Magyar termékek vásárlására biztatnak a Coop Rally-n
Életformaváltás határán áll Borsod-Abaúj-Zemplén megye, a nagyipari életforma, amely a megyére jellemző volt, már a múlté, a jövő pedig a mezőgazdaságé és az arra épülő feldolgozóiparé – mondta Demeter Ervin, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja csütörtökön Bőcsön abból az alkalomból, hogy a Borsodi Sörgyárból indult útjára a VI. Coop Rally.
A kormánymegbízott szólt még arról, hogy a megyének jók a mezőgazdasági adottságai, azaz kihasználható a mezőgazdaság nyújtotta lehetőség, ám a feldolgozóipar fejlesztéséhez sokat kell tenni. Erre hozta jó példának a Borsodi Sörgyárat, amely innovatív tevékenységével példát adhat a fejlesztésekhez. A Coop Rallyn mintegy 80 cég 94 autója indul az úgynevezett gyorsan forgó áruk, azaz az FMCG-szektor képviseletében.
Csepeli Lajos, a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke a szervezők nevében arról beszélt, hogy a rallyn részt vevő cégek és az ott induló versenyzők a kiskereskedelem 15 százalékát és az élelmiszeripar 20-25 százalékát fedik le. Ez mintegy ezermilliárd forintos árbevételt, továbbá mintegy hetvenezer munkavállalót képviselő vállalkozói kört jelent.
Tőtös Zsolt, a Borsodi Sörgyár Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a Borsodi Sörgyár a magyar sörtermelésnek csaknem a harmadát adja, amely jelenleg éves szinten országosan valamivel kevesebb, mint hatmillió hektoliter. A cég a fogyasztók jó kiszolgálása érdekében fejlesztette ki a közelmúltban ízesített söreit. Ebből a piaci szegmensből a Borsodi Sörgyár adja az országos termelés csaknem felét. Az ízesített sörök részaránya jelenleg országosan mintegy 5,6 százalék a teljes termelésből, és ebből a Borsodi Sörgyár adja a termelés 2,4 százalékát.
Bognár Lajos, a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős helyettes államtitkára, aki hivatalosan megnyitotta a versenyt, arról beszélt, hogy az élelmiszer- és agrárgazdaságban csak összefogással és folyamatos fejlesztéssel lehet eredményeket elérni. Ez a feltétele ugyanis annak, hogy jó minőségű és versenyképes magyar áru kerüljön a piacokra mind bel-, mind pedig külföldön. Jelezte: a tárca azért vállalta fel a Coop Rally támogatását, hogy felhívja a magyar emberek figyelmét arra, hogy keressék a jó minőségű magyar árut a boltok polcain és a piacok standjain – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI a vezetésben: több mint automatizálás, a munka támogatása
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az üzleti életben már nemcsak…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben? Jön a 34. Biokultúra Nap!
A Magyar Biokultúra Szövetség immár 34. alkalommal rendezi meg a…
Tovább olvasom >