Magyar település marketingkampánya versenyez a KAP európai díjáért
A Nánási portéka elnevezésű, helyi védjegy és márka kialakítását szolgáló kampány, a magyar programok közül egyedüliként, bekerült az európai Közös Agrárpolitika (KAP) Kommunikációs Díj esélyesei, a legjobb három közé – közölte a projektben közreműködő EMKA Tanácsadó Kft. az MTI-vel.
A hajdúnánási márka megalkotása a város tanyafejlesztési programban nyertes pályázatának megvalósítását is szolgálta, amelynek egyik célja a helyi, termeléssel foglalkozó gazdák kedvezőbb gazdasági helyzetbe hozása volt – mondta Herperger Babett, a kft. stratégiai igazgatója.
Hozzáfűzte: a kampányban például felkutatták az általuk azonosított 68 potenciális gazdát, akik közül 46 termelő a Nánási portéka mögé állt és a védjegy képviseletében árusítja termékeit.
A hajdúnánási termékek piacra jutását, megismerését segítő marketingkampányt „A közösség/nyilvánosság felé való kommunikáció” kategóriában nevezték, a KAP díjátadó január 29-én, Brüsszelben lesz – tájékoztatott a társaság.
A stratégiai vezető az MTI-nek elmondta, a bíráló bizottság megítélése alapján a projekt egyik erőssége, hogy rövid idő alatt, minimális költségvetésből ért el eredményt. Míg egy hasonló, helyi termékvédjegy esetében 1000 érintettből átlagosan 0,4 gazdát sikerült bevonni, a Nánási portéka projektben ez az arány 2,6 volt – tette hozzá.
Herperger Babett rámutatott: a programnak köszönhetően átlagosan 64 százalékkal emelkedett a csatlakozott termelők forgalma, akik – szintén a projekt keretében – az újonnan épült, helyi termelői piacon is kereskedhetnek.
A stratégiai vezető értesülése szerint a zsűri többek között azért juttatta az elsők közé kampányukat, mert másolhatósága miatt országosan kiterjeszthető, valamint nemcsak a kínálati, hanem a keresleti oldal ösztönzésére is koncentrált.
A mintegy 17 ezer fős Hajdú-Bihar megyei települést segítő projekt 2013-ban indult és összesen 50 millió forint támogatásból valósult meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >