Magyar zöldség- és gyümölcstermelők Berlinben
Magyarország legjelentősebb agrárkereskedelmi partnere, Németország látja vendégül hazánk néhány zöldség-gyümölcs ágazatban működő piaci szereplőjét. Termelők, feldolgozók, kereskedők, kutatási intézmények és szaktanácsadók is részt vesznek a Fruit Logistica kiállításon Berlinben.
Február 4-én kezdődik és két napon keresztül várja a szakmabelieket a „Fruit Logistica” Nemzetközi Szakkiállítás és Vásár a világ minden pontjából.
Hazánkat a FruitVeB által szervezett németországi szakmai tanulmányút jóvoltából több szakember is képviseli Európa legnagyobb zöldség-gyümölcs szakkiállításán a német fővárosban. A kiutazó magyarok a kapcsolódó kísérő szakmai programokon vehetnek részt.
A Fruit Logistica a világ egyik legjelentősebb zöldség-gyümölcs szakkiállítása, amelyet hagyományosan minden év februárjában rendeznek. Tavaly 84 országból 2 537 kiállító cég képviseltette magát és a kiállítás három napján megközelítőleg 56 ezer szakmai látogatót vett részt.
Magyarország legjelentősebb agrárkereskedelmi partnere Németország, ide irányul a zöldség- és gyümölcskivitel 20 százaléka. A Németországba irányuló összes magyar agrárexporton belül a zöldség-gyümölcs kivitel képviseli az export mintegy harmadát. Az elmúlt évek nemzetközi zöldség-gyümölcsértékesítési tendenciái alapján megállapítható, hogy a német fogyasztók szeretik és jó minőségűnek tartják a magyar zöldséget, gyümölcsöt, valamint ezekből készült termékeket, így Magyarország számára kedvező lehetőség kínálkozik, hogy a jövőben bővítse a Németországba irányuló zöldség-gyümölcstermékek körét és mennyiségét.
„A FruitVeB által szervezett szakmai tanulmányút kiemelt célja, hogy a résztvevők a Fruit Logistica kiállításon szervezett keretek között betekintést kapjanak a nemzetközi zöldség-gyümölcskereskedelem aktuális kérdéseibe, naprakész piaci információkról értesüljenek, valamint nemzetközi, kiemelten német partnerkapcsolatokat alakítsanak ki.” – mondják a résztvevők.
A külföldi szakmai tanulmányút megvalósítása hatékonyan támogathatja a magyar zöldség-gyümölcs exporttermékek külföldi piacának növekedését, a magyar zöldségek és gyümölcsök fogyasztásának nemzetközi ösztönzését, az ágazathoz kapcsolódó hazai kutatás-fejlesztési, szaktanácsadási és oktatási programok nemzetközi szintű kiteljesedését, valamint a hazai zöldség-gyümölcs ágazati szereplők partnerkapcsolatainak bővülését.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >