Magyarország is bemutatkozik a világ legnagyobb borászati vásárán
Tíz magyar borvidékről húsz termelő kap lehetőséget arra, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szervezésében a magyar közösségi standon bemutatkozzon a düsseldorfi ProWein borszakmai vásáron március 19. és 21. között.
Marius Berlemann, a ProWein vásárok projektigazgatója a rendezvény keddi budapesti sajtótájékoztatóján emlékeztetett arra, hogy németországi vásár a bor- és szeszipari ágazat legnagyobb és legfontosabb szakmai rendezvénye a világon.
A ProWeinra évente 6300 kiállító érkezik a világ valamennyi mérvadó borvidékéről, standjaikat, valamint az 500 kísérőrendezvényt 55 ezer szakmai látogató nézi meg 126 országból. A tapasztalatok szerint kétharmaduk a ProWeinon méri fel a nemzetközi trendeket – jegyezte meg.
A ProWein minden évben megrendezi a sanghaji szakvásárát is, Hongkongban és Szingapúrban pedig felváltva tartanak vásárt.
Török András, az MTÜ gasztronómiáért és bormarketingért felelős igazgatója elmondta: nyílt pályázaton húsz termelőt választottak ki arra, hogy a ProWein idei magyar, 300 négyzetméteres közösségi standján bemutatkozzanak válogatott boraikkal. Kilenc szakmai szemináriumot hirdetnek, a standon a borokhoz méltó ételeket, italokat is kínálnak az érdeklődőknek, és a tematikus kóstolást is lehetővé teszik – közölte.
Török András hangsúlyozta, hogy az MTÜ kihasználja a ProWein adta egyéb lehetőségeket is, ezért a vásár nagyelőadójában egyórás Tokaj-kurzust tartanak, és a ProWein Goes City rendezvényein is részt vesznek magyar borokkal.
A ProWeinon külön standon állít ki a nyolc fiatal magyar borászt képviselő Happy Hungarian Wines, illetve a Tokaj Disznókő, a Grand Tokaj és Dúzsi Tamás Pincészete. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Vesztergombi Ferenc kapta idén a Magyar Bor Akadémia Életmű Díját
A szőlő és a bor nemcsak több százezer embernek ad…
Tovább olvasom >Bor ellen kampányol, miközben a borágazatot képviseli? Wáberer György kihívása botrányt kavart
Jelentős felháborodást váltott ki a hazai borászok körében Wáberer György…
Tovább olvasom >Tavaly 1,7 millió hektoliter bort fogyasztottak Magyarországon
Tavaly összesen 1,7 millió hektoliter, átlagosan fejenként 17,1 liter bort…
Tovább olvasom >További cikkeink
III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek!
Újra várja a pályázatokat a Green Pledge – a kezdeményezés immár harmadik…
Tovább olvasom >Bemutatkozott a magyar méz és a mangalica Oszakában
Tovább kell erősíteni az olyan prémium mezőgazdasági termékek jelenlétét a…
Tovább olvasom >