Magyar siker a SIAL-on
A magyar magántulajdonban lévő ABO Holding Zrt. a 90-es évek óta a malomipari és a takarmányágazat klasszikus termékeit gyártja és forgalmazza a hazai és a környező országok piacain, egyre komolyabb ambíciókkal. Simon György ügyvezető-tulajdonos és Poór Norbert national account manager válaszolt kérdéseinkre.
Az elmúlt pár évben a cég átalakította stratégiáját: kialakításra került egy modern, gluténmentes üzem, ahol elsősorban a saját malomipari alapanyagaikból egészséges és mentes termékeket gyártanak. Corn&Joy Brand alá tartoznak a snack és kenyérhelyettesítő termékek, míg Bonabo Brandhez a prémium csomagolású hagyományos és gluténmentes lisztek és gabonapelyhek.
A magyar fogyasztók számára a két fő szempont az ár és az íz, de már az egészség is megjelenik.

Poór Norbert
national account manager
ABO Holding
P. N.: Az egészséges alapanyagok sajátos, sokszor enyhébb ízvilága eltér a hagyományos termékekétől, ezért olyan ízkombinációkkal dolgozunk, amelyek kielégítik a fogyasztók ízlését. Termékeink gluténmentesek, csak természetes összetevőket tartalmaznak, és 95%-a szortimentünknek laktózmentes is. Fontos még a kenyérhelyettesítőinknél az alacsony kalóriatartalom (1 szelet 15 kcal), magas rosttartalom, tápanyagokban gazdag összetevők. Árstratégiánk, hogy egészséges termékeink árát a hagyományos termékek árszintjén tartsuk.
A fenntarthatóság is egyre inkább fontos.

Simon György
ügyvezető-tulajdonos
ABO Holding
S. GY.: A fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás iránti elkötelezettség hosszú távú fogyasztói bizalmat szül. Svájci partnerünknél 2026-tól snacktermékeinknél műanyag csomagolóanyagot egyáltalán nem használhatunk. Minden üzemünkben napelemes rendszer működik. Az alapanyagokat helyi gazdáktól gyűjtjük be, biztosítva a minél rövidebb ellátási láncot. Üzemünk rendelkezik a legmagasabb IFS-tanúsítvánnyal, exportpiacaink fontossága miatt pedig a különböző kultúráknak megfelelő tanúsítványokat is tudjuk biztosítani. Támogatunk önkéntes szervezeteket, intézményeket itthon és külföldi piacainkon is.
A mentes és vegán termékek frontján az innovációnak hatalmas tere van.
S. GY.: Az innováció kulcsfontosságú a mai élelmiszerpiacon. Snacktermékeinknél olyan ízesítéseket vezettünk be, amelyek egyediek, pl. a guacamole vagy a sós karamell ízesítésű snackünk, vagy az intenzív ízvilágú kenyérhelyettesítők (rozmaring-olíva, paradicsom-bazsalikom), amelyeket feltét nélkül is fogyaszthatunk. Az idei évtől elérhetőek a Corn&Joy KIDS termékek, amelyek a legfontosabb TOP 14 allergéntől mentesek, ilyen jellegű termékből nagyon kevés van a piacon. A csomagolás hátulján a gyerekek a Foxy állatfigurát tudják kiszínezni.
Hagyományos és a gluténmentes Bonabo liszt termékeink esetében olyan prémium visszazárható csomagolást alkalmazunk, amely jelenleg egyedülálló, lehetővé téve a steril tárolást, az eltarthatóság növelését, és a konyhában is tökéletesen mutat. Büszkék vagyunk a Mediterranean Taste and Design Awards díjainkra is ezen termékeink kapcsán.
Legújabb termékünk a szintén top 14 allergéntől mentes Bonabo Choco Balls csokoládés gabonapehely: már megérkeztek az első külföldi megrendelések, az októberi SIAL párizsi kiállításnak köszönhetően.
A SIAL óriási lehetőség.
S. Gy.: Nem csak a partnerszerzésben segít: felmérjük az adott piacot, igényeket, újításokat folyamatos fejlődésünk érdekében. Kutatjuk, melyek azok a hiánycikkek, amelyekre szükség van, de nem elérhetőek, vagy csak magas árkategóriában. Elismerés látni, hogy már 3 kontinensen tudunk a partnereink részére ezen a kompetitív piacon eladható terméket biztosítani, legyen szó a kínai, arab vagy az európai piacról.
P. N.: Nem csak a hagyományos értékesítési csatornákkal dolgozunk, így bő 2 év alatt olyan partnerekkel is együttműködhettünk, mint pl. a Google, Wizzair, OMV. Vonzóvá teszi termékeinket a folyamatos innováció, magas minőség, attraktív csomagolásdesign, valamint a piaci trendekhez, helyi fogyasztási szokásokhoz való gyors alkalmazkodás képessége. A következő években az exportpiac mellett a magyar piacra is fókuszálunk, várhatóan új termékcsaládokkal és ízvilágokkal bővítjük kínálatunkat, még szélesebb vásárlói réteget érve el. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Meglepő eredmény született a VI. Tisza-tavi PET Kupán
A versenyt szervező PET Kupa Egyesület sokat látott szervezőit is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >