Magyar Reklámszövetség: indokolatlan a reklám-különadó
A köztéri reklámeszközök után fizetendő helyi adó bevezetése 4-6 milliárd forintos adóterhet róna a piaci szereplőkre – reagált keddi közleményében a Magyar Reklámszövetség a hétfőn benyújtott adócsomagra, melybe a kormány új különadót rejtett el. A szövetség szerint indokolatlan a reklámtörvény módosítása és a különadó bevezetése – olvasható a portfolio.hu-n.
A szövetség közleménye emlékeztet arra, hogy ismét a közterületi reklámeszközök kerültek fókuszba, viszont ezúttal adóügyi szempontból.
A Magyar Reklámszövetség üdvözölte, hogy a kormány nyitottságot mutatott az egyeztetésre a sajtóban kiszivárgott – településkép védelméről szóló törvény – plakátpiac szabályozására irányuló módosítás kapcsán. Az MRSZ Out of Home (Közterület) Tagozata által készített szakmai vállalás csomag részletes kidolgozása tárgyában megkezdődtek az egyeztetések az elmúlt héten.
Közben viszont a Nemzetgazdasági Minisztérium a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény módosítását is javasolja, úgy, hogy a közterületi reklámeszközök megadóztatását javasolja úgy, hogy az akár 60%-os áremelkedést is jelenthet a közterületi reklámpiacon.
A közterületi reklámeszközök nagyságának és számának ismeretében ez a szabályozás 4-6 milliárd Ft adóterhet róhat a piacra – állapítja meg az MRSZ.
Arra is rámutatnak, hogy a teljes közterületi piac az MRSZ 2016-ban bemutatott reklámköltési adatai alapján nem haladta meg a 15 milliárd forintot.
Egy ilyen mértékű adóteher a közterületi piac ellehetetlenítését vonja maga után; hiszen egy teljesíthetetlen külön adót ró a reklámadó mellett a kültéri reklámszegmensre
– érvel a szövetség, amely kéri a kormánytól, hogy fontolja meg az új jogszabályváltozásokat. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
MRSZ: szakmai állásfoglalás „A közélet átláthatóságáról” szóló törvénytervezetről
Lépett a Reklámszövetség: állásfoglalást juttatott el a döntéshozókhoz. A Magyar…
Tovább olvasom >A jövőnek kell dolgozni úgy, hogy ne vegyük el a fókuszt a jelenről
Kreatív szakemberből lett parfümőr, de Hídvégi Tom szerint mindkét szakma…
Tovább olvasom >Egészséges növekedést produkált a rendezvényszektor 2024-ben
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségei, illetve partnerei 2025. március…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H Elemzői kommentár: A nagyobb lendületre vár a kiskereskedelem
A május elég rosszul alakult a boltokban, különösen az élelmiszerüzletekben,…
Tovább olvasom >Ezek a tényezők befolyásolták az árakat a tej- és a tojáspiacon
Két gyorsított ágazati vizsgálatot is lezárt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).…
Tovább olvasom >A családi vállalatok soha nem látott mértékben fektetnek hangsúlyt az innovációra
Az innováció vezető szerepet kap a családi vállalkozások életében a…
Tovább olvasom >