Magyar siker a Zöld Héten

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 01. 26. 00:09

Hazánk volt a fő vendége, így tíz napig a figyelem középpontjában álltunk a világ legjelentősebb mezőgazdasági és élelmiszeripari szakvásárán, a vasárnap zárult berlini Grüne Woche-n.

A Grüne Woche, azaz Zöld Hét az agrárium, az élelmiszeripar és a kertészet egyik legjelentősebb világeseménye, amelyen az idén 60 ország több mint 1600 kiállítója mutatta be termékeit. Az idei a 75. Grüne Woche volt, hazánk 38. alkalommal vett részt, de először, mint partnerország. Az első, nem hivatalos mérleg szerint a rendezvényt több mint 400 ezer látogató kereste fel.
A magyar részvétel jóval nagyobb méretű volt, mint korábban. Több mint 1600 négyzetméteren, egy pavilont rendezhettünk be, amelyben összesen 41 élelmiszeripari és kereskedelmi cég, illetve intézmény állított ki. A vásár idején a Gráf József földművelésügyi miniszter vezette agrárdiplomácia is több tárgyalást folytatott. A tárgyalások középpontjában a 2011 első felében esedékes magyar uniós elnökség, illetve az ezzel kapcsolatos feladatok összehangolása állt.
Pál József, a magyar részvételt szervező Agrármarketing Centrum igazgatója eredményesnek ítélte a részvételt, melyen az olyan, hagyományos magyar termékek, mint a szalámi, libamáj és különböző borok mellett, több új termék is ígéretesen "mutatkozott be". Az így nyílt esélyeket most további tárgyalásokkal, illetve aktivitással kell kiaknázni. A magyar pavilont az első napokban átlagban harminc-negyvenezer látogató kereste fel, és nagy sikere volt a pavilonban működő magyar csárdának.
A Grüne Woche ideje alatt hét nagy áruházlánc – köztük a Kaufhof és a Metró – tartott magyar hetet – írja az MTI nyomán az Origo.




Kapcsolódó cikkeink