Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 03. 12. 11:47

Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb figyelem irányul a külföldi árakra – különösen, ha magyar termékekről van szó. Egy TikToker, bojtoslili nemrég egy dániai Lidlben készített videót, amelyben bemutatta, milyen áron találhatók meg a magyar élelmiszerek egy északi országban. Az árakat forintra átszámolva meglepő különbségek mutatkoznak – mutat rá a Pénzcentrum cikke.

@bojtoslili Magyar termékek a dán Lidlben🇩🇰 #dániaimagyarok #magyartiktok #dánia #árakkülföldön #hazaitermék #bevásárlás ♬ original sound – Lili

Mit mutatnak a dániai Lidl polcai?

A videó készítője épp egy „balkán hetek” akció során látogatott el a boltba, így számos közép-kelet-európai termék, köztük magyar élelmiszerek is szerepeltek a kínálatban. Az alábbiakban néhány ismert magyar márka és sajátmárkás termék dániai árát közöljük:

  • 150 g Gallicoop felvágott – 538 Ft
  • 500 g Gallicoop párizsi – 646 Ft
  • 200 g szotyi (Mogyi sajátmárkás) – 538 Ft
  • 1 kg fagyasztott szilvásgombóc (sajátmárkás) – 1345 Ft
  • 400 ml konzerv gulyás (sajátmárkás) – 807 Ft
  • 1 kg ételízesítő delikát (sajátmárkás) – 1076 Ft
  • 160 g paprika paszta (sajátmárkás) – 646 Ft
  • 410 g csalamádé (sajátmárkás) – 807 Ft
  • 600 g fagyasztott töltött káposzta (sajátmárkás) – 1345 Ft
  • 1 kg fagyasztott fasírozott (sajátmárkás) – 3712 Ft

Hogyan viszonyulnak ezek az árak a hazai viszonyokhoz?

A dániai árakat átszámolva megfigyelhető, hogy egyes termékek árai alig térnek el a magyar árszinttől, míg mások jelentősen drágábbak. Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy Dániában többe kerül minden élelmiszer: az árkülönbségek mögött több tényező állhat, például:

  • Adózás: Dániában az élelmiszerek általános forgalmi adója magasabb lehet, mint Magyarországon.
  • Bérszintek: Az északi országokban a bérek is jelentősen magasabbak, ami hatással van az árakra.
  • Szállítási költségek: A magyar termékek Dániába történő eljuttatása extra költségekkel jár.
  • Kereslet-kínálat: Egyes magyar termékek ritkaságnak számíthatnak egy másik piacon, ami szintén befolyásolhatja az árakat.

Mit tanulhatunk az árkülönbségekből?

A magyar vásárlók számára különösen érdekes látni, hogy egyes termékek külföldön akár olcsóbbak is lehetnek, mint itthon, annak ellenére, hogy hosszú ellátási láncon keresztül jutnak el az adott országba. A különbségek rámutatnak a hazai inflációs folyamatokra és a magyar piac sajátosságaira is.

Miközben az élelmiszerárak tovább emelkednek, az ilyen nemzetközi árösszehasonlítások egyre nagyobb figyelmet kapnak. A TikTok és más közösségi média platformok lehetőséget teremtenek arra, hogy a fogyasztók gyorsan képet kapjanak a globális árkülönbségekről, és összehasonlítsák a magyar termékek elérhetőségét más országokban.

Egy biztos: az élelmiszerárak kérdése továbbra is forró téma marad, és érdemes figyelni arra, hogyan alakulnak a különböző piacokon – itthon és külföldön egyaránt.

 

Kapcsolódó cikkeink