Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb figyelem irányul a külföldi árakra – különösen, ha magyar termékekről van szó. Egy TikToker, bojtoslili nemrég egy dániai Lidlben készített videót, amelyben bemutatta, milyen áron találhatók meg a magyar élelmiszerek egy északi országban. Az árakat forintra átszámolva meglepő különbségek mutatkoznak – mutat rá a Pénzcentrum cikke.
@bojtoslili Magyar termékek a dán Lidlben🇩🇰 #dániaimagyarok #magyartiktok #dánia #árakkülföldön #hazaitermék #bevásárlás ♬ original sound – Lili
Mit mutatnak a dániai Lidl polcai?
A videó készítője épp egy „balkán hetek” akció során látogatott el a boltba, így számos közép-kelet-európai termék, köztük magyar élelmiszerek is szerepeltek a kínálatban. Az alábbiakban néhány ismert magyar márka és sajátmárkás termék dániai árát közöljük:
- 150 g Gallicoop felvágott – 538 Ft
- 500 g Gallicoop párizsi – 646 Ft
- 200 g szotyi (Mogyi sajátmárkás) – 538 Ft
- 1 kg fagyasztott szilvásgombóc (sajátmárkás) – 1345 Ft
- 400 ml konzerv gulyás (sajátmárkás) – 807 Ft
- 1 kg ételízesítő delikát (sajátmárkás) – 1076 Ft
- 160 g paprika paszta (sajátmárkás) – 646 Ft
- 410 g csalamádé (sajátmárkás) – 807 Ft
- 600 g fagyasztott töltött káposzta (sajátmárkás) – 1345 Ft
- 1 kg fagyasztott fasírozott (sajátmárkás) – 3712 Ft
Hogyan viszonyulnak ezek az árak a hazai viszonyokhoz?
A dániai árakat átszámolva megfigyelhető, hogy egyes termékek árai alig térnek el a magyar árszinttől, míg mások jelentősen drágábbak. Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy Dániában többe kerül minden élelmiszer: az árkülönbségek mögött több tényező állhat, például:
- Adózás: Dániában az élelmiszerek általános forgalmi adója magasabb lehet, mint Magyarországon.
- Bérszintek: Az északi országokban a bérek is jelentősen magasabbak, ami hatással van az árakra.
- Szállítási költségek: A magyar termékek Dániába történő eljuttatása extra költségekkel jár.
- Kereslet-kínálat: Egyes magyar termékek ritkaságnak számíthatnak egy másik piacon, ami szintén befolyásolhatja az árakat.
Mit tanulhatunk az árkülönbségekből?
A magyar vásárlók számára különösen érdekes látni, hogy egyes termékek külföldön akár olcsóbbak is lehetnek, mint itthon, annak ellenére, hogy hosszú ellátási láncon keresztül jutnak el az adott országba. A különbségek rámutatnak a hazai inflációs folyamatokra és a magyar piac sajátosságaira is.
Miközben az élelmiszerárak tovább emelkednek, az ilyen nemzetközi árösszehasonlítások egyre nagyobb figyelmet kapnak. A TikTok és más közösségi média platformok lehetőséget teremtenek arra, hogy a fogyasztók gyorsan képet kapjanak a globális árkülönbségekről, és összehasonlítsák a magyar termékek elérhetőségét más országokban.
Egy biztos: az élelmiszerárak kérdése továbbra is forró téma marad, és érdemes figyelni arra, hogyan alakulnak a különböző piacokon – itthon és külföldön egyaránt.
Kapcsolódó cikkeink
Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a…
Tovább olvasom >Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: az Idősek Tanácsa az áfa-visszatérítéssel érintett termékek körének bővítését kezdeményezte
Az Idősek Tanácsa az áfa-visszatérítéssel érintett termékek körének bővítését kezdeményezte…
Tovább olvasom >Hozzánk is megérkezett a humanoid robot
Az Unitree Robotics hivatalos közép-európai márkaképviseleténél januártól a magyar piacon…
Tovább olvasom >Elemző az M1-en: ez az árképzés pofátlan a multik részéről
Az élelmiszerkereskedő cégek számára hatalmas extraprofitot jelentő élelmiszer-árképzést ésszerű keretek…
Tovább olvasom >