy nem a turisztikai szakmából, hanem a nemzetközi marketing világából érkezik szeptember elején az MT Zrt. új marketing igazgatója – írja az esemenymenedzser.hu.

Kapcsolódó cikkeink