A magyar lakosság továbbra is eszpresszó-fogyasztó
A rendszeres étterembejárók többsége kávét is fogyaszt az ebéd vagy vacsora végén – közli a Nespresso reprezentatív HORECA kávéfogyasztási felmérését a tozsdeforum.hu. A magyar lakosságot továbbra is az eszpresszó-fogyasztás jellemzi, de a fiatalabb vendégek már nyitottabbak a kávéspecialitások iránt is.
Az 1000 fős kutatás tanulsága szerint a magyarok komoly kávéfogyasztóknak számítanak, hiszen a megkérdezettek több mint háromnegyede fogyaszt kávét – a többség naponta. A napi kávéfogyasztók átlagosan két kávét isznak meg egy nap, azonban kor és nem szempontjából is komoly eltérések figyelhetők meg körükben.
A férfiak jellemzően több alkalommal (3 csésze/nap) isznak kávét, mint a nők (2 csésze/nap). Az idősebbek között több a napi fogyasztó, míg a fiatalok ritkábban és kevesebb alkalommal, a 18-34 éves korosztály harmada egyáltalán nem fogyaszt kávét.
Az ausztriai téli üdülés az életöröm igazán különleges formája. Ötletekkel, ajánlatokkal segítünk a tervezésben.
A vendéglátóhelyek felkeresése tekintetében még árnyaltabb kép mutatkozik. A magyar lakosság kevesebb mint fele (46 százalék) szokott étterembe járni, többségük (93 százalékuk) havonta vagy még ritkábban. A magyarok főleg kiemelt családi vagy baráti eseményekkor, illetve kikapcsolódás, szórakozás céljából keresik fel a hagyományos vagy szállodai éttermeket. A 18-24 éves korosztály számára a barátokkal történő találkozás szerepe kiemelt jelentőségű.
A gyakran étterembe járók 80 százaléka szokott kávét is fogyasztani a vendéglátóegységekben – 60 százalék legjellemzőbben eszpresszót, 14 százalék cappuccinot, 13 százalék pedig hosszú kávét fogyaszt, amikor étterembe vagy szállodai vendéglátóhelyre látogat.
A 18-24 éves korosztály az átlagosnál jobban preferálja a tejes kávétípusokat (mint pl. cappuccino, latte macchiato, jegeskávé). Bár a fogyasztók leggyakrabban feketét rendelnek az étteremben, többségük nyitott az újdonságokra, specialitásokra (63%). A különleges termőhelyekről származó kávék – mint pl. kolumbiai, etióp vagy indiai kávék – fogyasztása is egyre népszerűbb, a válaszadók közel fele szívesen választ ilyen italt.
A kávéfogyasztók és vendéglátóhelyeket kedvelők 93 százaléka hagyományos, koffeintartalmú kávét fogyaszt éttermi kávézása során, ugyanakkor érdekes módon csupán 46 százalékuk jelölte meg fő okként az élénkítő hatást. Egynegyedük számára kifejezetten fontos az ízek és aromák élvezete szemben a koffeinnel.
Fontos a kávé minősége
A válaszadók véleménye szerint egyértelmű összefüggés mutatkozik egy étterem megítélése és a felszolgált kávé minősége között. A kávéfogyasztó és étterembe járó lakosság túlnyomó többsége (83%) igényli a jó minőségű kávét: ötödükkel előfordult már, hogy kifejezetten az ott kapható kávé miatt választottak egy adott éttermet.
Minden harmadik vendég csalódott már étteremben vagy kávézóban az elfogyasztott kávé minősége miatt, és valószínűleg a korábbi negatív tapasztalatok hatására ötödük gondolja úgy, hogy a vendéglátóhelyeken felszolgált kávék általában nem jó minőségűek.
„A vendéglátásban is egyértelmű, pozitív elmozdulás tapasztalható a minőségi kávéfogyasztás felé – mondta el Gyovai Györgyi, a Nespresso ügyvezetője. – A fogyasztói igények az iparágat is változásra serkentik. A HORECA szektorban is egyre több vendéglátóhely választ állandó, magas kávéminőséget biztosító kávégépeink közül, illetve a különleges termőhelyekről származó kávéink és a különböző tejes kávéreceptjeink is egyre népszerűbbek.” (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >A kakaó, a kávé és a tea árai drágítják a globális élelmiszerimport-számlát a gazdagabb országok számára
A globális élelmiszerimport-számla az előző évhez képest várhatóan 2,2%-kal, több…
Tovább olvasom >Karácsonyi hangulat dobozba zárva
Idén novemberben megérkezik a limitált kiadású Mizo diós bejgli ízű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >