Magazin: Magyar résztvevők a Gulfoodon
Az általános összefoglaló jelentések a németországi élelmiszer-ipari vásárokról szinte minden alkalommal rekord látogatószámról, elégedett kiállítókról és szervezőkről számolnak be. A magyar résztvevők is jó érzéssel térnek haza.
Immáron harmadik alkalommal mutatkoztak be magyar vállalatok a HITA (Nemzeti Külgazdasági Hivatal) szervezésében a világ egyik vezető élelmiszer-ipari szakkiállításán, a dubaji Gulfoodon.
A 114 000 m² alapterületen 120 ország 4500 kiállítójának részvételével zajló és több mint 80 000 szakmai látogatót vonzó seregszemlén az előző évekhez képest mind a magyar stand mérete, mind a kiállító hazai cégek száma megduplázódott, ami jól tükrözi a magyar vállalatok intenzív érdeklődését a közel-keleti térség iránt. A 85 m2-es magyar standon 16 vállalat mutatta be termékeit, lefedve a hazai exportárualap szinte teljes spektrumát. Kiemelkedő érdeklődés mutatkozott a méz, a fagyasztott áruk, a konzervek és a különleges élelmiszerek iránt.
Hazánkat a következő cégek képviselték: Aranynektár, Fit-Food, Gilan Trading, Hungarotej, Hunland Food, Lourdes Honey, Marathon-Foods, MIRELITE MIRSA, MC Scotland, Naponta, Nobilis, NT Kft., PM World Trade, Szentkirályi Ásványvíz, Tatár Pékség, Wintertrade.
A kiállítók mindegyike rendelkezik már exporttapasztalatokkal a közel-keleti térségben, felkészülten érkeztek a kiállításra. Egyre több termék csomagolásán található meg az iszlám vallás előírásainak való megfelelést tanúsító halal jelzés. Idén újdonságként szerepeltek a magyar standon a libamáj- és a víziszárnyas-termékek, étolajok és fagyasztott készételek, illetve gourmet lekvárok. A Lourdes Honey feketemag-fűszeres mézterméke döntős lett a Gulfood Awards versenyen.
„Jól látszik, hogy a térségben jelentős az importigény az élelmiszerek iránt. Magyarországról elsősorban mézet, csemegekukoricát és zöldborsót, valamint sajtot kerestek az érdeklődők, de a HITA stand kínálatát megtekintve számos új terméket is felfedezhettek, amire eddig esetleg nem gondoltak hazánk kapcsán” – osztotta meg tapasztalatait a kiállításról a HITA osztályvezetője, Mautner Márk.
A HITA munkatársa hozzátette:
„Az élelmiszer-feldolgozó szektor hazai szereplőire kiváló, eddig kevéssé kiaknázott piaci lehetőségek várnak az arab országokban. Ehhez azonban a vállalatok aktív jelenlétére, a helyi elvárások megismerésére, az új igényekre való nyitottságra és a kulturális különbségek megértésére is szükség van. A HITA ennek előmozdítása érdekében a jövőben is támogatni fogja a vállalatok külpiaci törekvéseit”.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >Magyar narancs: málna nem, füge és banán igen
A klímaváltozás miatt a Kárpát-medencében olyan növényfajok tűnhetnek el, amelyek…
Tovább olvasom >Tanuljunk nyelveket – A nap képe
Frenetikus szövegfordítások – a leiterjakab FB-oldalán találtuk, és persze nem…
Tovább olvasom >