MagyarBrands: A legkiválóbbak kiválasztásáról
Lezajlott a MagyarBrands Szakmai Bizottságának éves találkozója. A kiváló magyar márkákat díjazó MagyarBrands Program Szakmai Bizottsága megtartotta éves találkozóját, amelyen a tagok egyeztettek a díjazási rendszer működéséről.

A MagyarBrands Program Szakmai Bizottsága három alapkategóriában díjaz: Kiváló Fogyasztói márka, Kiváló Üzleti márka és Innovatív márka kategóriában
A MagyarBrands Program kizárólag olyan magyar márkákat értékel, amelyek Magyarországon születtek, vagy a létrejöttében-alapításában magyarok vettek részt. Ezen alapfeltételen túl a márkáknak rendelkeznie kell az alábbi feltételek egyikével: a márka magyar tulajdonban van, vagy a márkához kapcsolódó termék gyártásának, vagy a márkához kapcsolódó szolgáltatás helyszíne Magyarország.
Ha egy márka megfelel az alapfeltételeknek, akkor a továbbiakban három alapkategóriában díjaz a MagyarBrands program: fogyasztói márka, üzleti márka és innovatív márka kategóriában. A 2022-ben zajlott komplex, többlépcsős kiválasztási rendszer értékelésében, melyet a zsűritalálkozón is részt vett szakmai bizottságok véleménye egészít ki, mintegy 850 márkának sikerült elnyernie a Kiváló Márka címet.
A Magyarbrands 2022 programban díjat elnyert fogyasztói márkák átlagos ismertsége a vásárlók körében magasabb, mint 70 százalék, kedveltségük pedig 85% feletti volt. Ez jól mutatja a hazai fogyasztók elkötelezettségét a magyar márkák iránt. Az adat alátámasztja azt a piaci jelenséget is, hogy a hazai fogyasztók mintegy kétharmada szerint a termék magyar származása jobban befolyásolja vásárlási döntéseiket, mint a csomagolás vagy az ár. Kiemelkedő a B2B és B2C piacon mozgó magyar márkák teljesítménye is: a 2022-ben MagyarBrands díjas kiváló üzleti márkák megbízhatósági ratingje 90% feletti.
A program „Innovatív Márka” kategóriájában az a márka lehet sikeres, amely folyamatosan újít meglévő termékein, vagy új fogyasztói igényeket elégít ki, ilyen technológiát vezet be, mindezt a társadalmi hasznosság érdekében. Az üzleti márkák kiválóságát pedig – többek között – olyan pénzügyi mutatók határozzák meg, amely 75% felett már kifejezetten stabil, megbízható vállalatot jelez.
A márkaépítésnek sokkal többről kell szólnia, mint termékjellemzőkről, a termék kiválóságáról, vagy éppen árakról. A márkához érzelmek kell, hogy kössék az embert, ebből lehet kötődést, márkahűséget generálni, reputációt építeni.
Ebben segít a MagyarBrands Program, amely 2023-ban is lehetőséget kínál a kiváló márkáknak: várja azok pályázatát, akik szeretnék bizonyítani, hogy magyar vállalkozásként is lehet stabil lábakon állva kimagasló eredményeket elérni a hazai piacon.
MagyarBrands Program pályázati határidő: 2023. június 15.
Pályázati űrlap és feltételek: www.magyarbrands.hu
Az aktuális szabályzat elérhető a MagyarBrands weboldalon: https://magyarbrands.hu/a-magyarbrands-dijazasi-rendszer-szabalyzata/
Kapcsolódó cikkeink
Dél-100: díjakkal elismert fejlődés
Nem volt könnyű a 2024-es gazdasági év, 2025-ben sem látszik…
Tovább olvasom >Győztes lépések a magyar márkák világában – A MagyarBrands 2024-es kiválasztásának eredményei
Ahogyan a sakkjátszmában a győzelemhez, úgy az üzleti életben az…
Tovább olvasom >ChatGPT és az elismerések
Megkérdeztem a ChatGPT-t, mit gondol a díjakról. A válasz: elismerések…
Tovább olvasom >További cikkeink
A mai nappal feléljük a Föld erőforrásait, és ebben már vaskosan benne van valami, amire nem is gondolunk
Július 24-én van idén a globális Ovreshoot Day, vagyis a…
Tovább olvasom >Tarja, vizes törölköző, trükkök – így grillez a magyar!
Dübörög a nyár, a grillsütők folyamatosan dolgoznak, és a magyar…
Tovább olvasom >Szobaszervíz helyett ételrendelés – házhoz megy a lángos
Egyre több turista rendel ételt a szállására a foodora nemzetközi…
Tovább olvasom >