Magyar termékeket is beválogattak a leginnovatívabbak közé a SIAL Párizson
Hazai halból készült, extra proteintartalmú halchips, sárgabarackmaglisztből készült csokoládé, gyömbérrel ízesített almaszirom, hagyományos, ám extra gyorsan kifőzhető száraztészta is szerepel az Agrármarketing Centrum közösségi standjain megjelenő kiállítók legizgalmasabb termékei között a SIAL Párizs kiállításon.
A kétévente megrendezett esemény több mint öt évtizede az élelmiszeripari szektor legtekintélyesebb szakmai seregszemléje. Az Agrármarketing Centrum közösségi standjain huszonhat hazai kiállító kínálja exportképes termékeit a szakmai látogatóknak, beszerzőknek. A magyar termékek egyre növekvő elismerését az is mutatja, hogy négy készítményt is beválogattak a kiállítás ideje alatt zajló leginnovatívabb termékek versenyébe, az Innovation Awards-ba.
Az élelmiszer szektor a napokban Párizsra figyel, hiszen 2024. október 19-23. között a fények városa ad otthont a világ egyik legjelentősebb ágazati eseményének. A kétévente, csaknem 7500 kiállítót vonzó szakmai találkozón az Agrármarketing Centrum összesen 264 négyzetméteren, három standon, huszonhat kiállító részvételével jelenik meg, köztük a Hungarian Food Business Programmal. A standokat meglátogatta Habsburg György, Magyarország párizsi nagykövete is, akinek a Társaság ügyvezetője, Ondré Péter mutatta be a magyar részvételt.
A kínált termékek köre rendkívül széleskörű, ráadásul az élelmiszeripari trendek változását olyannyira követik a magyar élelmiszeripari cégek, hogy ezúttal négy készítményt is beválogattak a kiállítás ideje alatt zajló, leginnovatívabb termékeket mustráló „Innovation Awards” versenybe. Ezek között olyan különlegességekre lelhetnek az újdonságokra nyitott beszerzők és importőrök, mint a Panarini Kft. teljes mértékben magyar tenyésztésű afrikai harcsából, illetve tokhalból, különleges eljárással készült halchips csemegéje, amelynek most kezdődik Magyarországon a piacra történő bevezetése. Szintén beválogatták a versenybe a Grapoila Kft. sárgabarackmagliszt alapú csokoládéját, amely a maga nemében egyedülálló újítás, ráadásul az íze is kitűnő. Az aszalványokat, magvakat, egészséges snack-eket kínáló Nobilis Zrt. két terméke is szerepel az Innovation Awards válogatásában, a gyömbéres ízesítésű almaszirom, illetve a kurkumás, citromos, étcsokoládéba mártott mandula is az ínyencek kedvence lehet.
Más érdekességeket is találhatnak azonban a magyar termékekre éhes beszerzők. Az elfoglalt háziasszonyok kedvence lehet például a hagyományos összetevőkből álló, ám egy gyártástechnológiai újítás miatt mindössze három perc alatt kifőzhető száraztészta. Szintén kuriózum a kifejezetten háziállatok számára összeállított hidegen sajtolt olajkeverék, amellyel a kedvencek vitaminpótlásáról is gondoskodhat a gazdi. A termékek körét sokáig lehetne sorolni, a gyógytea keverékektől a különböző mézekig, a péksüteményektől a konzervekig. Külön standon mutatkoznak be a fagyasztott termékek forgalmazói, ahol a különböző mélyhűtött zöldségek és gyümölcsök mellett nyúlhúsból, pulykahúsból készült termékeket, valamint félkész, mélyhűtött gombócokat is kínálnak.
A kiállítás ideje alatt az Agrármarketing Centrum élelmiszer exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program is folyamatosan regisztrálja a beszerzőket. A magyar standra ellátogatott Martine Foulloy, a francia Set Up Partners vezetője, aki több mint húsz éve foglalkozik üzletfejlesztéssel. A standlátogatás során ígéretes tárgyalásokat folytatott a hazai kiállítókkal arról, hogy mely magyar termékek lehetnek esélyesek a francia piacra történő belépésre.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre népszerűbb hazánkban a halfogyasztás
A karácsonyi halkínálatot és a hazai haltermelés eredményeit mutatták be…
Tovább olvasom >Elindult a sertéshús fogyasztását ösztönző kampány
A kiegyensúlyozott táplálkozásban kiemelt helyet foglalnak el a vörös húsok,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatósági trendek: mire figyeljünk 2025-ben?
2025-ben is erőteljes növekedés várható a vállalati zöld hitelek piacán,…
Tovább olvasom >Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >