Magyarország díszvendég a szófiai élelmiszeripari vásáron
Magyarország díszvendég az idén a 14. szófiai nemzetközi élelmiszeripari szakkiállításon, amelyen 16 magyar vállalkozás vesz részt – közölte a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) az MTI-vel.
A magyar nagykövetség, a Magyar Bolgár Gazdasági Kamara és az MNKH közreműködésével a magyar standon többek között borászokkal, kézműves élelmiszeripari termékekkel, például sajtokkal, lekvárokkal, édesipari termékekkel ismerkedhetnek meg a látogatók, de tradicionális magyar ételeket is kóstolhatnak a november 11-14. között nyitva tartó vásáron – áll a közleményben.
„Fontosnak tartjuk Bulgária és Magyarország gazdasági kapcsolatainak elmélyítését”. Magyarország földrajzi adottságai és technológiai szakértelme révén kiváló partnereket tud ajánlani a bolgár fél részére – hangsúlyozta Tóth Katalin, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára a kiállításon a közlemény szerint.
A magyar kivitel alapját a gyógyszer- és gépjárműipari termékek adják, de a minőségi magyar élelmiszerek is jó eséllyel indulnak ezen a piacon. Ezért is bír nagy jelentőséggel, hogy az idén Magyarország a díszvendége Bulgária egyik legjelentősebb élelmiszeripari szakvásárának – idézi a közlemény Klein Andrást, Magyarország bulgáriai nagykövetét.
A nagykövet szerint azok a magyar vállalkozások tudnak sikereket elérni a bolgár piacon, melyek amellett, hogy minőségi terméket nyújtanak és gyorsan, rugalmasan reagálnak, ki tudják építeni a bizalmat a bolgár partnerrel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Európai Bizottság ütemtervet készített a mezőgazdaság és az élelmiszeripar versenyképességének javítására
Az Európai Bizottság ütemtervet tett közzé szerdán a mezőgazdaság és…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,3 százalékkal mérséklődött 2024 decemberében
Az ipari termelés volumene 2024 decemberében 5,3, munkanaphatástól megtisztítva 6,4…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője a fiatalok kezében van
Az élelmiszerbiztonság és -minőség nem csupán az agrárium, hanem a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >