Magyarország a díszvendége a krakkói nemzetközi borászati szakkiállításnak
Magyarország a díszvendége a szerdán kezdődött Enoexpo krakkói nemzetközi borászati szakkiállításnak – mondta a vásár megnyitóján résztvevő Gál Péter, a földművelésügyi tárca helyettes államtitkára az MTI-nek.
A helyettes államtitkár szerint a csúcsminőségű termékeket bemutató magyar kiállítók tovább erősíthetik a magyar borexportot a jelentős lengyelországi piacon.
Gál Péter elmondta: a Lengyelországba irányuló magyar borexport évek óta folyamatosan nő. „Ez egy olyan hullám, amelyet a magyar borászoknak érdemes kihasználni, hiszen Lengyelország a magyar bor hagyományos, dinamikusan fejlődő piaca” – mondta, hozzátéve: Lengyelországban a magyar borért évek óta többet fizetnek a magyarországi borexport átlagáránál.
Wisniewski Anna, a krakkói magyar főkonzulátus gazdasági attaséja elmondta: Magyarország tartósan a tizedik legjelentősebb beszállító a lengyel borpiacon, amelynek mennyisége eléri a 258 millió litert, és éves szinten 7 százalékkal bővül. A növekedés a jövőben is fennmaradhat, hiszen az egy főre jutó lengyelországi borfogyasztás még mindig jelentősen elmarad az európai átlagtól – tette hozzá.
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) közleménye szerint a Krakkói Vásárközpontban szervezett borvásárra idén több mint 13 ezer szakmai látogatót várnak.
A 60 négyzetméteres önálló magyar standon 26 termelő kapott lehetőséget arra, hogy a magyar bormustrán díjat nyert boraival bemutatkozzon a lengyel közönségnek – áll a közleményében. (MTI, Lucie Szymanowska)
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult a szekszárdi szüret: Irsai már a pincében, jön a rozé-alap
A szekszárdi borvidéken idén is korábban, már augusztus elején megkezdődött…
Tovább olvasom >„Tiéd a mérték!” nyílt levél a felelős borfogyasztásért
Nyílt levelet tett közzé a Magyar Bormarketing Ügynökség, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Lengyel nagyvállalat vásárolta fel a legnagyobb moldovai borexportőrt
A lengyel Maspex felvásárolta a legnagyobb moldovai borexportőrt, a Purcari…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >Labubu-láz: közel 400%-os profitnövekedéssel száguld a Pop Mart – már a Mattelt és a Sanriót is előzi
A „csúnya-aranyos” Labubu-figurák köré épített őrület, a vakdobozos értékesítés és…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >