Magyarország díszvendég a szófiai élelmiszeripari vásáron
Magyarország díszvendég az idén a 14. szófiai nemzetközi élelmiszeripari szakkiállításon, amelyen 16 magyar vállalkozás vesz részt – közölte a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) az MTI-vel.
A magyar nagykövetség, a Magyar Bolgár Gazdasági Kamara és az MNKH közreműködésével a magyar standon többek között borászokkal, kézműves élelmiszeripari termékekkel, például sajtokkal, lekvárokkal, édesipari termékekkel ismerkedhetnek meg a látogatók, de tradicionális magyar ételeket is kóstolhatnak a november 11-14. között nyitva tartó vásáron – áll a közleményben.
„Fontosnak tartjuk Bulgária és Magyarország gazdasági kapcsolatainak elmélyítését”. Magyarország földrajzi adottságai és technológiai szakértelme révén kiváló partnereket tud ajánlani a bolgár fél részére – hangsúlyozta Tóth Katalin, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára a kiállításon a közlemény szerint.
A magyar kivitel alapját a gyógyszer- és gépjárműipari termékek adják, de a minőségi magyar élelmiszerek is jó eséllyel indulnak ezen a piacon. Ezért is bír nagy jelentőséggel, hogy az idén Magyarország a díszvendége Bulgária egyik legjelentősebb élelmiszeripari szakvásárának – idézi a közlemény Klein Andrást, Magyarország bulgáriai nagykövetét.
A nagykövet szerint azok a magyar vállalkozások tudnak sikereket elérni a bolgár piacon, melyek amellett, hogy minőségi terméket nyújtanak és gyorsan, rugalmasan reagálnak, ki tudják építeni a bizalmat a bolgár partnerrel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >A magyar húsipar kihívásai és teljesítménye 2023-ban
A 2023-as év a magyar élelmiszeripar számára jelentős kihívásokkal telt,…
Tovább olvasom >Világpiaci kitekintés: gabonapiaci előrejelzés 2024 október
A FAO (Food and Agriculture Organization) legutóbbi, októberi előrejelzése alapján…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >