Magyarország első logisztikai társasjátékával népszerűsítették a szakmát
Október 18-án megrendezésre került az első PROFI-T-ABILITY Országos Társasjáték Bajnokság budapesti fordulója, mely játékos formában, élmény alapon hoz közelebb fiatalokat a logisztikai szakmához. Az esemény a Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek Klubja szervezésével valósult meg, és a bajnokság helyszínét az egyik támogató vállalat, a Chep Hungary Kft biztosította.
A játékkal a szervezők országos szinten 8 régiót járnak be, ahol területi versenyeket rendeznek régiónként 24 diák számára, akik közül hárman kvalifikálhatják magukat a váci, országos döntőre.
A budapesti régiós versenyen a Budapesti Gazdasági SZC Keleti Károly Közgazdasági Technikum, Budapesti Gazdasági SZC Vásárhelyi Pál Technikum, Budapesti Gazdasági SZC Békésy György Technikum, Budapesti Gazdasági SZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola, Budapesti Gazdasági SZC Pesterzsébeti Technikum, Budapesti Gazdasági SZC Belvárosi Technikum diákjai vettek részt, illetve a tatabányai Kossuth Lajos Gazdasági és Humán Technikuma is csatlakozott.
A szervezők célja, hogy a diákok pályaorientációját segítve, a versenyzők jobban belelássanak a logisztika mindennapjaiba, miközben játékosan fejlesztik a logikai, stratégiai és szervezési készségeiket. A kezdeményezéshez több, hasonló gondolkodású cég is társult, mint a helyszínt biztosító Chep Hungary Kft., akik raklapjaik megosztásával és újrafelhasználásával foglalkoznak, a Sews, mely elektronikai alkatrészek gyártásával foglalkozik, és a Redilog, akik speciális igényű termékek szállításával foglalkoznak.
Szász Levente, a szervező Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek Klubjának főtitkára elmondta, hogy élményalapú, játékos eszközökkel próbálják a középiskolásokat megszólítani. Ez a játék nemcsak a logisztika irányába, hanem pénzügyi, gazdasági területekbe is beavat, illetve egyéb készségeket is fejleszt. A játék gyakorlatilag a logisztika egy szeletét mutatja be. A cél az, hogy az áru szállításával a változó piaci körülmények mellett úgy optimalizáljunk és stratégiázzunk, hogy minél nagyobb profitra tegyünk szert.
Kapcsolódó cikkeink
Új év, új és régi kihívások a logisztikában: 2025-ben hullámvasúton érezheti magát a szektor
Az elmúlt években jelentős számú gazdasági megpróbáltatás volt hazai és…
Tovább olvasom >A Waberer’s lesz a GYSEV Cargo Zrt. többségi tulajdonosa
A Waberer’s International Nyrt. 70 százalékos részesedést szerez a GYSEV…
Tovább olvasom >Újabb márkákkal erősít Csehországban az AutoWallis Csoport
Az AutoWallis Csoport tovább bővíti tevékenységét Csehországban, miután megvásárolta a…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >