A magyarok több mint fele tervez idén nyaralást
A magyar lakosság kicsivel több mint fele tervezi idén nyaralni menni, közülük (32 százalék) a legtöbben belföldre, de a nyaralók 10 százaléka külföldi utat tervez, és 12 százalék belföldre és külföldre is tervez utazni a szabadsága alatt – derül ki a GfK idei nyaralási terveket vizsgáló ezerfős, országos reprezentatív felméréséből, amiről a Magyar Hírlap írt.
A felmérésből kiderül, hogy:
Az ötven évnél idősebbek körében már többségben vannak a nyaralást nem tervezők. A 20–29 évesek jellemzően külföldre utaznak, velük ellentétben a 40-49 évesek szívesebben pihennek belföldön. Az nagyobb családok átlagosan nagyobb arányban nyaralnak itthon.
A képzettebbek és a gazdagabbak nagyobb arányban mennek külföldre, a külföldre és belföldre is utazók közül többen vannak a budapestiek.
Havi 290 ezer forintnál kevesebb háztartási összbevétellel rendelkezők, a nyugdíjasok (61 százalék), valamint a szakmunkás végzettségűek (53 százalék) az átlagnál nagyobb arányban maradnak otthon.
A felmérés szerint a belföldi utazást tervezők 46 százaléka menne a Balatonhoz, közülük leginkább a legfiatalabbak (15-19 évesek – 61 százalék), és a négy- vagy többfős családok terveznek itt nyaralni (56 százalék). A külföldi úticélok közül Horvátország a legnépszerűbb (24 százalék), de Görögország, Erdély és Olaszország, de Spanyolország, Németország és Ausztria is népszerűnek számít. A 20 és 29 év közöttiek szívesen utaznak olyasmi európai helyekre, mint Dánia, Írország vagy Hollandia. (index)
Kapcsolódó cikkeink
A vásárlók többsége anélkül használja a generatív AI-t, hogy tudna róla
Egy új tanulmány szerint az Egyesült Államokban a fogyasztók 71%-a…
Tovább olvasom >Turizmus és energia: Új lendület Dél-Európának
A nemzetközi gazdasági gondolkodásban régóta meghatározó szerepet játszott a „globális…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia a vásárlói hűség növelésére
Egy friss felmérés szerint a kereskedelmi szektorban működő vállalatok egyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Uborkabéka – A nap videója
Nem mindenkinek ajánlanánk, de attól még kreatív asztali „dísznek” tartjuk.
Tovább olvasom >Hipermarket-körutazás – A nap videója
A vásárlóbarát gondolkodás epikus példája egy stockholmi szupermarketben. Suzanne a…
Tovább olvasom >