Magyar technológia segíthet a pakisztáni mezőgazdaságban
Magyarországnak érdemes szorosabbra fűznie a gazdasági kapcsolatokat Pakisztánnal – mondta Magyar Levente gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkár a pakisztáni fővárosban, Iszlámábádban folytatott tárgyalásai után kedden, az M1 aktuális csatorna munkatársának tudósítása szerint.
Az államtitkár kifejtette: Pakisztán rendkívül jó agráradottságokkal bíró ország, ugyanakkor soha senki nem szervezte meg a nagyarányú agrártermelést, nincs ipari léptékű, jó minőségű, szervezett keretekben történő termelés. Számos olyan világszínvonalú termék van, amelynek gyártásához magyar technológiát szeretnének igénybe venni – tette hozzá.
Ennek ellenére Pakisztán 2015-ben csak a 79. legfontosabb partnere volt Magyarországnak, az oda irányuló export 16,5 százalékkal maradt el az előző évi adattól. A tavalyi év visszaesése után a kormány célja az, hogy 2016-tól ismét növekedésnek induljon a kétoldalú kereskedelmi forgalom – jelentette ki.
Magyar Levente úgy fogalmazott: tárgyalásainak legfőbb célja az, hogy megismerjék Pakisztánt, az ottani politikai és gazdasági szereplőkkel pedig megismertessék Magyarországot. Mint mondta: tárgyalópartnereivel egyetértettek abban, hogy az energiaipar és a vízgazdálkodás mellett a mezőgazdaságban van a legtöbb esélye a magyar cégeknek.
Az államtitkár egyebek mellett Szajed Tarik Fatimivel, a pakisztáni miniszterelnök különleges tanácsadójával, és Hurram Dastgir Hán kereskedelmi miniszterrel folytatott megbeszéléseket, elsősorban arról, milyen üzleti lehetőségek vannak a két ország vállalkozói és köztulajdonú cégei előtt. A delegáció több tárgyalást is folytatott helyi üzletemberekkel a magyarországi és pakisztáni befektetési lehetőségekről. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újra lendületben a magyar dinnye: nőtt a termőterület, erősödik az export
Bár a boltok polcain már megjelentek az idei nyár első…
Tovább olvasom >Drágult a tej, csökkent a túró: átalakulóban a hazai tejtermékpiac
A hazai tejtermékek ára 2025 első felében jelentős éves drágulást…
Tovább olvasom >Tojásválság küszöbén állunk?
Az amerikai és európai piacokon egyaránt áremelkedést tapasztalnak – a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >