Magyarország a díszvendége a krakkói nemzetközi borászati szakkiállításnak
Magyarország a díszvendége a szerdán kezdődött Enoexpo krakkói nemzetközi borászati szakkiállításnak – mondta a vásár megnyitóján résztvevő Gál Péter, a földművelésügyi tárca helyettes államtitkára az MTI-nek.
A helyettes államtitkár szerint a csúcsminőségű termékeket bemutató magyar kiállítók tovább erősíthetik a magyar borexportot a jelentős lengyelországi piacon.
Gál Péter elmondta: a Lengyelországba irányuló magyar borexport évek óta folyamatosan nő. „Ez egy olyan hullám, amelyet a magyar borászoknak érdemes kihasználni, hiszen Lengyelország a magyar bor hagyományos, dinamikusan fejlődő piaca” – mondta, hozzátéve: Lengyelországban a magyar borért évek óta többet fizetnek a magyarországi borexport átlagáránál.
Wisniewski Anna, a krakkói magyar főkonzulátus gazdasági attaséja elmondta: Magyarország tartósan a tizedik legjelentősebb beszállító a lengyel borpiacon, amelynek mennyisége eléri a 258 millió litert, és éves szinten 7 százalékkal bővül. A növekedés a jövőben is fennmaradhat, hiszen az egy főre jutó lengyelországi borfogyasztás még mindig jelentősen elmarad az európai átlagtól – tette hozzá.
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) közleménye szerint a Krakkói Vásárközpontban szervezett borvásárra idén több mint 13 ezer szakmai látogatót várnak.
A 60 négyzetméteres önálló magyar standon 26 termelő kapott lehetőséget arra, hogy a magyar bormustrán díjat nyert boraival bemutatkozzon a lengyel közönségnek – áll a közleményében. (MTI, Lucie Szymanowska)
Kapcsolódó cikkeink
Nyárindító bor és pezsgő ünnep a Szabadság téren
A nagy sikerű Bor & Pezsgő Fesztivál és Junibor Ünnep…
Tovább olvasom >A mostani fejlesztések évtizedekre meghatározhatják a borászat jövőjét
A magyar borászat jövőjét évtizedekre meghatározhatják a mostani fejlesztések, a…
Tovább olvasom >Borpromóciós támogatás segíti a hazai termelők piacra jutását
Hamarosan indul a hazai borok bel- és külföldi népszerűsítését segítő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >