Magyar kisüzemi sör nyerte a közép-európai versenyt
Egy hazai főzde, az Elixbeer terméke három aranyérmet is elhozott júniusban a CEBA-n (Central European Beer Awards). A versenyen 7 ország 210 söre vetélkedett, összesen 13 kategóriában. Ezek közül a pIPA nemcsak saját mezőnyében bizonyult a legjobbnak, de Champion díjat is nyert, illetve a kategóriagyőztesek közül is ezt találták a legjobbnak, így a verseny Média-díját is elhozta.
A sikeres szereplés értékét emeli, hogy a pIPA az idén megnyílt Elixbeer főzde egyik első nagyszériás terméke (a barna sörük bronzérmes lett a saját mezőnyében). A receptúra kidolgozásában a Szent István Egyetem Sörtanszékével dolgoztak együtt, míg az alapanyagok tekintetében az ország két legismertebb gabonakutató központja, Martonvásár és Szeged is részt vett a munkában. A pIPA-t alkotó csapat hozta létre korábban a szintén jelentős sikereket elérő Alakor Biosört is – mutatott rá Ráki Zsolt, a főzde és a projekt mögött álló Körös-Maros Biofarm vezetője. A siker egyik titka – folytatta a szakember – hogy annyi év változó kimenetelű bérfőzetés után végre saját főzdében készülhetnek a termékek, ami bár méretében kisüzemi, de világviszonylatban is a legkorszerűbb technológiával dolgozik. A másik, a sok kiváló, részben saját termesztésű, tiszta alapanyag, ill. a több, mint 10 éves, a bel- és antioxidáns tartalomra, tisztaságra és ízvilágra koncentráló kutatási háttér és a ráfordított, jelentős szellemi és anyagi tőke.
A pIPA, amely 8 féle malátából és 4 féle komlóból készült, India Pale Ale típusú, gazdag aromájú és illatanyagú sör, egy több mint 10 éve kezdődött fejlesztéssorozat egyik eredménye. Időben megelőzte nemcsak az Alakor, de a szintén elismert Alakor sörpárlat is, és még az idén további újdonságok követik majd.
Kapcsolódó cikkeink
Az ősgabonák a jövőt is meghódíthatják
A kenyérforradalom csendes nagyágyúi, az alakor, a tönke és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mire költenek a magyar fiatalok? – 5,4 milliárd táplálékkiegészítőkre, utazásra és telefonra
Egymilliárdos mérföldkőhöz érkezett az egyik legsikeresebb magyar startup, a Diverzum.…
Tovább olvasom >A fiatalok egyre tudatosabbak a bőrápolás terén
A Helia-D reprezentatív kutatása szerint a 20-39 éves magyar nők…
Tovább olvasom >Magyarország legkedveltebb hot-dogja: a MOL Fresh Corner hot-dog!
A MOL Fresh Corner hot-dogja immár hivatalosan is Magyarország legkedveltebb…
Tovább olvasom >