Magyarország évente 700 ezer hektoliter bort exportál
A magyar borok a világ élvonalában vannak, a magyar borok népszerűsége, ismertsége nő, amit az is mutat, hogy évente mintegy 700 ezer hektoliter bor kerül exportra, elsősorban Németországba, az Egyesült Királyságba, Csehországba, Szlovákiába és Kínába, miközben a világon mintegy száz országba jutnak el a magyar borok és pezsgők – mondta Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter a másodszorra megrendezett Auchan nemzetközi borszalonon csütörtökön Budakalászon.
A szalon házigazdája az idén Magyarország, az eseményen 16 ország 80 borászata, köztük 9 magyar pincészet mutatkozik be.
Fazekas Sándor felidézte: 22 borvidéken, 80 ezer hektáron folyik szőlőművelés, s a szőlő-bor ágazat mintegy 80 ezer család számára nyújt közvetlenül megélhetést. Hozzátette: a szőlő-bor ágazat kibocsátása 73 milliárd forint volt tavaly, a szőlőtermés mennyisége 27 százalékkal nőtt.
Kifejtette, a bortermelés az előzetes becslések szerint 2,7 millió hektoliter körül alakul. Megjegyezte: 2015-ben 26 liter volt az egy főre jutó évi borfogyasztás, amit szeretnének növelni.
A miniszter kitért a három éve indult nemzeti borkiválóság programra is, amelynek célja, hogy felkutassa és megismertesse a legjobb borokat. Az elmúlt években már mintegy 1200 tétel szerepel a „nemzeti borválogatottban” – mondta.
Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a nemzetközi rendezvényen mintegy 500 féle bor kóstolására nyílik lehetőség. Kiemelte: a borszalon célja többek között a különböző országok széles borkínálatának bemutatása, a termelők és a beszerzők világának egymáshoz közelítése, „és szeretnénk elérni, hogy az Auchan minden országban támogassa a borok exportját” – mondta a vezérigazgató.
A borkóstolóra Magyarország mellett a többi között Franciaországból, Spanyolországból, Olaszországból, Chiléből, Argentínából, Új-Zélandról és az Egyesült Államokból érkeztek borászatok. Magyarországot a Bock, a Disznókő, a Feind, a Hilltop, a Mészáros, az Ostoros, a Pajzos-Megyer, a Tokaj Kereskedőház és a Varga pincészet képviseli. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így csökkenthetik négy lépésben a cégek higiéniai karbonlábnyomukat
Okos megoldásokkal a cégek csökkenthetik a hulladék mennyiségét, mérsékelhetik ökolábnyomukat,…
Tovább olvasom >A kör bezárul: már a boltokban a bizonyíték, hogy a visszaváltott Szentkirályi-palackokból is újra palackok lesznek
Az újrahasznosítható anyagok begyűjtése és újrahasznosítása új szemléletet honosít meg…
Tovább olvasom >Új tananyagot fejlesztett a kereskedelmi képzőhelyek számára az Oktatási Hivatal a Tesco közreműködésével
A kereskedelem teljes spektrumát felölelő, államilag akkreditált, új tananyagot fejlesztett…
Tovább olvasom >