Magyar Reklámszövetség: indokolatlan a reklám-különadó
A köztéri reklámeszközök után fizetendő helyi adó bevezetése 4-6 milliárd forintos adóterhet róna a piaci szereplőkre – reagált keddi közleményében a Magyar Reklámszövetség a hétfőn benyújtott adócsomagra, melybe a kormány új különadót rejtett el. A szövetség szerint indokolatlan a reklámtörvény módosítása és a különadó bevezetése – olvasható a portfolio.hu-n.
A szövetség közleménye emlékeztet arra, hogy ismét a közterületi reklámeszközök kerültek fókuszba, viszont ezúttal adóügyi szempontból.
A Magyar Reklámszövetség üdvözölte, hogy a kormány nyitottságot mutatott az egyeztetésre a sajtóban kiszivárgott – településkép védelméről szóló törvény – plakátpiac szabályozására irányuló módosítás kapcsán. Az MRSZ Out of Home (Közterület) Tagozata által készített szakmai vállalás csomag részletes kidolgozása tárgyában megkezdődtek az egyeztetések az elmúlt héten.
Közben viszont a Nemzetgazdasági Minisztérium a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény módosítását is javasolja, úgy, hogy a közterületi reklámeszközök megadóztatását javasolja úgy, hogy az akár 60%-os áremelkedést is jelenthet a közterületi reklámpiacon.
A közterületi reklámeszközök nagyságának és számának ismeretében ez a szabályozás 4-6 milliárd Ft adóterhet róhat a piacra – állapítja meg az MRSZ.
Arra is rámutatnak, hogy a teljes közterületi piac az MRSZ 2016-ban bemutatott reklámköltési adatai alapján nem haladta meg a 15 milliárd forintot.
Egy ilyen mértékű adóteher a közterületi piac ellehetetlenítését vonja maga után; hiszen egy teljesíthetetlen külön adót ró a reklámadó mellett a kültéri reklámszegmensre
– érvel a szövetség, amely kéri a kormánytól, hogy fontolja meg az új jogszabályváltozásokat. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
NKFH: minden negyedik reklám kifogásolgató
Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 357 reklámot ellenőrzött a…
Tovább olvasom >Nagy áremelési hullám várható a kereskedelemben
2025 első felében általánosan csökkenő áremelési szándékokat tapasztalt a GKI…
Tovább olvasom >MRSZ: szakmai állásfoglalás „A közélet átláthatóságáról” szóló törvénytervezetről
Lépett a Reklámszövetség: állásfoglalást juttatott el a döntéshozókhoz. A Magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a béremelkedés üteme meghaladja az inflációt, felzárkózik a vidék
A Központi Statisztikai Hivatal friss adatai szerint júniusban a teljes…
Tovább olvasom >Élelmiszeripari beruházási boom jöhet: közel 200 milliárd forint támogatásról döntöttek
Megszülettek az első döntések az élelmiszer-feldolgozók nagyobb léptékű fejlesztéseinek támogatásáról…
Tovább olvasom >K&H elemzői kommentár: Támaszt kapnak a háztartások
Júniusban a bruttó átlagbér 9,7 százalékkal nőtt éves szinten, a…
Tovább olvasom >