Magyar Reklámszövetség: indokolatlan a reklám-különadó
A köztéri reklámeszközök után fizetendő helyi adó bevezetése 4-6 milliárd forintos adóterhet róna a piaci szereplőkre – reagált keddi közleményében a Magyar Reklámszövetség a hétfőn benyújtott adócsomagra, melybe a kormány új különadót rejtett el. A szövetség szerint indokolatlan a reklámtörvény módosítása és a különadó bevezetése – olvasható a portfolio.hu-n.
A szövetség közleménye emlékeztet arra, hogy ismét a közterületi reklámeszközök kerültek fókuszba, viszont ezúttal adóügyi szempontból.
A Magyar Reklámszövetség üdvözölte, hogy a kormány nyitottságot mutatott az egyeztetésre a sajtóban kiszivárgott – településkép védelméről szóló törvény – plakátpiac szabályozására irányuló módosítás kapcsán. Az MRSZ Out of Home (Közterület) Tagozata által készített szakmai vállalás csomag részletes kidolgozása tárgyában megkezdődtek az egyeztetések az elmúlt héten.
Közben viszont a Nemzetgazdasági Minisztérium a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény módosítását is javasolja, úgy, hogy a közterületi reklámeszközök megadóztatását javasolja úgy, hogy az akár 60%-os áremelkedést is jelenthet a közterületi reklámpiacon.
A közterületi reklámeszközök nagyságának és számának ismeretében ez a szabályozás 4-6 milliárd Ft adóterhet róhat a piacra – állapítja meg az MRSZ.
Arra is rámutatnak, hogy a teljes közterületi piac az MRSZ 2016-ban bemutatott reklámköltési adatai alapján nem haladta meg a 15 milliárd forintot.
Egy ilyen mértékű adóteher a közterületi piac ellehetetlenítését vonja maga után; hiszen egy teljesíthetetlen külön adót ró a reklámadó mellett a kültéri reklámszegmensre
– érvel a szövetség, amely kéri a kormánytól, hogy fontolja meg az új jogszabályváltozásokat. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencia által generált reklámokkal újít a SPAR Szlovéniában
A SPAR Szlovénia mesterséges intelligencia (AI) technológiát alkalmaz digitális csatornáin…
Tovább olvasom >Megjelentek a nyári extra adóváltozások
A Magyar Közlöny 2024. július 8-án megjelent 74. számában három…
Tovább olvasom >Egyszerűsíti az Albertsons a TV-reklámozást
Az élelmiszerkereskedő új Collective TV részlege a hirdetőknek kínál segítséget…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >