Magyar Reklámszövetség: indokolatlan a reklám-különadó

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 12. 06. 11:33

A köztéri reklámeszközök után fizetendő helyi adó bevezetése 4-6 milliárd forintos adóterhet róna a piaci szereplőkre – reagált keddi közleményében a Magyar Reklámszövetség a hétfőn benyújtott adócsomagra, melybe a kormány új különadót rejtett el. A szövetség szerint indokolatlan a reklámtörvény módosítása és a különadó bevezetése – olvasható a portfolio.hu-n.

MRSZ

A szövetség közleménye emlékeztet arra, hogy ismét a közterületi reklámeszközök kerültek fókuszba, viszont ezúttal adóügyi szempontból.

A Magyar Reklámszövetség üdvözölte, hogy a kormány nyitottságot mutatott az egyeztetésre a sajtóban kiszivárgott – településkép védelméről szóló törvény – plakátpiac szabályozására irányuló módosítás kapcsán. Az MRSZ Out of Home (Közterület) Tagozata által készített szakmai vállalás csomag részletes kidolgozása tárgyában megkezdődtek az egyeztetések az elmúlt héten.

Közben viszont a Nemzetgazdasági Minisztérium a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény módosítását is javasolja, úgy, hogy a közterületi reklámeszközök megadóztatását javasolja úgy, hogy az akár 60%-os áremelkedést is jelenthet a közterületi reklámpiacon.

A közterületi reklámeszközök nagyságának és számának ismeretében ez a szabályozás 4-6 milliárd Ft adóterhet róhat a piacra – állapítja meg az MRSZ.

Arra is rámutatnak, hogy a teljes közterületi piac az MRSZ 2016-ban bemutatott reklámköltési adatai alapján nem haladta meg a 15 milliárd forintot.

Egy ilyen mértékű adóteher a közterületi piac ellehetetlenítését vonja maga után; hiszen egy teljesíthetetlen külön adót ró a reklámadó mellett a kültéri reklámszegmensre
– érvel a szövetség, amely kéri a kormánytól, hogy fontolja meg az új jogszabályváltozásokat. (portfolio.hu)

Kapcsolódó cikkeink