„MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft: szakmai rendezvény az innováció jegyében
Az elkövetkező EU költségvetési időszak egyik fő jelszava és irányvonala az innováció. A „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. ennek szellemében tartotta idei első szakmai rendezvényét.
A tematikus témájú, fórum jellegű rendezvény Kecskeméten, az Univer Product Zrt. új konferenciatermében került megszervezésre. A félnapos eseményen a védjegyhasználók két előadás keretében kaptak tájékoztatást a hatékony vállalati innováció megvalósításáról és gyakorlati megoldásokról.
A Glósz és Társa Pénzügyi és Innovációs Tanácsadó Iroda átfogó előadásában bemutatásra került, hogy az innováció és a kutatás-fejlesztés a vállalkozások hétköznapjaiban sok esetben jelen van, de ezt nem tudatosan, strukturált módon végzik. Áttekintést nyújtott arról, hogy mi ad az innovációnak most különös aktualitást a nemzetközi és a hazai gazdasági környezetben, hogy az innováció milyen közvetlen (adókedvezmények, támogatások) és közvetett (versenyképességi) előnyöket biztosít az ezzel foglalkozó vállalkozások számára. A Glósz és Társa által kidolgozott innováció menedzsment technológia lépésein keresztül a résztvevők gyakorlati útmutatót kaptak arról, hogy milyen feladatok és problémák merülnek fel az innovációval kapcsolatban, és ezeket hogyan lehet egyszerűen és hatékonyan megvalósítani. Ezt az új és komplex technológiát még senki nem alkalmazta hazánkban, és külföldön sem. Bemutatták, hogy az általuk összeállított cselekvéssoron keresztül, hogy tárható fel egy vállalat innovációs potenciálja olyan módon, ami a lehetséges előnyöket maximálisan kihasználja. A felvázolt esettanulmányok rámutattak arra, hogy hogyan működik, milyen előnyöket és megtérülési feltételeket biztosított az innováció menedzsment azoknál a vállalkozásoknál, akik alkalmazták. A jelenlévők kérdéseire adott válaszokkal megerősítésre került, hogy az innováció egyszerűen bevezethető és eredményesen alkalmazható a hazai vállalatok körében.
Másik előadóként az ESRI Magyarország tájékoztatta a résztvevőket az értékesítést támogató innovatív térinformatikai megoldásairól. Tevékenységi körükbe beletartozik többek között az árfigyelés, kampányok tervezése és kiértékelése, versenytárs összehasonlítás és elemzés, digitális marketing eredményesség, értékesítés támogató rendszerek kiértékelése és az összefüggések keresése, társadalmi és piaci, valamint rejtett összefüggések feltárása. A reális igények felmérését követően jellemzően egy ingyenes pilot elvégzését is biztosítani tudják az érdeklődő cégeknek.
Az esemény teljessé tette, hogy illetékes szakmai szervezetek – Nemzetgazdasági Minisztérium és a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal – képviselői is részt vettek, illetve konzultációs lehetőséget biztosítottak a fórumon.
A nap zárásaként sor került az Univer Product Zrt. gyártóüzemének, ezen belüli is az Univer ketchup gyártásának a megtekintésére.
Kapcsolódó cikkeink
Hankó Balázs: rekordszámú nevezés érkezett a 34. Országos Tudományos és Innovációs Olimpiára
Rekordszámú nevezés érkezett a középiskolai tudományos és innovációs tevékenységet fejlesztő…
Tovább olvasom >Magyar diákok kezében a jövő kulcsa: új lendülettel indul a Megoldások a holnapért 5. évada
Ötödik alkalommal indul a Samsung és az EdisonKids közös, kreatív…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: „Lighting the Way to Smarter Stores!”
A visszaszámlálás elkezdődött! – Hamarosan megnyitja kapuit a kiskereskedelmi technológiák 2025-ös…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >