Magyar siker a SIAL-on
A magyar magántulajdonban lévő ABO Holding Zrt. a 90-es évek óta a malomipari és a takarmányágazat klasszikus termékeit gyártja és forgalmazza a hazai és a környező országok piacain, egyre komolyabb ambíciókkal. Simon György ügyvezető-tulajdonos és Poór Norbert national account manager válaszolt kérdéseinkre.
Az elmúlt pár évben a cég átalakította stratégiáját: kialakításra került egy modern, gluténmentes üzem, ahol elsősorban a saját malomipari alapanyagaikból egészséges és mentes termékeket gyártanak. Corn&Joy Brand alá tartoznak a snack és kenyérhelyettesítő termékek, míg Bonabo Brandhez a prémium csomagolású hagyományos és gluténmentes lisztek és gabonapelyhek.
A magyar fogyasztók számára a két fő szempont az ár és az íz, de már az egészség is megjelenik.

Poór Norbert
national account manager
ABO Holding
P. N.: Az egészséges alapanyagok sajátos, sokszor enyhébb ízvilága eltér a hagyományos termékekétől, ezért olyan ízkombinációkkal dolgozunk, amelyek kielégítik a fogyasztók ízlését. Termékeink gluténmentesek, csak természetes összetevőket tartalmaznak, és 95%-a szortimentünknek laktózmentes is. Fontos még a kenyérhelyettesítőinknél az alacsony kalóriatartalom (1 szelet 15 kcal), magas rosttartalom, tápanyagokban gazdag összetevők. Árstratégiánk, hogy egészséges termékeink árát a hagyományos termékek árszintjén tartsuk.
A fenntarthatóság is egyre inkább fontos.

Simon György
ügyvezető-tulajdonos
ABO Holding
S. GY.: A fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás iránti elkötelezettség hosszú távú fogyasztói bizalmat szül. Svájci partnerünknél 2026-tól snacktermékeinknél műanyag csomagolóanyagot egyáltalán nem használhatunk. Minden üzemünkben napelemes rendszer működik. Az alapanyagokat helyi gazdáktól gyűjtjük be, biztosítva a minél rövidebb ellátási láncot. Üzemünk rendelkezik a legmagasabb IFS-tanúsítvánnyal, exportpiacaink fontossága miatt pedig a különböző kultúráknak megfelelő tanúsítványokat is tudjuk biztosítani. Támogatunk önkéntes szervezeteket, intézményeket itthon és külföldi piacainkon is.
A mentes és vegán termékek frontján az innovációnak hatalmas tere van.
S. GY.: Az innováció kulcsfontosságú a mai élelmiszerpiacon. Snacktermékeinknél olyan ízesítéseket vezettünk be, amelyek egyediek, pl. a guacamole vagy a sós karamell ízesítésű snackünk, vagy az intenzív ízvilágú kenyérhelyettesítők (rozmaring-olíva, paradicsom-bazsalikom), amelyeket feltét nélkül is fogyaszthatunk. Az idei évtől elérhetőek a Corn&Joy KIDS termékek, amelyek a legfontosabb TOP 14 allergéntől mentesek, ilyen jellegű termékből nagyon kevés van a piacon. A csomagolás hátulján a gyerekek a Foxy állatfigurát tudják kiszínezni.
Hagyományos és a gluténmentes Bonabo liszt termékeink esetében olyan prémium visszazárható csomagolást alkalmazunk, amely jelenleg egyedülálló, lehetővé téve a steril tárolást, az eltarthatóság növelését, és a konyhában is tökéletesen mutat. Büszkék vagyunk a Mediterranean Taste and Design Awards díjainkra is ezen termékeink kapcsán.
Legújabb termékünk a szintén top 14 allergéntől mentes Bonabo Choco Balls csokoládés gabonapehely: már megérkeztek az első külföldi megrendelések, az októberi SIAL párizsi kiállításnak köszönhetően.
A SIAL óriási lehetőség.
S. Gy.: Nem csak a partnerszerzésben segít: felmérjük az adott piacot, igényeket, újításokat folyamatos fejlődésünk érdekében. Kutatjuk, melyek azok a hiánycikkek, amelyekre szükség van, de nem elérhetőek, vagy csak magas árkategóriában. Elismerés látni, hogy már 3 kontinensen tudunk a partnereink részére ezen a kompetitív piacon eladható terméket biztosítani, legyen szó a kínai, arab vagy az európai piacról.
P. N.: Nem csak a hagyományos értékesítési csatornákkal dolgozunk, így bő 2 év alatt olyan partnerekkel is együttműködhettünk, mint pl. a Google, Wizzair, OMV. Vonzóvá teszi termékeinket a folyamatos innováció, magas minőség, attraktív csomagolásdesign, valamint a piaci trendekhez, helyi fogyasztási szokásokhoz való gyors alkalmazkodás képessége. A következő években az exportpiac mellett a magyar piacra is fókuszálunk, várhatóan új termékcsaládokkal és ízvilágokkal bővítjük kínálatunkat, még szélesebb vásárlói réteget érve el. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >Versenyhatósági iránymutatás a divat- és textilipar számára a fenntarthatósági és környezetbarát jelölésekkel kapcsolatban
Tanácsokat nyújtott nyílt levélben a világ fogyasztóvédelmi hatóságait tömörítő nemzetközi…
Tovább olvasom >Publikálta fenntarthatósági jelentését az OPUS GLOBAL Nyrt.
Immár harmadik fenntarthatósági jelentését tette közzé az OPUS GLOBAL Nyrt.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mantova: Olasz ízorgia, fűszerekkel
A Fratelli Mantova BBQ termékcsalád új szintre emeli a grillezést. Egész évben, akár grillsütő…
Tovább olvasom >Grillszezon a PENNY-ben: még több íz, még nagyobb választék 2025-ben!
Ahogy beköszönt a jó idő, egyre többen gyűlnek össze a…
Tovább olvasom >Shell Café hot doggal a Szigetre!
Indul a nyár és vele együtt a fesztiválszezon! A Shell töltőállomásokon…
Tovább olvasom >