Magyar vállalatok a Foodex élelmiszeripari szakkiállításon Japánban
Az idén 14 magyar kiállító mutatkozik be Japánban a Foodex élelmiszeripari szakkiállításon, amelyen immár 12. alkalommal szervezett közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum (AMC).
Az AMC keddi, MTI-nek küldött közleménye kiemeli: a március 5. és 8. között zajló, kizárólag szakmai látogatóknak szóló eseményen a magyar kiállítók az ázsiai piacon népszerű és jól eladható termékekkel – liba- és kacsahús, likőrök, mézek, borkülönlegességek, fagyasztott élelmiszerek – vannak jelen.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője a közleményben elmondta: Magyarország 2017 óta – amikor Japán volt az OMÉK díszvendége- 2 milliárd eurót is meghaladó kereskedelmi forgalmat bonyolított Japánnal, ami tovább emelkedhet. Közép-Európából Magyarország exportál a legtöbbet a kelet-ázsiai országba, mára a Japánba exportáló magyar cégek száma közel félezer – tette hozzá.
A közleményben ismertetik, hogy a KSH adatai szerint Magyarország összes külkereskedelmi partnerét tekintve Japán a 30 legjelentősebb export célország között van 2010 óta. Az EU országain kívüli külkereskedelmi partnerek között pedig a termékforgalom alapján 190 milliárd forinttal Japán 2018-ban a 8. legjelentősebb partnere volt Magyarországnak.
A KSH adatai szerint tavaly zöldségfélékből csaknem megduplázódott a magyar kivitel, legnagyobb mennyiségben fagyasztott csemegekukoricát és szárított borsót exportált az ország Japánba. A gyümölcsexport is növekedést mutat: a 2018-ban kiszállított 85 ezer kilogrammnyi magyar gyümölcsből a legnagyobb arányt, 45 ezer kilogrammot a málna, 40 ezret pedig a cseresznye-meggy tette ki. Jelentős a napraforgómag olaj kivitel, 2018-ban 5,5 millió kilogramm volt, ami jelentősen felülmúlta az előző évit. Hústermékek között elsősorban kolbászt és hasonló húskészítményeket exportál az ország, az állateledelek és takarmányok között évről-évre nő a kutya- és macskaeledel kivitel – közölte az AMC. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább erősítjük agrárkapcsolatainkat Japánnal
Hazánk számára kiemelt fontosságú Japán barátsága és a távol-keleti ország…
Tovább olvasom >Bezárja sanghaji gyárát a Yakult, átszervezéssel erősítene Kínában
A japán Yakult Honsha Sanghajban működő gyárának bezárásával tenné versenyképesebbé…
Tovább olvasom >Egyre népszerűbb hazánkban a halfogyasztás
A karácsonyi halkínálatot és a hazai haltermelés eredményeit mutatták be…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >