Magyarország évente 700 ezer hektoliter bort exportál
A magyar borok a világ élvonalában vannak, a magyar borok népszerűsége, ismertsége nő, amit az is mutat, hogy évente mintegy 700 ezer hektoliter bor kerül exportra, elsősorban Németországba, az Egyesült Királyságba, Csehországba, Szlovákiába és Kínába, miközben a világon mintegy száz országba jutnak el a magyar borok és pezsgők – mondta Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter a másodszorra megrendezett Auchan nemzetközi borszalonon csütörtökön Budakalászon.
A szalon házigazdája az idén Magyarország, az eseményen 16 ország 80 borászata, köztük 9 magyar pincészet mutatkozik be.
Fazekas Sándor felidézte: 22 borvidéken, 80 ezer hektáron folyik szőlőművelés, s a szőlő-bor ágazat mintegy 80 ezer család számára nyújt közvetlenül megélhetést. Hozzátette: a szőlő-bor ágazat kibocsátása 73 milliárd forint volt tavaly, a szőlőtermés mennyisége 27 százalékkal nőtt.
Kifejtette, a bortermelés az előzetes becslések szerint 2,7 millió hektoliter körül alakul. Megjegyezte: 2015-ben 26 liter volt az egy főre jutó évi borfogyasztás, amit szeretnének növelni.
A miniszter kitért a három éve indult nemzeti borkiválóság programra is, amelynek célja, hogy felkutassa és megismertesse a legjobb borokat. Az elmúlt években már mintegy 1200 tétel szerepel a „nemzeti borválogatottban” – mondta.
Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a nemzetközi rendezvényen mintegy 500 féle bor kóstolására nyílik lehetőség. Kiemelte: a borszalon célja többek között a különböző országok széles borkínálatának bemutatása, a termelők és a beszerzők világának egymáshoz közelítése, „és szeretnénk elérni, hogy az Auchan minden országban támogassa a borok exportját” – mondta a vezérigazgató.
A borkóstolóra Magyarország mellett a többi között Franciaországból, Spanyolországból, Olaszországból, Chiléből, Argentínából, Új-Zélandról és az Egyesült Államokból érkeztek borászatok. Magyarországot a Bock, a Disznókő, a Feind, a Hilltop, a Mészáros, az Ostoros, a Pajzos-Megyer, a Tokaj Kereskedőház és a Varga pincészet képviseli. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Megújult a debreceni Auchan áruház
A jövőben megújult formában várja a vásárlókat a debreceniek egyik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >