Magyar-Osztrák Bortalálkozó Budapesten
Hat magyar és négy osztrák pincészet képviselői vetik össze a borkészítéssel, a bormarketinggel és a borturizmussal kapcsolatos tapasztalataikat az 1. Magyar-Osztrák Bortalálkozón kedden Budapesten.
A borok és a gasztronómia egyre meghatározóbb szempont a hosszú hétvégék vagy nyaralások úti céljának kiválasztásakor; Magyarország és Ausztria pedig földrajzilag és történelmileg is közel állnak egymáshoz, és a két ország borvidékei, szőlőfajtái között is sok párhuzamot találni: Badacsony és Stájerország között az olaszrizling, Szekszárd és Burgenland között a kékfrankos, míg Tokaj és Ruszt között a desszertbor jelenti a közös pontot. Az első Magyar-Osztrák Bortalálkozón résztvevő hazai és osztrák borászok minderről és a két ország közös kihívásairól cserélnek majd tapasztalatot Budapesten – közölték a szerezők az MTI-vel.
A szakmai találkozó házigazdái Miklós Csaba móri borász és Komoróczki Anna borszakértő lesznek, a magyar termelőket Badacsonyból Laposa Bence, Balatonfüredről ifjabb Figula Mihály, Szekszárdról Takler András, Tokajból pedig Árvay Angelika és ifjabb Szepsy István (Szent Tamás Pincészet) képviseli, míg Ausztriából a Wohlmuth, a Leth, az Angerhof-Tschida és a Tesch Borászat képviselői érkeznek Budapestre.
Az osztrák borok példája azért is érdekes, mert bár Ausztria a világ bortermelésének mennyiségben csupán egy százalékát adja, minőségi boraikra az elmúlt két évtizedben felfigyelt az egész világ. Tavaly az alacsonyabb hozamú szüret ellenére az osztrák borágazat rekordévet zárt: a borexport értékben elérte a 137,5 millió eurót, míg a literenkénti ár 3 euró fölé emelkedett. A statisztikák alátámasztják: a többnyire öt hektár alatt gazdálkodó osztrák borászatoknak sikerült elérniük, hogy kitűnjenek minőségükkel és egyedi jellegükkel – emlékeztettek közleményükben a szervezők.
A szakmai találkozó helyszínén másnap a DiVino borbár vendégei is egymás mellett kóstolhatják majd az osztrák és magyar borokat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >