Magyarország a díszvendége a krakkói nemzetközi borászati szakkiállításnak
Magyarország a díszvendége a szerdán kezdődött Enoexpo krakkói nemzetközi borászati szakkiállításnak – mondta a vásár megnyitóján résztvevő Gál Péter, a földművelésügyi tárca helyettes államtitkára az MTI-nek.
A helyettes államtitkár szerint a csúcsminőségű termékeket bemutató magyar kiállítók tovább erősíthetik a magyar borexportot a jelentős lengyelországi piacon.
Gál Péter elmondta: a Lengyelországba irányuló magyar borexport évek óta folyamatosan nő. „Ez egy olyan hullám, amelyet a magyar borászoknak érdemes kihasználni, hiszen Lengyelország a magyar bor hagyományos, dinamikusan fejlődő piaca” – mondta, hozzátéve: Lengyelországban a magyar borért évek óta többet fizetnek a magyarországi borexport átlagáránál.
Wisniewski Anna, a krakkói magyar főkonzulátus gazdasági attaséja elmondta: Magyarország tartósan a tizedik legjelentősebb beszállító a lengyel borpiacon, amelynek mennyisége eléri a 258 millió litert, és éves szinten 7 százalékkal bővül. A növekedés a jövőben is fennmaradhat, hiszen az egy főre jutó lengyelországi borfogyasztás még mindig jelentősen elmarad az európai átlagtól – tette hozzá.
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) közleménye szerint a Krakkói Vásárközpontban szervezett borvásárra idén több mint 13 ezer szakmai látogatót várnak.
A 60 négyzetméteres önálló magyar standon 26 termelő kapott lehetőséget arra, hogy a magyar bormustrán díjat nyert boraival bemutatkozzon a lengyel közönségnek – áll a közleményében. (MTI, Lucie Szymanowska)
Kapcsolódó cikkeink
Kiemelt cél a hazai borágazat sikere és támogatása
A magyar borászat továbbra is a hazai agrárium egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >Nem csak a bor, a tető is lehet fehér: így küzd a felmelegedés ellen ez a borászat
Esztergom fölött bújik meg az a szlovákiai, zömében magyarok lakta kis…
Tovább olvasom >Őszi kirándulás és borkóstoló az Etyek-Budai borvidéken
Az őszi időszak tökéletes lehetőséget nyújt az aktív turizmus kedvelőinek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >