Magyar Marketing Szövetség: életműdíj Dr. Megyer Örsnek
A Magyar Marketing Szövetség Tonk Emil Életműdíjasa 2024-ben Dr. Megyer Örs az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) tiszteletbeli elnöke, panaszbizottságunk elnöke lett.

Örs a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) örökös tagja, az Effie Magyarország és az MRSZ felügyelő bizottságának tagja, valamint a meghatározó iparági szövetségek által életre hívott Green Pledge kezdeményezés társ-zsűrielnöke is.
A Magyar Marketing Szövetség Tonk Emil Életműdíja a szövetség egyik, ha nem a legfontosabb díja. A díjjal egy kiteljesedett, a marketingszakma egésze érdekében végzett, eredményes szakmai életutat ismernek el.
Dr. Megyer Örsöt magassága mellett sportossága is kiemeli: kajak-kenu ifjúsági válogatott volt, triatlon versenyek rendszeres szereplője, és volt olyan, amikor közel hatvanévesen, egy év alatt 6 félmaratont és 3 maratont futott le. A szakmában legalább ennyire jellemzi ez az elhivatottság, mint a sportban, maratoni pályát tudhat magáénak.
Még a főiskola mellett, 1971-ben kezdett dolgozni a Magyar Hirdetőnél, rövid nevén MAHIR-nál. Volt account, később account igazgató, hálózati igazgató, produkciós és média igazgató, majd vezérigazgató helyettes is. A fiatalabbak kedvéért mondom, hogy a MAHIR volt az, ahonnan a teljes reklámszakma kinőtt. A 90-es évek elején a Magyarországra jött nemzetközi ügynökségek vezetői innen kerültek ki.
Idei Életmű-díjasunk a DDB budapesti irodáját alapította meg, és volt annak vezetője tíz éven át. Itt született meg minden idők egyik leghíresebb magyar reklámja, a „Kovács úr 26 év elteltével megvette élete második autóját.” A DDB mellett nevéhez fűződik az OMD médiaügynökség budapesti irodájának megalapítása is. Az EFFIE reklámhatékonysági verseny Magyarországra hozatalában is fontos szerepe volt.
A 2000-es évektől tanácsadóként dolgozott saját cégeiben, de talán ennél még fontosabb, hogy az Önszabályozó Reklámtestület alapító tagja, aminek 21 éven át volt elnöke. E tisztségében részt vett a Reklámtörvény, a Médiatörvény és a Reklámetikai Kódex kidolgozásában, a GVH-val, az NMHH-val és a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséggel való együttműködés kialakításában.
Nagy szerepe volt abban, hogy a megújult Magyar Reklámetikai Kódexet 22 szakmai szervezet is aláírta. Ez visszaigazolása annak, hogy a szakma mennyire nagyra becsüli hozzáértését, tudását, bölcsességét, és integratív személyiségét.
Jelenleg is aktív: többek közt a Green Pledge társ-zsűrielnöke, mely az Önszabályozó Reklámtestület, a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége és a Magyar Marketing Szövetség közös kezdeményezése.
Pályájának elismeréséül kapott már hasonló díjakat: a Magyar Reklámszövetség tiszteletbeli örökös tagja, az Önszabályozó Reklámtestületben pedig a kéznyomát őrzik – ami akkora, hogy alig fér el a keretben.
Ezúton a Magyar Marketing Szövetség szeretné kifejezni megbecsülését személye és pályafutása iránt.
Kapcsolódó cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >További 4 éven át Hinora Ferenc a Magyar Marketing Szövetség elnöke
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Augusztus végéig meghosszabbítják az élelmiszerek árréscsökkentését
Nagy István agrárminiszter a saját Facebook-oldalán jelentette be, hogy a…
Tovább olvasom >Csökken a kereskedelem jövedelmezősége – érdemi forrásokat nyit meg a kormány
Május 28-án tartották a Laurel Számítástechnikai Kft. sorrendben 12. Retail…
Tovább olvasom >Szigorodnak a húskészítményekre vonatkozó szabályok – új fogalom is bekerül a rendeletbe
Újabb, a hazai élelmiszerszabályozást érintő módosítási tervezet jelent meg: az…
Tovább olvasom >