„MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft: szakmai rendezvény az innováció jegyében
Az elkövetkező EU költségvetési időszak egyik fő jelszava és irányvonala az innováció. A „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. ennek szellemében tartotta idei első szakmai rendezvényét.
A tematikus témájú, fórum jellegű rendezvény Kecskeméten, az Univer Product Zrt. új konferenciatermében került megszervezésre. A félnapos eseményen a védjegyhasználók két előadás keretében kaptak tájékoztatást a hatékony vállalati innováció megvalósításáról és gyakorlati megoldásokról.
A Glósz és Társa Pénzügyi és Innovációs Tanácsadó Iroda átfogó előadásában bemutatásra került, hogy az innováció és a kutatás-fejlesztés a vállalkozások hétköznapjaiban sok esetben jelen van, de ezt nem tudatosan, strukturált módon végzik. Áttekintést nyújtott arról, hogy mi ad az innovációnak most különös aktualitást a nemzetközi és a hazai gazdasági környezetben, hogy az innováció milyen közvetlen (adókedvezmények, támogatások) és közvetett (versenyképességi) előnyöket biztosít az ezzel foglalkozó vállalkozások számára. A Glósz és Társa által kidolgozott innováció menedzsment technológia lépésein keresztül a résztvevők gyakorlati útmutatót kaptak arról, hogy milyen feladatok és problémák merülnek fel az innovációval kapcsolatban, és ezeket hogyan lehet egyszerűen és hatékonyan megvalósítani. Ezt az új és komplex technológiát még senki nem alkalmazta hazánkban, és külföldön sem. Bemutatták, hogy az általuk összeállított cselekvéssoron keresztül, hogy tárható fel egy vállalat innovációs potenciálja olyan módon, ami a lehetséges előnyöket maximálisan kihasználja. A felvázolt esettanulmányok rámutattak arra, hogy hogyan működik, milyen előnyöket és megtérülési feltételeket biztosított az innováció menedzsment azoknál a vállalkozásoknál, akik alkalmazták. A jelenlévők kérdéseire adott válaszokkal megerősítésre került, hogy az innováció egyszerűen bevezethető és eredményesen alkalmazható a hazai vállalatok körében.
Másik előadóként az ESRI Magyarország tájékoztatta a résztvevőket az értékesítést támogató innovatív térinformatikai megoldásairól. Tevékenységi körükbe beletartozik többek között az árfigyelés, kampányok tervezése és kiértékelése, versenytárs összehasonlítás és elemzés, digitális marketing eredményesség, értékesítés támogató rendszerek kiértékelése és az összefüggések keresése, társadalmi és piaci, valamint rejtett összefüggések feltárása. A reális igények felmérését követően jellemzően egy ingyenes pilot elvégzését is biztosítani tudják az érdeklődő cégeknek.
Az esemény teljessé tette, hogy illetékes szakmai szervezetek – Nemzetgazdasági Minisztérium és a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal – képviselői is részt vettek, illetve konzultációs lehetőséget biztosítottak a fórumon.
A nap zárásaként sor került az Univer Product Zrt. gyártóüzemének, ezen belüli is az Univer ketchup gyártásának a megtekintésére.
Kapcsolódó cikkeink
A családi vállalatok soha nem látott mértékben fektetnek hangsúlyt az innovációra
Az innováció vezető szerepet kap a családi vállalkozások életében a…
Tovább olvasom >Dr. Kozák Tamás: „A magas inflációnak hosszú az árnyéka”
A 2024-es év gazdasági folyamatai érzékenyen érintették a hazai kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >A szobai ventilátor, a parfüm és a terhességi teszt is jól fogy a Wolton, a rendelések negyede már nem melegételekre érkezik
Egyre tudatosabbak a magyar vásárlók, ha online vásárlásról van szó:…
Tovább olvasom >