Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb figyelem irányul a külföldi árakra – különösen, ha magyar termékekről van szó. Egy TikToker, bojtoslili nemrég egy dániai Lidlben készített videót, amelyben bemutatta, milyen áron találhatók meg a magyar élelmiszerek egy északi országban. Az árakat forintra átszámolva meglepő különbségek mutatkoznak – mutat rá a Pénzcentrum cikke.
@bojtoslili Magyar termékek a dán Lidlben🇩🇰 #dániaimagyarok #magyartiktok #dánia #árakkülföldön #hazaitermék #bevásárlás ♬ original sound – Lili
Mit mutatnak a dániai Lidl polcai?
A videó készítője épp egy „balkán hetek” akció során látogatott el a boltba, így számos közép-kelet-európai termék, köztük magyar élelmiszerek is szerepeltek a kínálatban. Az alábbiakban néhány ismert magyar márka és sajátmárkás termék dániai árát közöljük:
- 150 g Gallicoop felvágott – 538 Ft
- 500 g Gallicoop párizsi – 646 Ft
- 200 g szotyi (Mogyi sajátmárkás) – 538 Ft
- 1 kg fagyasztott szilvásgombóc (sajátmárkás) – 1345 Ft
- 400 ml konzerv gulyás (sajátmárkás) – 807 Ft
- 1 kg ételízesítő delikát (sajátmárkás) – 1076 Ft
- 160 g paprika paszta (sajátmárkás) – 646 Ft
- 410 g csalamádé (sajátmárkás) – 807 Ft
- 600 g fagyasztott töltött káposzta (sajátmárkás) – 1345 Ft
- 1 kg fagyasztott fasírozott (sajátmárkás) – 3712 Ft
Hogyan viszonyulnak ezek az árak a hazai viszonyokhoz?
A dániai árakat átszámolva megfigyelhető, hogy egyes termékek árai alig térnek el a magyar árszinttől, míg mások jelentősen drágábbak. Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy Dániában többe kerül minden élelmiszer: az árkülönbségek mögött több tényező állhat, például:
- Adózás: Dániában az élelmiszerek általános forgalmi adója magasabb lehet, mint Magyarországon.
- Bérszintek: Az északi országokban a bérek is jelentősen magasabbak, ami hatással van az árakra.
- Szállítási költségek: A magyar termékek Dániába történő eljuttatása extra költségekkel jár.
- Kereslet-kínálat: Egyes magyar termékek ritkaságnak számíthatnak egy másik piacon, ami szintén befolyásolhatja az árakat.
Mit tanulhatunk az árkülönbségekből?
A magyar vásárlók számára különösen érdekes látni, hogy egyes termékek külföldön akár olcsóbbak is lehetnek, mint itthon, annak ellenére, hogy hosszú ellátási láncon keresztül jutnak el az adott országba. A különbségek rámutatnak a hazai inflációs folyamatokra és a magyar piac sajátosságaira is.
Miközben az élelmiszerárak tovább emelkednek, az ilyen nemzetközi árösszehasonlítások egyre nagyobb figyelmet kapnak. A TikTok és más közösségi média platformok lehetőséget teremtenek arra, hogy a fogyasztók gyorsan képet kapjanak a globális árkülönbségekről, és összehasonlítsák a magyar termékek elérhetőségét más országokban.
Egy biztos: az élelmiszerárak kérdése továbbra is forró téma marad, és érdemes figyelni arra, hogyan alakulnak a különböző piacokon – itthon és külföldön egyaránt.
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat
A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé:…
Tovább olvasom >KSH: júniusban 978 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Júniusban 978 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet; a kivitel…
Tovább olvasom >Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >Gulyás Gergely: kiterjeszti a kormány a kistelepülési élelmiszerüzletek támogatási programját
Kiterjeszti a kormány az 5000 fő alatti településeken indult élelmiszerüzlet-támogatási…
Tovább olvasom >