Magyar kiállítók a párizsi SIAL-on
Idén októberben, négy év után újra megtartották a párizsi SIAL kiállítást. A magyar cégek többsége az Agrármarketing Centrum közösségi tematikus standjain jelent meg, de természetesen voltak önálló megjelenések is.
Na de, mit tud a SIAL? Idén 265 ezer résztvevőt, akiknek 80%-a Franciaországon kívüli országokból érkezett, 200-nál is több országot képviselve, és 250 ezer négyzetméternyi területen bemutatkozó több mint 7200 kiállítót, akik 119 országból érkeztek, a maguk 400 ezer bemutatásra szánt termékével.
43-an hazánkból
Tizenegy cég vállalta az önálló megjelenést, míg harminckét magyar élelmiszeripari gyártócég részvételével mutatkozott be a Hungarian Food Business Program az Agrármarketing Centrum (AMC) által szervezett közösségi standon. Az idei év legnagyobb nemzetközi élelmiszeripari kiállítása valódi kitörési pont az exportképes, magyar élelmiszeripari gyártóknak, amely öt napon keresztül kínálta a nemzetközi bemutatkozás lehetőségét.
A kiállítás jelentős szerepet tölt be a külkereskedelmi kapcsolatteremtésben, hiszen a SIAL közel 60 éve elsősorban a világ exportpiacára jelent kijutást.
Dr. Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára a magyar stand megnyitóján hangsúlyozta:
– Tudjuk, hogy a magyar élelmiszeripari szereplők innovatívak, amit szeretnénk, ha mások is tudnának, ezért is fontos számunkra a SIAL, mert elősegíti és támogatja a nemzetközi piacra való kilépésben az élelmiszeripari szegmenst.
Ondré Péter, az AMC ügyvezetője kiemelte: a tapasztalatok azt mutatják, a kiállítás kiváló lehetőség a meglévő üzleti kapcsolatok ápolására, de nagyszerű alkalom a kezdő exportőröknek is a személyes bemutatkozásra, a kapcsolatfelvételre. Azonban kiemelt jelentőséggel bír az is, hogy a cégek ezt követően is folyamatosan építsék a megszerzett lehetőségeket.
– Történelmi pillanatban van az agrárium, hiszen 4265 milliárd forint forrás érkezik a következő időszakban az ágazatba – hangsúlyozta. – A magyar élelmiszeripar számára pedig az export lehet a valódi kitörési pont, amelyhez a SIAL Párizson való megjelenés igazi ugródeszka. Meg kell találni a magyar termékek helyét a világban, amihez az Agrármarketing Centrum nemcsak a közösségi magyar standokat szervezi és üzemelteti a legjelentősebb élelmiszeripari kiállításokon, így a SIAL Párizson is, hanem képzésekkel, célzott eseményekkel és a Hungarian Food Business Programmal is támogatja.
A magyar standon idén kiemelt vendégként jelent meg Habsburg György is feleségével, Oldenburgi Eilikával, akik minden magyar közösségi standot végiglátogattak.
A kiállítók összességében sikeresnek ítélték az idei kiállításon való megjelenést, ahol meglévő üzleti partnereik mellett új ügyfeleknek is bemutatkozhattak. A négy évvel ezelőtti legutóbbi rendezvény után érezhetően nagy volt az érdeklődés, és nem csak a magyar, de más országok kiállítói is valódi újdonságokkal is megjelentek.
Nagy sikert jelent, hogy a kiállítók közül két magyar cég innovációja is kiemelt figyelmet kaphatott a SIAL Innovation standon, így a Szega Foods Vegan termékcsaládja és a Yic YogiBar szelete.
A SIAL Párizson október 19-ig külön standrészen várta a látogatókat az AMC által 2021-ben elindított Hungarian Food Business Program (HFBP), mely a magyar élelmiszeripari cégek exporttevékenységét, valamint külpiacra lépését segíti elő. A HFBP zászlóshajója a Hungarian Food Business Catalogue valós idejű szoftver, melybe a magyar termékek iránt érdeklődő beszerzők, disztribútorok a kiállítás helyszínén is regisztrálhattak az AMC kollégáinak segítségével. A platformon már közel 150 élelmiszer-termelő magyar gyártócég érhető el mintegy 1700 termékkel és jelenleg csaknem 150 beszerzővel. A rendszer egyedisége, hogy a külföldi importőrök nem csak ingyenesen tájékozódhatnak az exportra szánt magyar termékekről, de azonnal közvetlen kapcsolatba is léphetnek a magyar gyártókkal.
„Own the Change”
Ez volt az idei SIAL mottója. Audrey Ashworth, a SIAL Paris igazgatója így fogalmaz: Mi magunk vagyunk a változás. Meg kell értenünk a bolygónkat érintő környezeti, etikai, digitális és demográfiai kihívásokat. A mi feladatunk, hogy választ adjunk az élelmiszer-ellátás és a változó fogyasztási szokások kihívásaira. Nem feledkezhetünk meg globális társadalmi felelősségünkről, és közösen kell megoldanunk olyan többismeretlenes egyenleteket, mint a minél több termelés kevesebb szennyezéssel vagy a fogyasztásunk karbonlábnyomának csökkentése.
A SIAL Paris nagyszerű platform, hogy foglalkozzunk ezekkel a kérdésekkel, új eszközöket találjunk és előre láthassuk a jövőbeli problémákat. A SIAL Paris az 1964-es megalakulása óta folyamatosan megújul annak érdekében, hogy olyan tartalmat kínáljon a kiállítóknak és a látogatóknak, amellyel túlmutat egy egyszerű szakkiállításon és az egész vertikum számára kihagyhatatlan találkozóhely. Egyszerre jelenti az üzletet, az inspirációt és az élményt.
Idei újdonságok
Idén először szombaton nyitotta meg kapuit a vásár – nagy sikert aratva.
A SIAL Insights/Think Tank a fogyasztói elvárásokról, a termékinnovációkról és a házon kívüli étkezésről végzett exkluzív tanulmányokat fogja össze. A Kantar és a Protéines XTC, valamint az NDP Group csapatának közreműködésével készült idén a tanulmány (részletesen a következő oldalakon közlünk összefoglalót).
A FutureLab segítségével egy valódi utazásra invitáltuk a látogatókat, mely az agrár-élelmiszeripari ágazat mostani állapotától egészen a 2030-ig tartó jövőjébe kalauzolta a vendégeket. Ez a magával ragadó, lehengerlő és jövőbe mutató vizuális élmény a mezőgazdaság, a kiskereskedelem és az élelmiszeripar főbb trendjeivel foglalkozik.
Végül, de nem utolsósorban idén indult útjára a SIAL Start Up, ahol a legújabb élelmiszeripari „vállalkozás-palánták” legjobbjait mutatkozhattak be 1-1 négyzetméteren. Ez a tér lehetővé tette a látogatók számára, hogy megismerhették az 5 évnél fiatalabb innovatív francia és nemzetközi vállalatokat.
//
Ez a cikk a Trade magazin 2022.12-01. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
Az Élelmiszermentő Központ adventi jótékonysági akciója
Az Élelmiszermentő Központ Nonprofit Kft. (ÉMK) az Agrárminisztérium támogatásával az…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány
Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >